Gå til innhold

Angrerett ved nettkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet en del på nett, men aldri brukt angreretten. For en uke siden mottok jeg noen varer jeg kjøpte på nett fra en norsk nettbutikk. Jeg kjøpte mange like eksemplarer av en bestemt ting da jeg bestilte. Det er ingen ting galt med det jeg kjøpte, men det viser seg at jeg slett ikke trenger så mange som jeg trodde av den tingen. Kan jeg benytte meg av angreretten for å levere tilbake f.eks 4 av 12 like ting, eller må jeg returnere alle 12 og gjøre kjøpet på nytt?

Og en ting til: hvilket tidspunkt gjelder 14 dagers angrefrist fra? Fra jeg mottok varene, eller fra jeg mottok angrefristskjemaet? Jeg fikk skjemaet på mail sammen med ordrebekreftelsen, men det tok noen dager før jeg mottok det jeg hadde bestilt, så det utgjør en viss forskjell. 

Takk for svar! 

Anonymkode: 954b5...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les nettbutikkens angrerettsbetingelser. Som hovedregel gjelder 14 dagers angrerett fra du mottar varen. Jeg antar du kan levere tilbake x antall separate varer, men porto for retur betaler du mest sannsynlig selv ettersom det ikke er noe galt med varen

Anonymkode: 30104...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les nettbutikkens angrerettsbetingelser. Som hovedregel gjelder 14 dagers angrerett fra du mottar varen. Jeg antar du kan levere tilbake x antall separate varer, men porto for retur betaler du mest sannsynlig selv ettersom det ikke er noe galt med varen

Anonymkode: 30104...08f

Takk for svar. Når det gjelder returporto, så er jeg forberedt på å betale den selv, ja :) Og 14 dager fra jeg mottar varen høres mest logisk ut, særlig fordi ulike nettbutikker kan ha ulik leveringstid. Etter at jeg skrev spørsmålet mitt, fant jeg en del om temaet hos Forbrukerrådet, og de sier heldigvis det samme som deg om angrefrist og porto. 
Da gjenstår egentlig bare en ting å avklare, og det er om jeg kan returnere et mindre antall varer av en mengde, så jeg håper noen kan gi meg et helt sikkert svar på det. 

 

Anonymkode: 954b5...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les nettbutikkens angrerettsbetingelser. Som hovedregel gjelder 14 dagers angrerett fra du mottar varen. Jeg antar du kan levere tilbake x antall separate varer, men porto for retur betaler du mest sannsynlig selv ettersom det ikke er noe galt med varen

Anonymkode: 30104...08f

Dette stemmer ikke, forbrukerkjøpsloven er absolutt og det er ikke avtalefrihet rundt det. Man kan ikke avtale dårligere vilkår.

Det gjelder fra man har mottatt varen, i to uker, uavhengig av hva nettsiden måtte mene. Det stemmer forøvrig at man betaler returporto selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...