Gå til innhold

Når er det lurt å ha vognen på plass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så lurer jeg på når det er lurt at man har vognen klar før termin?

Anonymkode: fdf80...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smak og behag. Noen har vognen (og andre ting)  klar lang tid i forveien, andre kjøper vogn når babyen er født. 

Anonymkode: dcaf2...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene er åpne også etter at babyen er født. Man trenger ikke barnevogn før baby er født - så det er vel lurt å ha vognen på plass i tide til man skal ta den første trilleturen. :jepp: 

Anonymkode: e593f...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne jeg fint ha ventet flere uker etter fødsel med å kjøpe, det var uansett for kaldt til å trille. Så det kommer nok an på. 

Anonymkode: 115ab...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte ventetid når man kjøper vogn, de bestiller inn. Så man kan jo kikke på de vognene man kunne tenkt seg en 3-4 mnd før termin og høre om det er ventetid. 

Anonymkode: ffa88...318

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er forventet om 2.5 mnd og håper på noe fint vær å trille i denne våren. Det er også et par uker minimum levering på vognen. Mer om leverandøren er tom. Så bare litt usikker på når det er greit å bare bestille den

Anonymkode: fdf80...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er forventet om 2.5 mnd og håper på noe fint vær å trille i denne våren. Det er også et par uker minimum levering på vognen. Mer om leverandøren er tom. Så bare litt usikker på når det er greit å bare bestille den

Anonymkode: fdf80...fdc

Du bestemmer jo selv når det er greit? Ønsker du vognen på plass i god tid så er det jo bare å gjøre det. 

Anonymkode: ffa88...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bestemt deg for vogn er det vel bare å bestille? :) Her var vognen i hus ca. 1 måned før termin. Da jeg var i butikkene for å se etter vogn og fortalte når jeg hadde termin sa de "oi, da begynner det å haste for det kan være en del leveringstid." Da ble vi litt stressa, og mammaen min tok ansvar og ringte rundt til butikker og fant et sted som hadde den vognen vi ville ha i den fargen vi ønsket oss :) (dvs. at vi måtte i to forskjellige filialer for å få hele vognen, da det ene stedet hadde understellet og sportsvogndelen og det andre hadde bagdelen) 

Jeg er glad vi fikk vognen i hus da vi gjorde, for så snart jeg gikk ut i permisjon ble jeg syk og sengeliggende frem til termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er forventet om 2.5 mnd og håper på noe fint vær å trille i denne våren. Det er også et par uker minimum levering på vognen. Mer om leverandøren er tom. Så bare litt usikker på når det er greit å bare bestille den

Anonymkode: fdf80...fdc

Du bestiller når du selv har lyst til :) vil du gjøre det nå, så er ikke det noe problem. Finns ikke noe fasit på sånt.

Anonymkode: 115ab...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt OK å ha den på plass da, tenker jeg. Når babyen kommer, er det fint å kunne trille ute, og som flere sier, så er det gjerne litt bestillingstid.

Anonymkode: 1d041...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å vente? Min var i hus før jul (kjøpt på salg), termin i april. Den ligger jo bare klappet sammen på toppen av skapet på barnerommet.

Anonymkode: 61a4c...98c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute og trillet dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset, så var glad den stod på gjesterommet. 

Anonymkode: 34729...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestilte vogn allerede fem måneder før termin, men med levering en måned før termin. Både fordi vi ville sikre oss at leverandøren ikke blir tom for fargen vi vil ha, og for å spre utgiftene.

Anonymkode: 679b0...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett på vognene siden uke 20, tror jeg. Er nå i uke 30 og vil helst bli ferdi med valget og ha vogna i hus om ca. 2-3 uker. Vil ikke stresse med det senere. Så målet mitt denne uken er å bestemme oss og kjøpe.

Har ikke mye oppbevaringsplass, så kunne ikke tenke meg å kjøpe tidligere. Skal stå på barnerommet så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte 3 måneder før termin, og leveringstiden var faktisk 8 uker. Så stod den hjemme i 4 uker før jeg fødte. Man vet jo aldri når man føder så det er like greit å ha vognen på plass i grei tid før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde den klar da baby kom, men brukte den ikke den første tiden uansett 

Anonymkode: 2ddc7...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...