Gå til innhold

Folk som handler first price


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

First price produkter er det sjelden noe galt med. Hvitløksbrødene derifra er best (selv om de sikkert ikke er de sunneste, men hvem bryr seg uansett om det når man handler hvitløksbrød?)

Det jeg ikke liker i det hele tatt av first price må nok være vaniljeisen. Nå kan det være de har forandret på det, men husker at jeg prøvde den flere år tilbake og måtte kaste hele boksen fordi den var så ekkel. Brusen har for mye syre og gjør meg dårlig (spesielt appelsinbrusen, føles ut som jeg blir brent opp fra innsiden) og sjokoladen smaker skikkelig billig. 

Nøttepålegget er forresten bedre enn nugatti, når man først skal kose seg og vil ha sukkersjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag var biter med laks i pakke frossen fra fiskemannen satt opp fra 41 kr til 55 kr på Kiwi.  (denne kostet rundt 30 kr i lange tider og er nå nesten dobbelt så dyr!!)  Laks naturell fra First P var litt billigere til 49 for ca samme vekt.  Hvilken type tror du var utsolgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, BabyBlue skrev:

First price produkter er det sjelden noe galt med. Hvitløksbrødene derifra er best (selv om de sikkert ikke er de sunneste, men hvem bryr seg uansett om det når man handler hvitløksbrød?)

Det jeg ikke liker i det hele tatt av first price må nok være vaniljeisen. Nå kan det være de har forandret på det, men husker at jeg prøvde den flere år tilbake og måtte kaste hele boksen fordi den var så ekkel. Brusen har for mye syre og gjør meg dårlig (spesielt appelsinbrusen, føles ut som jeg blir brent opp fra innsiden) og sjokoladen smaker skikkelig billig. 

Nøttepålegget er forresten bedre enn nugatti, når man først skal kose seg og vil ha sukkersjokk. 

Helt enig, isen og sjokoladen er ikke det første jeg velger.  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper first price sin sminkefjerner fordi den er best, bør jeg være flau ts? 

Anonymkode: 9011a...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper så mye billigprodukter jeg kan. Jeg lever på et ganske stramt budsjett å jeg syns ikke det er noe galt med de produktene. Leverposteien er mye bedre en de andre da den har mer krydder syns jeg. Jeg syns mer synd på folk som må gå å mene noe om hva andre handler, det er trist å ha så lite i livet :P 

Anonymkode: 77498...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som handler first price varer? ;)

Selv hadde jeg synes det var flaut om jeg hadde handlekurven full av first price :fnise:

Anonymkode: 95bb4...0cf

 

På 20.2.2017 den 9.02, herzeleid skrev:

Mange som bet på i allefall.

Ja, det må være tull.

Bryr meg normalt ikke, men hvis jeg skulle bry meg hadde jeg heller syntes det var flaut hvis jeg bare hadde luksusvarer i handlevognen og utelukkende ting man kunne kjøpt andre merker av mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2017 den 23.24, clyde skrev:

Det der er jo sant, kuene blir tvunget til å parre seg. 

Herregud...man parrer da bare dyrene når de er i brunst, altså når de vil parres selv.

Hvordan tror du dyr i naturen forplanter seg??

Anonymkode: e2705...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 22.37, mann_86 skrev:

Jeg kjøper First Price lapskausblanding til 12 kroner, fremfor Findus sin til tredobbelt pris. Middag til 2 dager for 12 kroner er jeg ikke flau over. Hvor stor forskjell kan det være på dypfryste grønnsaker..? Og så har jeg First Price hvitløksbaguetter til, for 14-15 kroner, fremfor Hatting sine til over 40.. Så da bruker jeg rundt 27 kroner på en todagers middag, fremfor 75 kroner for samme middagen.

Kjøper også mye First Price-varer som ikke er mat; såpe, servietter, toalettpapir osv.

First Price har ikke lapskausblanding.

Anonymkode: e2705...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye flauere å være et økonomisk rotehue og kanskje ende i luxfellen tilslutt!

 

#Kjøper akkurat det jeg vil#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lapskausblanding fra First Price.

Det står da på posen?

Anonymkode: e2705...989

Ja :hoho:

 

Men hvorfor skrev du " First Price har ikke lapskausblanding. "?  :klo:

Anonymkode: 49185...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja :hoho:

 

Men hvorfor skrev du " First Price har ikke lapskausblanding. "?  :klo:

Anonymkode: 49185...53c

Åh...må ha vært et anfall av sinnsforvirrelse.

Anonymkode: e2705...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, jeg kikker ikke i handlevognen til folk. Selv kjøper jeg de varene jeg syntes er best, uavhengig av merke. Hvitløksbrødene til First Price er veldig gode, osten derimot syntes jeg er motbydelig. Renseservietene syntes jeg fungerer utmerket, sjokoladen smaker e-stoffer. Heldigvis er smaken delt, samboeren min liker sjokoladen til FP veldig godt, så da kan han spise den og så får jeg ha Melkesjokoladen min i fred 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper veldig mange billigprodukter og har aldri tenkt på at det skulle være noe flaut. De som syntes sånt er flaut tror jeg har problemer med seg selv, og det har ingenting med meg å gjøre. Kunne ikke brydd meg mindre!

