Gå til innhold

Hjelp meg å velge farge på strikkegenser


AnonymBruker

Hvilken fargekombinasjon er finest?  

12 stemmer

  1. 1. Skulderfarge

    • Brun
      1
    • Brunmelert
      6
    • Petrol
      1
    • Mørk grønn
      3
    • Vinrød
      1
    • Gråmelert
      0


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å strikke meg genser i okergul med naturfarget mønster. Det er en kombinasjon jeg synes er oppkvikkende og harmonisk på en gang. Problemet er at mønsteret har tre farger, og jeg sliter med hva jeg skal velge som farge nr 3, skulderfargen. I originalfargene er jo dette en slags forfriskende kontrast til bunn- og mønsterfarge, men hva passer best i mitt tilfelle? Selv er jeg i villrede. På bildet har jeg prøvd meg fram med følgende farger i en fargevelger jeg har funnet på nett:
Øverst venstre: brun. Øverst høyre: brunmelert
Midten v: petrol. Midten h: mørk grønn
Nederst v: vinrød. Nederst h: gråmelert.

Jeg blir glad for alle tilbakemeldinger, både via stemmer og gjerne også innspill om hvorfor du stemmer som du gjør :) 

mariusfarger.jpg

Anonymkode: 74395...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunmelert.
Syns den fargen passet best sammen med den gule. De andre ble litt for harde, syns jeg.
Ev. den grå kunne også gått for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Brunmelert var den jeg ble trekt mot :) de 4 nederste syns jeg fikk litt for mye farge i forhold til resten av genseren :) likte godt brun også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillene. Jeg synes også at den brunmelerte gir en veldig pen fargekombinasjon. Samtidig spør jeg meg selv om det kanskje blir litt FOR pent og snilt?
På den annen side: den okergule er kanskje frisk nok som den er, så man ikke trenger å bryte den opp med en sterk kontrastfarge som petrol, vinrød eller mørkegrønn? 

På toppen av det hele har jeg lekt meg litt til, og funnet ut at jeg kanskje skal kutte ut hele kontrastfargen... 
 

Som dere ser: forvirringen er total :fnise::bond::klo:

mariusnatur.jpg

Anonymkode: 74395...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heller nok mest mot den siste selv, også. Nå har jeg et par andre store ting som må ferdigstilles før det blir tid for denne genseren, så jeg har god tid til å tenke meg om, men jeg tror virkelig jeg har svaret nå.
Takk for innspillene. Siden de var så entydige var de til god hjelp for en forvirret stakkar ;) 

-TS-

Anonymkode: 74395...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste! Tenkte å foreslå å bytte ut kontrastfargen med okergul da jeg stå første innlegg - har du testet ut det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kladd skrev:

Den siste! Tenkte å foreslå å bytte ut kontrastfargen med okergul da jeg stå første innlegg - har du testet ut det? 

 

Mange takk!
Jeg hadde ikke testet det ut før du foreslo det, så jeg måtte selvsagt prøve ;) Den ble heller ikke dum, men jeg likte lys skulderfarge bedre. Denne ble litt, hmmm...., «flat», på en måte. 

 

mariusoker.png

Anonymkode: 74395...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt på oker blir for kjipt for jordnært for meg. Jeg likte vinrød, evt en annen dyp lillanyanse!

Anonymkode: bc015...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg en litt annen blåfarge før jeg så bildene du la ut, så jeg fant siden og lekte meg litt med fargene for deg :) Veldig fin side!

Av de andre forslagene likte jeg best at kontrastfarger var hvit eller okergul.

IMG_0317.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange takk!
Jeg hadde ikke testet det ut før du foreslo det, så jeg måtte selvsagt prøve ;) Den ble heller ikke dum, men jeg likte lys skulderfarge bedre. Denne ble litt, hmmm...., «flat», på en måte. 

 

mariusoker.png

Anonymkode: 74395...c94

Helt enig! Holder fast på at den uten kontrastfarge, men med lyse skuldre! Men så liker jeg også den under her med blågrå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...