Gå til innhold

Hvor mange søknader sendte du før du fikk jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

70! :O Men! Det må påpekes at når jeg flyttet til byen jeg bor i nå og søkte med adresse her fra, fikk jeg jobb innen et par måneder. Håper det snart blir bedre balanse mellom arbeidgivers vs arbeidstakers marked. Altfor mange som vil jobbe står dessverre uten jobb i dag..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange jeg har sendt nå, men har enda ikke fått meg jobb.. Det er vanskelig å få seg jobb, fordi de fleste får det gjennom kjente!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg søkte jobb etter endt utdanning: Fikk den første jobben jeg søkte på

Andre gangen jeg søkte jobb: Søkte på 3 stillinger, fikk tilbud om 2 av dem. 

Anonymkode: 9c377...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, n0mdeplume skrev:

70! :O Men! Det må påpekes at når jeg flyttet til byen jeg bor i nå og søkte med adresse her fra, fikk jeg jobb innen et par måneder. Håper det snart blir bedre balanse mellom arbeidgivers vs arbeidstakers marked. Altfor mange som vil jobbe står dessverre uten jobb i dag..

Jeg har søkt ca. 60 jobber siden mars i fjor (få jobber å søke på der jeg bor) har vært innkalt til ett intervju og den jobben fikk jeg ikke. 

Anonymkode: c42ee...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt ca. 60 jobber siden mars i fjor (få jobber å søke på der jeg bor) har vært innkalt til ett intervju og den jobben fikk jeg ikke.

Det var heller ingen jobber å finne for meg i hjembyen. Jeg søkte aktivt i fem måneder før alt gikk i boks. I løpet av denne tiden ble jeg innkalt til ett skype-intervju, ett intervju som jeg dessverre måtte takke nei til pga at jeg nettopp hadde flyttet til min nye hjemby og signert leiekontrakt osv, og to intervju i byen jeg bor i nå. Jeg fikk tilbud om jobb på de to siste intervjuene, men takket nei til den ene da den kun var et vikariat på 1 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 så langt :) I dagens arbeidsmarked og som nyutdannet har jeg ikke inntrykk av at dette er mye, så jeg prøver å holde motet oppe!

Anonymkode: 04069...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 til nå altså, har ennå ikke fått jobb, hvis ikke det var åpenbart :P

Anonymkode: 04069...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 60. Var på fem intervju og fikk ett tilbud. Fikk ganske mange flere tilbud om intervju etter at jeg hadde takket ja til jobb. 

Anonymkode: 836b8...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter jul i siste semester av min bachelor rakk jeg å skrive tre jobbsøknader før jeg ble spurt om å komme på intervju hos en fjerde bedrift hvor jeg nå jobber. var ferdig i 2014

Anonymkode: 6c877...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åtte tror jeg det var. Mellom 100 og 250 søkere på alle jobbene. Var på fire intervjurunder totalt, kom til andregangsintervju på to av jobbene jeg ikke fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To store permer med avslag, fra de som gadd å svare. Ingen intervju innkallelse. 

Omskolerte meg til sykepleier, fikk deltidsjobb, opp til 100% etter 9 års ansiennitet. 

Anonymkode: 59c0d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte flere, ble innkalt til flere intervju. Fikk den første jobben jeg var på intervju på. Vet ikke om jeg hadde fått noen av de andre, da jeg aldri møtte på intervjuene siden jeg allerede fikk jobb så raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

780 eller noe slikt (over 3 år). Jobber som ekstrahjelp i butikk. Da var det litt over 300 søkere, og 10 av dem kom på intervju. 4 av oss fikk jobben. (Har lite utdannelse og utenlandsk navn).

Lykke til! Ikke mist motet.

Anonymkode: 42561...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To store permer med avslag, fra de som gadd å svare. Ingen intervju innkallelse. 

Omskolerte meg til sykepleier, fikk deltidsjobb, opp til 100% etter 9 års ansiennitet. 

Anonymkode: 59c0d...019

Glemte å skrive at jeg er også ikke-etnisk nordmann, med utenlandsk navn 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

780 eller noe slikt (over 3 år). Jobber som ekstrahjelp i butikk. Da var det litt over 300 søkere, og 10 av dem kom på intervju. 4 av oss fikk jobben. (Har lite utdannelse og utenlandsk navn).

Lykke til! Ikke mist motet.

Anonymkode: 42561...728

 

Anonymkode: 59c0d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, happiest skrev:

Sendte flere, ble innkalt til flere intervju. Fikk den første jobben jeg var på intervju på. Vet ikke om jeg hadde fått noen av de andre, da jeg aldri møtte på intervjuene siden jeg allerede fikk jobb så raskt. 

nesten samme her, søkte ca 5-10 jobber, 3 intervjuer, fikk tilbud om to av dem. startet i jobb 3 uker etter at jeg sendte første søknad.

søkte jobber jeg var overkvalifisert for, enklere å jobbe seg oppover enn å få en jobb på toppen.

 

Anonymkode: 00e08...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...