Gå til innhold

Scarlett johansson skilles pga hun ikke tror på monogami


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/kjendis/roper-hvorfor-hun-skilte-seg-fra-ektemannen---na-blir-jeg-vel-halshogd/67040565

SPOT ON!

Jeg har alltid vært i mot ekteskap, og aldri trodd på at det bare finnes en kjærlighet her i livet. Denne dama har klart å sette ord på det jeg føler. Jeg har prøvd å forklare ting på en klumsete måte både her og i det virkelig liv, men denna dama fikk det til. Viss vi er ment for å være monogame, hvorfor skal man kjempe seg igjennom et ekteskap da? Bør ikke ekteskapet gå av seg selv? For en stund siden leste jeg en forskning om at vi ikke er monogame fordi mennesket alltid søker etter en forbedring av seg selv, og derfor søker vi også etter nye partnere å få barn med. Denne forskningen leter jeg etter nå og skal poste så snart jeg finner. Monogame dyrearter har aldri konflikter, og derfor virker det rart for meg at "alle" gifte sliter så mye.

Hva er dere tanker om tema?

Anonymkode: 084e8...0a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, Bruce Springsteen mente selv at han ikke trodde på monogami. Derfor varte aldri forholdene hans lenger enn maks to år, og hans første ekteskap varte knapt fire år. Så giftet han seg med Patti i 1991, og siden har han (etter alt å dømme) knapt nok sett på en annen dame.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskapet går av seg selv hvis man finner den rette. Men man må være litt kresen altså. 

Anonymkode: d4b8d...982

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/kjendis/roper-hvorfor-hun-skilte-seg-fra-ektemannen---na-blir-jeg-vel-halshogd/67040565

SPOT ON!

Jeg har alltid vært i mot ekteskap, og aldri trodd på at det bare finnes en kjærlighet her i livet. Denne dama har klart å sette ord på det jeg føler. Jeg har prøvd å forklare ting på en klumsete måte både her og i det virkelig liv, men denna dama fikk det til. Viss vi er ment for å være monogame, hvorfor skal man kjempe seg igjennom et ekteskap da? Bør ikke ekteskapet gå av seg selv? For en stund siden leste jeg en forskning om at vi ikke er monogame fordi mennesket alltid søker etter en forbedring av seg selv, og derfor søker vi også etter nye partnere å få barn med. Denne forskningen leter jeg etter nå og skal poste så snart jeg finner. Monogame dyrearter har aldri konflikter, og derfor virker det rart for meg at "alle" gifte sliter så mye.

Hva er dere tanker om tema?

Anonymkode: 084e8...0a9

Hm. Beklager å skuffe deg, men noen ekteskap går av seg selv, uten at de behøver å kjempe. Jeg har selv vært lykkelig gift i 20+ år, og har aldri tenkt tanken på å gå fra ham. Jeg ser jo at det finnes menn som er penere (og etter hvert yngre), men har aldri vært fristet til å bytte ham ut. Vi har ikke hatt noen konflikter. Er vi uenige, så diskuterer vi til vi finner en løsning. Som regel har vi forbausende lik smak og syn på ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekteskapet går av seg selv hvis man finner den rette. Men man må være litt kresen altså. 

Anonymkode: d4b8d...982

Det er det jeg tror også. Jeg har all tro på ekteskapet, gitt at man velger rett i utgangspunktet. Men i et samfunn der det å bli (og bytte ut) samboere er mer enklere og mer vanlig enn noe annet forstår jeg at folk kan gå rett på konklusjonen at monogami er så himla vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk gifter seg jo ikke fordi de tror monogami er problemfritt eller alltid enkelt. Men de tror at det å velge noen å tilbringe livet med, faste rammer rundt oppveksten for barn og alt det der veier opp for ulempene. 

Scarlett Johansson har, som mange andre kjendiser, funnet ut at ulempene er større enn fordelene for henne. Eller at hun - eller hennes partner - savner singellivet for mye. Dem om det. Men det er jo faktisk folk som holder sammen.

Og det er ikke helt tilfeldig at det er flust av skilsmisser i Hollywood - de intime relasjonene man får ved å være skuespiller, samt mulighetene kjendisstatusen åpner opp for - gjør at de står overfor helt andre fristelser enn folk flest. I tillegg forhindrer yrket et stabilt familieliv.