I tillegg er det veldig mange billigprodukter som jeg synes smaker helt likt som dyrere produkter. F.eks. råvarer som kjøttdeig og lignende. Når det ikke blir behandlet spesielt, og det ikke er noe fancy ingredienser i det, merker jeg ofte ikke forskjell. Ei død ku er ei død ku, enten den merkes som First Price eller Gilde. :vetikke:

Også finnes det ting som jeg, og mange andre, faktisk foretrekker billig-merke av i forhold til andre ting. Jeg synes First Price sin potetsalat er helt nydelig, det samme gjør min far og min samboer. I tillegg er pakken mye større, og koster vel 9 kr. eller noe. Kjøper bare den potetsalaten, og det merker jeg at mange andre gjør også da den veldig ofte er utsolgt i butikken. Kjøpte senest en pastasaus fra First Price igår, og syntes den smakte helt greit. Lurer på om den også kostet rundt 10 kr? For ikke å snakke om First Price Hamburgerrygg som jeg kjøpte for en stund tilbake, den var kjempegod og kommer til å kjøpte det igjen. Så gode First Price-produkter finnes. Man må bare lete og finne noe som passer sin smak, da vi alle er forskjellige og liker forskjellige ting.

Det finnes selvsagt også billigmerke-varer som ikke har falt i smak hos meg også. F.eks så kjøpte jeg X-tra wienerpølser (Coop Mega har/hadde vel den) en gang. Og det ble med den ene gangen! Tror jeg måtte kaste pølsene, for de smakte papp. Og jeg spiser det aller meste og er ikke så nøye på sånt, men akkurat de pølsene var forferdelige. First Price sjokolade smaker vondt, og det samme med First Price iskrem. Men First Price sin brus synes jeg er god igjen, det samme med potetgullet deres.

Jeg er veldig glad i Kløver-kjøttpølsene som Bunnpris har (mulig andre kjeder også har de?). Synes de har god pølsesmak, og de koster vel 20 kr per pakke. Samtidig så overhørte jeg noen som nevnte at de syntes Kløver-pølsene smakte forferdelig, så det er jo tydelig at vi må bare prøve ting og se om vi personlig liker de eller ikke, billigmerke eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Ærlig talt, jeg kikker ikke i handlevognen til folk. Selv kjøper jeg de varene jeg syntes er best, uavhengig av merke. Hvitløksbrødene til First Price er veldig gode, osten derimot syntes jeg er motbydelig. Renseservietene syntes jeg fungerer utmerket, sjokoladen smaker e-stoffer. Heldigvis er smaken delt, samboeren min liker sjokoladen til FP veldig godt, så da kan han spise den og så får jeg ha Melkesjokoladen min i fred 😂

Haha, jeg kjøper ofte First Price osten, og syntes den smaker helt vanlig hvitost. :fnise:

Nok et bevis på at vi alle er forskjellige og vi må prøve produktene før vi bestemmer oss for om de er dårlige eller ikke, uavhengig av merket og prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rayon de soleil

Earl Grey teen fra First Price var en nedtur sammenlignet med merkevaren, hva gjelder melkesjokolade så er det Freia som gjelder og First Price sin sjokolade er gedigen nedtur til sammenligning, hva gjelder iskrem er nedturen enda større.

På den annen side så er ostepop fra First Price bedre enn merkevarene, så First Price har noen produkter som sågar er bedre enn merkevarene sine egne produkter.

Så hva jeg velger kommer helt an på hva jeg skal handle egentlig, generelt kjøper jeg inn produkter basert på smak heller enn pris, hvis det ikke er et stort kompromiss så velger jeg det billigste alternativet - men Earl Gray teen, melkesjokoladen og iskremen fra First Price viser seg ALDRI i min leilighet for pris er ikke så viktig for meg at jeg kan gjøre så store Kompromiss.

Generelt er jeg kresen i matveien så jeg har også høyt matbudsjett, er annet jeg foretrekker å spare penger på fremfor matvanene siden mat er en stor del av min trivselsfaktor i hverdagen. Har vondt av slike som lever av First Price kneipbrød år etter år, selv synes jeg ingen av brødene på Kiwi hvor jeg handler mest holder mål så jeg har pleid å kjøpe brød til nesten 50 kroner stk på et konditori (forskjellen er natt og dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PaperFlower skrev:

Haha, jeg kjøper ofte First Price osten, og syntes den smaker helt vanlig hvitost. :fnise:

Nok et bevis på at vi alle er forskjellige og vi må prøve produktene før vi bestemmer oss for om de er dårlige eller ikke, uavhengig av merket og prisen!

Nemlig! Derfor kjøper jeg det jeg liker uten å tenke på merket. Jeg liker heller ikke Synøve-osten, her er det bare Norvegia som gjelder 😂 Noen av First Price produktene er faktisk helt kurante, og det at de er billige er bare en ekstra bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med First Price, handler det stadig. Men pølsene deres er uspiselige, dem styrer jeg unna. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke har peiling på kvalitetsmat og at de er gniere

Anonymkode: aea02...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...