Gå til innhold

Hvilke byer i Europa er minst terrorutsatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har veldig lyst til å dra på påskeferie, men jeg har dessverre terrorangst og "vanlig" angst. Terrorangsten gjør at jeg kvier meg veldig for å fly og være på utsatte steder. Noen som vet om byer som anses å være svært/nokså trygge? Eller tips til å mestre terrorangst? :)

Anonymkode: 59b08...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Dra til mindre byer bare for å komme vekk. Girona over Barcelona, Lyon over Paris, Edinburgh over London osv.

Dra til mindre turistland som Slovenia, Irland eller Island.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje holdt meg unna Frankrike og Tyrkia, siden det er der det har vært mest trøbbel. Brussel er heller ikke det beste valget. Sjansen for å oppleve terror er uansett ekstremt liten, men jeg skjønner hva du mener. Hva med byer i Øst-Europa? Krakow, Warsawa, Gdansk? Strengt tatt anses så godt som alle byer i Europa for å være svært trygge

Anonymkode: 1d404...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandefjord, Tønsberg, Bodø, Kirkenes og Alta er ganske trygge. 

Anonymkode: c44f9...b84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island og Sveits regnes som veldig trygge. Reykjavik er kjempefint og med veldig lite kriminalitet generelt. Har ikke vært i Sveits, men har vært i Salzburg i Østerrike så kan anbefale den byen istedet. Polen kommer også veldig bra ut på når det gjelder fare for terror; f.eks byene Krakow og Poznan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville dratt til Polen :) Hvor som helst det egentlig!

Anonymkode: e4181...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tenke at terroristene er mest ute etter vestlige mål, og dermed er det naturlig å reise til østover for å føle seg helt trygg. Har besøkt flere byer i både Polen, Slovakia, Ungarn og Østerrike som er flotte. Estland/Latvia/Litauen skal også ha fine byer. Alle steder har fine byer

Anonymkode: 1d404...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.2.2017 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har veldig lyst til å dra på påskeferie, men jeg har dessverre terrorangst og "vanlig" angst. Terrorangsten gjør at jeg kvier meg veldig for å fly og være på utsatte steder. Noen som vet om byer som anses å være svært/nokså trygge? Eller tips til å mestre terrorangst? :)

Anonymkode: 59b08...0b5

Det er idiotisk å være redd for terrorisme.

30 000 dør i trafikken i europa. 171 av terror. Å bruke refleksvest på tur og å være ekstra oppmerksom i trafikken er viktigere enn terror. Flere dør av å bli fanget i egne sengklær enn terrorisme. Det er irrelevant. 

Ingen byer i Europa er utsatt for terrorisme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker litt i samme bane so deg ts, men terrorister skal ikke styre mitt liv. Selv reiser jeg til London om en uke, og jeg gleder meg til det, selv om terror ligger i bakhodet.

Sjansen for at det skal skje noe er så liten, at et kommer nok til å gå helt fint.

Samtidig skal vi ikke være naive. Bruk sunn fornuft, og jeg tror du kan reise hvor som helst.

Anonymkode: b1586...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Reykjavik ;) Har selv alltid hatt lyst til å se Island, må se å få ordnet en tur etterhvert...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta

Har du fått diagnosen "terrorangst" av legen? Hvis ikke bør du vel kanskje kalle det "redd" eller "bekymret". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...