Gå til innhold

Refinansiering- mulighet for student.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en student som snart er ferdig utdannet. Jobber ca 30 prosent ved siden av skolen. Jeg har dessverre pådratt meg noen kjipe kredittlån som jeg kjenner sliter veldig på økonomien. Jeg har en andelsleilighet som jeg har betalt ned en del på og som jeg regner med har steget noe i verdi. Er det noen av dere KG-brukere som har refinansiert boliglån under studier, eller klart å få noen avtaler med banken for å gjøre ting bedre?

Er ikke så interessert i avdragsfrihet, da jeg synes det er greit å betale ned på boliglånet underveis. Akkurat nå har jeg ikke så lyst til å ha inn takstmann heller fordi deler av boligen trenger et løft og fremstår litt uferdig.

Anonymkode: 8833d...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det, men jeg hadde i utgangspunktet veldig lavt lån på boligen og god verdistigning.

Det er egentlig bare banken som kan svare deg på dette, men du kan forsøke å regne på det selv. Med de nye lånereglene er de blitt strengere. 

Vi kan evt. hjelpe deg dersom du oppgir inntekt, lån, tidligere verdi osv.?

Anonymkode: bf175...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så interessert i avdragsfrihet, da jeg synes det er greit å betale ned på boliglånet underveis. Akkurat nå har jeg ikke så lyst til å ha inn takstmann heller fordi deler av boligen trenger et løft og fremstår litt uferdig.

Anonymkode: 8833d...365

Det er egentlig helt umulig å svare på når du ikke har kommet med et eneste tall, men hvis du tar kontakt med banken din så vil du nok få god hjelp og forslag til hvordan du kan løse dette.

Jeg synes forøvrig ikke du skal slå fra deg avdragsfrihet i en periode så lenge du passer på å bruke alt du utsetter i avdrag til å betal ned den andre gjelden. Det kan være lettere/billigere å få enn refinansiering og "effekten" vil være ganske lik (du får nedbetalt den dyre gjelden på bekostning av boliglånet)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...