Gå til innhold

COS-kurs med barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi tar COS-kurs med barnevernet. Andre som har gjort det? Hva skjedde når kurset var ferdig? Måtte dere ha mer oppfølging?

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hørt om dette og har ingen erfaringer - men synes det er positivt at du tar det opp fordi Barnevernet behøver mye mer positiv omtale! 

Hvis det holdes kurs bør det komme frem her hva slike kurs inneholder, Det høres veldig bra ut at foreldre kan ta et slikt kurs. : . ) 

 

BUFDIR skriver om kurset her - det ser da kjempeflott ut: 

http://www.bymisjon.no/Virksomheter/oppvekstogmangfold/Foreldreveiledning/Foreldreveiledningskurs-2016/

https://www.bufdir.no/se/Familie/Tilbud_Regionene/circle_of_security/

 

 

Anonymkode: f574d...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hørt om dette og har ingen erfaringer - men synes det er positivt at du tar det opp fordi Barnevernet behøver mye mer positiv omtale! 

Hvis det holdes kurs bør det komme frem her hva slike kurs inneholder, Det høres veldig bra ut at foreldre kan ta et slikt kurs. : . ) 

 

BUFDIR skriver om kurset her - det ser da kjempeflott ut: 

http://www.bymisjon.no/Virksomheter/oppvekstogmangfold/Foreldreveiledning/Foreldreveiledningskurs-2016/

https://www.bufdir.no/se/Familie/Tilbud_Regionene/circle_of_security/

 

 

Anonymkode: f574d...39b

Etter nærmere lesning ser det ut til at disse kursene er for de foreldrene som ikke bor med sine barn men som av og til har samvær...det betyr sikkert at barna bor i fosterhjem - men at foreldre likevel treffer de? 

Anonymkode: f574d...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt. Noen som har tatt COS-kurs og vil fortelle om hva som skjedde etterpå?

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter nærmere lesning ser det ut til at disse kursene er for de foreldrene som ikke bor med sine barn men som av og til har samvær...det betyr sikkert at barna bor i fosterhjem - men at foreldre likevel treffer de? 

Anonymkode: f574d...39b

Neida, foreldre som bor med barna kan ta COS-kurs.

Anonymkode: 47edb...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dytt. Noen som har tatt COS-kurs og vil fortelle om hva som skjedde etterpå?

Anonymkode: 47edb...e37

COS kurs har vi tatt, ikke med BV da. Det var et tilbud vi fikk gjennom BUF da barnet vårt var forsinket i språket. 

Jeg synest det var nyttig! Fint å lære at alle foreldre har "haimusikk" og har forskjellige utfordringer som er basert på stress. Vi er alle våre foreldre sånn sett, og fungerer med de nøklene som de ga oss gjennom oppdragelsen, og vi er gjerne de foreldrene som våre foreldre var, helt ubevisst, ja, om vi ikke får dette kurset da... :)

Kurset hjalp meg med å forstå min mamma, og min svigermor, slik at jeg ble mye mer harmonisk i samspill med de. Og jeg er rågod på å møte barnet mitt på følelser, noe som gjør at han snakker om følelser i så stor grad at svigermor blir helt matt. ( for sånt er hun ikke vant med ) 

vi tok kurset og hadde en avslutning med kaker og sjokolade. skjedde ikke noe i ettertid. Det var veldig koselig, men det var mange på det kurset som hadde store problemer hjemme med feks voldelige barn. Jeg vil tro at de fikk hjelp videre. 

Jeg likte kurset så godt at jeg tok å kjøpte boken. :) 

Anonymkode: b0b9e...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å ta kurset i jobbsammenheng (barnehage) og synes det er veldig lærerikt. Man får et nytt syn på hverdagen og hva barna trenger 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kim91 skrev:

Jeg holder på å ta kurset i jobbsammenheng (barnehage) og synes det er veldig lærerikt. Man får et nytt syn på hverdagen og hva barna trenger 😊

Samme her 🙂 Utrolig bra kurs, som er for alle som har med barn å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Noen flere? Noen som har tatt det via barnevernet?

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man få et sånt type kurs som fagperson? 

Anonymkode: 0e35b...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man få et sånt type kurs som fagperson? 

Anonymkode: 0e35b...6fc

Tror det er ganske nytt i norge. Bor utenfor oslo og var på kurset i fjor høst og tror at de akkurat hadde kommet i gang med det.

Anonymkode: b0b9e...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man få et sånt type kurs som fagperson? 

Anonymkode: 0e35b...6fc

Sjekk ut RBUP sin nettside, det ligger på kursoversikten der. 

Anonymkode: 30f58...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har tatt det? Noen som har tatt det med barnevernet?

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.2.2017 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Dytt. Noen som har tatt COS-kurs og vil fortelle om hva som skjedde etterpå?

Anonymkode: 47edb...e37

Jeg er den som fikk dette, men ikke fra barnevernet men fra BUF

Jeg vil tro at de vil se på hvor godt dere som foreldre tar til dere informasjonen i kurset og benytter det i hverdagen for å rette opp vanskelighetene i hverdagen. :) 

Alle som får hjelp av BV er forskjellige mennesker med forskjellige situasjoner derfor er dette litt vanskelig å kommentere.

Hva slags utfordringer har dere hjemme?

Anonymkode: b0b9e...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som fikk dette, men ikke fra barnevernet men fra BUF

Jeg vil tro at de vil se på hvor godt dere som foreldre tar til dere informasjonen i kurset og benytter det i hverdagen for å rette opp vanskelighetene i hverdagen. :) 

Alle som får hjelp av BV er forskjellige mennesker med forskjellige situasjoner derfor er dette litt vanskelig å kommentere.

Hva slags utfordringer har dere hjemme?

Anonymkode: b0b9e...5ff

Jeg føler ikke vi har så mange utfordringer. Jeg er tålmodig og blir ikke sint. Ungene er enkle å ha med å gjøre.

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far og jeg fikk dette kurset hos psykologspesialist på 0-6 på BUP. Hadde dette kurset, videoveiledning og samtaler. Skjedde ikke noe mer etter det, annet enn at vi taklet det å være foreldre bedre (kom inn til BUP av egen fri vilje, da jeg slet psykisk, var aldri involvert med barnevernet)

Anonymkode: eb8a2...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...