Gå til innhold

Engangs plast - forsøpling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør du for å begrense engangsplastbruk? 

Tenker nettopp du over unødvendig plastbruk? 

Anonymkode: 9b385...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tenker på dette. Gjorde det ikke før, men blitt mye mer bevisst på nettopp dette de siste årene. Jeg kjøper aldri engangsbestikk, plastkrus o.l., jeg velger alltid det produktet jeg trenger som har minst plastemballasje osv, også er jeg veldig påpasselig med å kildesortere plast. Jeg er også stor tilhenger av produkter som er laget av resirkulert plast. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for å begrense engangsplastbruk? 

Tenker nettopp du over unødvendig plastbruk? 

Anonymkode: 9b385...31d

Hva jeg gjør?

Jeg bruker handlenett, også små til frukt og grønt. Prøver så godt det er mulig å ikke kjøpe frukt og grønt som er pakket inn i plast. Legger også igjen en klage i butikken dersom det ikke finnes plastfrie alternativer

Jeg bruker egen drikkeflaske istedenfor å kjøpe flasker med vann

Jeg bruker aldri engangsbestikk/tallerkner/kopper. Har med meg en egen termokopp av bambus istedenfor

Jeg bruker ALDRI sugerør av plastikk. Det er en skikkelig stor synder på verdensbasis

Prøver generelt å holde plastikkforbruket så lavt som mulig, noe jeg har gjort i mange år nå. Er ikke hysterisk rundt dette, trenger jeg en plastikkpose så tar jeg en plastikkpose liksom, men jeg syns det er totalt unødvendig med den overdrevne bruken av det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Hva jeg gjør?

Jeg bruker handlenett, også små til frukt og grønt. Prøver så godt det er mulig å ikke kjøpe frukt og grønt som er pakket inn i plast. Legger også igjen en klage i butikken dersom det ikke finnes plastfrie alternativer

Jeg bruker egen drikkeflaske istedenfor å kjøpe flasker med vann

Jeg bruker aldri engangsbestikk/tallerkner/kopper. Har med meg en egen termokopp av bambus istedenfor

Jeg bruker ALDRI sugerør av plastikk. Det er en skikkelig stor synder på verdensbasis

Prøver generelt å holde plastikkforbruket så lavt som mulig, noe jeg har gjort i mange år nå. Er ikke hysterisk rundt dette, trenger jeg en plastikkpose så tar jeg en plastikkpose liksom, men jeg syns det er totalt unødvendig med den overdrevne bruken av det

Enig med sugerør-kommentaren (og det andre også altså :ler: ). Det finnes andre alternativer som fungerer like godt, synd dette ikke er like vanlig som de av plast. Evt. at folk ikke bruker plast-sugerør som kun kan brukes 1 gang, det finnes jo også de som kan vaskes og brukes om igjen som har lang levetid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...