Anonymkode: 54f53...097

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for dumt å si at det ikke er naturlig med monogami. :P Greit nok at det ikke fungerer for alle, og da trenger jo heller ikke de personene å gå inn i monogame forhold. Men det betyr ikke at det ikke kan fungere for andre. For meg er det mer naturlig med monogami.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monogami er et valg. Man tenker da alltids at sec med vakre mennesker er flott, men man velger å ikke gjøre det. Er man med den riktige personen føles det ikke som et spesielt stort offer akkurat :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Tenker monogami over mange år kan være vanskelig ja, og at man har urealistiske forventninger om man forventer det skal skje. Det er også forskjell på folk, noen har veldig store problemer med å få det til, og andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at hun ikke skal snakke for hele menneskearten bare fordi forholdet ikke fungerte for henne

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste vil ha det bedre sammen med en "livsledsager", men selvfølgelig kan det hende det finnes noen som ikke er i stand til å binde seg til kun en person. Er vell kanskje disse skillene som gjør at en del er skeptiske til å ha et seriøst forhold til noen som har som etablert vane å bytte partnere ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosewood skrev:

Tenker at hun ikke skal snakke for hele menneskearten bare fordi forholdet ikke fungerte for henne

JEg tror hun snakker for mange, men siden hun er kjent når hun frem. Jeg har aldri vært gift, aldri drømt om det og kommer aldri til å bli det.

Anonymkode: 084e8...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scarlett Johansson tror ikke på monogami og er nå skilt? Gode gud, det er HÅP!

Anonymkode: 57092...8c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

JEg tror hun snakker for mange, men siden hun er kjent når hun frem. Jeg har aldri vært gift, aldri drømt om det og kommer aldri til å bli det.

Anonymkode: 084e8...0a9

... Og det er jo en helt ærlig sak at du personlig ikke ønsker det. Det folk sier er bare at det ikke er representativt for alle. Det er sikkert en hel del som ikke ønsker seg en monogam tilværelse, og det er fullstendig i orden, men det er også mange som faktisk ønsker det.

Jeg har forsåvidt heller aldri drømt om noe ekteskap, men jeg har sett for meg (og ser for meg) at jeg skal ha en og samme partner ut livet når jeg finner en jeg passer godt med. Det er sikkert mange som sliter i ekteskapet sitt, men når du sier at "alle" gjør det er nok det ganske farget av ditt eget syn på ekteskap og monogami, for så ille er det virkelig ikke.

Jeg tror ikke det finnes en eller annen det er skjebnebestemt (da jeg ikke tror på skjebne i utgangspunktet) at vi skal være sammen med, men jeg tror absolutt det er mulig for mange å være lykkelige med den samme partneren helt til døden skiller dem ad. Jeg er sikker på at jeg personlig vil trives bedre som monogam enn som ikke-monogam, sånn over et helt liv, men jeg er helt åpen for at det er motsatt for deg. Det handler vel igrunn bare om preferanser.

Anonymkode: e01f1...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til å ikke tro på monogami har hun giftet seg en del ganger.

Jeg har troen på monogami. Det fungerer for meg. Ser ikke hvorfor noen skal være imot noe som fungerer for andre?

Anonymkode: fefb2...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monogami fungerer ikke for nordmenn i denne generasjonen siden de alltid kan finne en ¨bedre¨. 

Anonymkode: 5fc09...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Monogame dyrearter har aldri konflikter

Anonymkode: 084e8...0a9

Hvor har du det fra? Antallet dyrearter som er 100 % monogame kan du telle på én hånd. De aller, aller fleste "monogame" dyr, som mange fugler, er like ille som oss. Hannene griper sjansen hvis de kan få avkom som de slipper å oppdra selv og hunnene står i med naboen, som har bedre gener enn partneren, og skaffer seg på den måten sterkere avkom.

Jaja, sånn er naturen. Den river og sliter i oss fra alle kanter og den eneste regelen er at man ikke kan få i både pose og sekk. 

Anonymkode: 14471...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun ikke tror på å få barn heller, da: om hun skal hore rundt resten av livet så blir det trist for den ungen...

Anonymkode: f4f1e...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...