Gå til innhold

2 husky tisper billig på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer med denne type hund? 
Har hatt hunder før, men ikke husky.

Anonymkode: 15d08...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du bruke hunden til? Hvor mye tid kommer du til å bruke på mosjon hver dag, og hva slags aktiviteter?

Anonymkode: 46cb6...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skal du bruke hunden til? Hvor mye tid kommer du til å bruke på mosjon hver dag, og hva slags aktiviteter?

Anonymkode: 46cb6...b65

Er mye på turer. trener, jogger osv

Anonymkode: 15d08...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mye på turer. trener, jogger osv

Anonymkode: 15d08...2e4

Det svarer egentlig ikke på spørsmålet mitt. Huskyer er vanvittig krevende hunder, og hvis du ikke har et godt svar på daglige aktiviteter og tidsbruk tror jeg dessverre ikke det er riktig hund for deg.

Anonymkode: 46cb6...b65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En husky krever mer en å tasse ved siden av deg når du jogger, den har behov for å løpe og bruke kroppen skikkelig. 

Anonymkode: 07158...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en husky! Fantastisk rase, spør du meg. Men husky krever mer enn mange gjerne tror. Det er ikke bra nok å stå ute i en liten hundegård eller kjetting dag og natt, og bare få en liten joggetur f.eks. (<--- Syns nå hvertfall jeg!)  De elsker kos og oppmerksomhet, lange turer og også mentaltrening. Min husky er en del av familien, og sover til og med i senga om natten. Syns det er litt trist med huskyer som bare blir stående alene ute hele tiden fordi de "tåler jo godt kulde." 

Vil også nevne at huskyer har et veldig sterkt jaktinstinkt, noe som til tider kan være litt tungvint. 

Hva slags liv er disse to tispene vant til fra før? Hvis det er turkompiser/familiehunder som skal være inne i huset du er ute etter, så kan det være en liten utfordring med huskyer som har levd mesteparten av livet ute, uten noen regler eller oppdragelse. 

Tenkt deg hvertfall godt om, og ikke kjøp deg to hunder bare fordi de er billige :) 

Anonymkode: da06d...327

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle raser: søk opp info om rasen på internett og les ALT du kommer over (særlig det som står om hva de krever av aktivitet og hvilket gemytt de har) - FØR du overhodet tenker tanken på å ta de med hjem. Huskyer er ofte billige på Finn, men det er definitivt ikke en rase som passer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...