Gå til innhold

Den personen du har møtt der førsteinntrykket stemte minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker en jente jeg gikk på videregående med, men ikke i samme klasse. Type høy, blond og veldig pen, rosa antrekk, "bimbo", virket dum og høy på seg selv. Og så hjalp det ikke at hun var venner med flere jenter som hadde vært skikkelig bitchy mot meg, så jeg antok hun var lik.

Tilfeldighetene skulle ha det til at vi havnet på samme faddergruppe noen år senere da vi skulle studere. Og da ble vi skikkelig godt kjent, og maken til finere jente har jeg ikke møtt. Innsiden matchet virkelig utsiden. Hun var egentlig veldig stille og snill, gjorde ikke så mye av seg, og ble fort en veldig god venninne. Ler litt av førsteinntrykket mitt i dag, men tror nok jeg følte meg litt truet og misunnelig på utseendet hennes som tenåring.

Anonymkode: c43c5...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen.

Så sosial, alt på stell og drit kjekk. Sa til ei en gang at nå har jeg møtt noen som er for bra for meg.

Etter hvert kom løgnene, økonomisk krise, null sexlyst. Bare utrolig falsk!

 

Lurer på en nå, føler litt at han kun er ute etter sex, samtidig snakker han om fremtid i ny og ne som at han ønsker seg kjæreste. Så det blir spennende å se..

Anonymkode: 9f971...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror det må være forloveden min. Vi møttes første uka på universitetet, og han hadde vært fyllesyk i to dager etter en fest. Jeg tenkte han var en skikkelig party-løve, men viste seg denne festen var første gang han drakk vodka og ble ordentlig full... Han drikker så og si aldri, og da kun cider. Så vi er mer like enn jeg først trodde. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er jo historier der førsteinntrykket stemte. Leste dere ikke trådtittelen eller? 

Anonymkode: f8fb5...d62

Ja det stemmer, men tror uansett det er viktig å få fram, at førsteinntrykk trumfer oftest.

dessuten skrev jeg under at innlegget med foreleser var jo ikke seg sjæl når han/hun bedømte damen. Damen var i sorg.

tror også mye av dette gjelder for andre som ikke er seg sjæl i diverse situasjoner, enten de er nervøse, sjenerte, redde, har et handikapp osv. Da får folk ofte et feil førsteinntrykk av dem

Endret av Joia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Joia skrev:

Ja det stemmer, men tror uansett det er viktig å få fram, at førsteinntrykk trumfer oftest.

dessuten skrev jeg under at ts foreleser var jo ikke seg sjæl når han/hun bedømte damen. Damen var i sorg.

tror også mye av dette gjelder for andre som ikke er seg sjæl i diverse situasjoner, enten de er nervøse, sjenerte, redde, har et handikapp osv. Da får folk ofte et feil førsteinntrykk av dem

Det var ikke min foreleser. Ts

Anonymkode: c5a94...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet noen menn som ved førsteinntrykk har virket overlegne, cocky, og utilnærmelige playere, som er emosjonelt utilgjengelige. De har alltid vist seg å være pus. Ikke litt player engang. 

De kjipeste førsteinntrykkene er hvor man får et godt inntrykk, for så å få det motbevist. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom i kontakt med en mann som jeg var helt overbevist om var en player og skikkelig høy på pæra. Avviste nærmest alle hans forsøk på kontakt. Mannen ga ikke opp og forsøkte å få meg med på date. Til slutt sa jeg ja, men var veldig skeptisk. Møtte vedkommende flere ganger etter den første daten og det viser seg at han er genuint god, omtenksom, søt og bare ute etter å bli oppriktig kjent med meg. Veldig glad for at jeg ga han en sjanse, for å si det sånn!

Anonymkode: 89311...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være ganske god til å lese mennesker, men det hender jeg bommer fullstendig. Den jeg har tatt mest feil av er en tidligere kollega. Han virket først som en uvanlig varm, vennlig og omsorgsfull mann, men han viste seg å være det mest manipulerende og intrigeskapende mennesket jeg noen gang har møtt. Han var oppmerksom, vennlig og lyttende og fikk alle til å åpne seg, og så brukte han det mot dem så snart han hadde nytte av det, eller satte folk opp mot hverandre. Skummel, skummel mann som ønsket seg mest mulig makt og fikk det. Han har en viktig stilling i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller beste barndomsvenn. Men dette er ikke hennes egen feil, fordi hun opplevde flere veldig, veldig traumatiske og grusomme ting da hun var barn som har gjort henne til den hun er i dag. Og det er veldig synd, for det har ødelagt et av de fineste menneskene jeg vet om. 

Som barn husker jeg henne som ekstremt snill, omsorgsfull. En jente med det største hjertet i hele verden. Kreativ, morsom. Verdens beste venn. Brydde seg om menneskene rundt seg. Hun var smart også, gjorde det kjempebra på skolen. Vi hadde et veldig sterkt bånd sammen og vi var helt uadskillelige.

Så en dag flyttet hun til et annet land, og jeg så henne ikke på cirka 12 år. 12 år senere møtes vi fordi vi begge har flyttet til samme by. 

Vi møtes, og det virker som om vi falt rett tilbake til hvordan vi hadde det sammen som barn. Hun virket fortsatt kjempesnill, et stort hjerte, omsorgsfull, kreativ. Etterhvert merket jeg at hun ikke var så særlig smart, flere ganger var det vanskelig å få henne til å skjønne ganske basic/grunnleggende ting i livet som hun visstnok ikke hadde skjønt eller fått med seg. 

Jeg gjør en lang historie kort, i dag er hun fullstendig annerledes enn hun var da jeg kjente henne som barn. Men det er jo ingen overraskelse, folk forandrer seg i løpet av 12 år. I dag har jeg kuttet all kontakt fordi hun løy meg i ansiktet gjentatte ganger, stjal både klær og penger fra meg og utleverte meg til noen.

For å være ærlig så gjør det meg så trist og sint at noen ødela henne sånn. Men jeg orker ikke heller ha kontakt med noen som lyver, stjeler og later som de er en helt annen.

Anonymkode: f6509...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min (klassiker).

Virket helt fantastisk, men viste seg å være både voldelig og utro. Måtte virkelig gå inn i meg selv og jobbe med tilliten til nye mennesker etter det. Noe som førte til at jeg faktisk ble sammen med kjæresten min idag. For der var det nemlig motsatt. Var ganske sikker på han var en drittsekk og absolutt ikke kjærestemateriale, men her sitter jeg idag med mannen i mitt liv. Reisen hit har ikke vært noe annet enn fantastisk. 

Anonymkode: 23d1f...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...