Gå til innhold

Venninna dropper meg (gutt) til fordel for kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært venner en stund, men nå begynner typen hennes å bli sjalu. Jeg har kjæreste og jeg er ikke interessert i venninnen min som en kjæreste, men det hjelper ikke. Typen blir sint og irritert og vil ikke at vi skal ha kontakt. Så det har resultert i fjerning på Facebook og snap. Og melding kan vi ikke bruke. 
Venninnen min vil ikke kutte kontakten med meg, men hun føler hun må siden hun er redd for å miste typen. Oppdager han at vi har kontakt kan det fort være kroken på døra. Venninnen min vil ikke risikere å miste han. 

Jeg må bare godta det, men fy faen så kjipt det er! Jeg er så utrolig glad i henne.

Anonymkode: dc741...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du syns det er kjipt å miste en venn men dere har jo ikke kjent hverandre såååå lenge ut i fra det du skriver og om du tenker gjennom selv hvordan deg og dine kompiser er, så er det veldig få menn over 18 som ser en jente og tenker kult hun der vil jeg bli kamerat med!  (Syns det hadde vært helt anderledes om dere var barndomsvenner for eksempel) De fleste tenker jo faktisk oi hu var pen /søt la meg prøve å bli kjent med henne , og senere avklarer det som en venninde siden man ikke kommer lengre på en måte.  Selvom ikke det nødvendigvis er tilfellet hos deg er det sånn gutter flest tenker , og du hadde neppe likt om dama si foretrakk å heller henge med en guttevenn enn deg så dette her er noe begge parter bare må respektere og akseptere.  Man vil ikke gjøre det ubehagelig for den man elsker og da tar man hensyn. 

Anonymkode: c6b5c...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten legge til at jeg har krevd at min type sletter og avslutter kontakt med enkelte av hans venninder. Selvom han sier de aldri har flørtet ser jeg jo kontakten og den gjør at jeg tviler på det. Følte meg som en bitch når jeg ba han om det men etter det har det ikke vært noe mer stress. Bedre at han ofrer noen han skriver med og henger med av og til enn å ha en dame som er nervøs og usikker og føler ubehag og stikk hver gang det kommuniseres eller snakkes om det. Jeg har selv tatt de samme hensynene og sluttet å henge med kamerater - har en bestekompis igjen og han måtte jeg faktisk si at var homo for å få lov til å beholde. Han spiller fortsatt med på den for at vi kan bevare vennskapet vårt. (Han er faktisk bifil vel å merke). Savner andre kamerater sykt av og til men i det lange løp er jo kjæresten viktigst! 

Anonymkode: c6b5c...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester kommer og går,  vennskap består. Hva om man dropper en god venn fordi kjæresten er sjalu,  og det senere blir slutt?  Da sitter man gjerne der uten verken vennen eller kjæresten. Den som blir "dumpet" på den måten har kanskje ikke lyst å komme logrende tilbake om man skulle trenge vedkommende senere. 

Anonymkode: b1361...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, skjønner ikke at folk godtar sånt fra kjæresten. Det er kontrollerende og hører ikke hjemme i et tillitsfullt forhold. Veldig synd at hun har blitt sammen med en idiot, håper ikke han er sånn som ikke lar henne gå ut alene o.l. Hadde ringt noen varselbjeller hos meg iallfall, har sett noen venninner bli sammen med borderline psykopater og blitt ødelagt av det. Jeg hadde fulgt med på hvordan det gikk med henne og forholdet, men det har du kanskje ikke mulighet til nå.

Jeg har blitt kuttet ut av en kompis en gang etter krav fra dama, da hadde han flyttet til andre siden av landet så kontakten var jo sporadisk. Men han (eller rettere sagt hun..) blokkerte meg iallfall på facebook, så da gikk det fra lite kontakt til null. Venner går litt inn og ut av radaren i løpet av livet, pga flytting eller at de forsvinner litt når de får seg kjæreste eller barn eller nye miljøer etc. Dette ble bare litt brått og brutalt, men det er en del av livet. Dere finner plutselig tilbake til hverandre en dag hun er kvitt tosken =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Stakkar deg. No sånt hadde jeg aldri funnet på å gjørt mot min kompis. Kjæresten blir jo gjort kjent med omgangskretsen ganske tidlig, og viss han ikke aksepterer vennene mine er ikke forholdet liv laga.

Anonymkode: 9cdf3...e3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig så har jeg kompiser som jeg innimellom har kontakt med, ikke like mye som jeg hadde før jeg ble sammen med kjæresten, men det har uansett ikke vært et problem i forholdet vårt. Dette er mye fordi jeg driver med pardans, så naturlig nok er jeg mye rundt motsatt kjønn, og derfor har en del kompiser hvor det ikke eksiterer seksuell attraksjon. 

Derimot, så har han en venninne som jeg har problemer med (han har andre venninner, men det er bare hun jeg ikke liker). Mye av dette kommer fra at hun ikke var veldig imøtekommende (i motsetning til de andre) når vi først ble sammen, og det at de har vært på flørten tidligere. Dette har skapt litt spenning mellom meg og kjæresten til tider, men jeg er uansett oppmuntrende til vennskapet deres. 

Jeg skjønner jo at problemet ligger hos meg og ikke i vennskapet deres. Jeg stoler helt på kjæresten min, og jeg er ikke spesielt sjalu av natur, slik at hans naturlig flørtede personlighet stortsett ikke påvirker meg. 

Jeg tenker at hvis kjæresten til venninnen din stolte helt på henne, så hadde dette ikke vært et problem. Tror det også hadde hjulpet om du og han ble bedre kjent, og at han ble også bedre kjent med deg og din kjæreste som et par. 

Anonymkode: 1cc71...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er "en stund"? Vennskapet er vel ikke så dypt og viktig fra hennes side som det er fra din.

Anonymkode: b74fc...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...