Gå til innhold

Rar effekt av squats


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 2mnd ca. begynt å trene styrke(lite muskelmasse i utgangspunktet), og jeg har fått en rar "bivirkning" som jeg tror må komme av at jeg trener squats evt. glute bridge. Når jeg strekker meg(på morgenen f.eks.) slik at lårmusklene på fremsiden aktiveres, og så slapper av igjen, så gjør det vondt i musklene. Det gir seg fort altså, men faen så vondt da. Det er ikke sånn vondt som når man har forstrukket noe, får krampe eller har gangsperre. Kjennes litt ut som den siste squat'en man gjør før "muscle failure," nærmest brenner. Jeg har ikke vondt under eller etter øvelsen når jeg trener, eller når den er avslappet/lite belastet. Er det bare at kroppen ikke har blitt helt vant til belastningen? Jeg forsøker å la det gå noen dager mellom hver økt så kroppen skal få tid til å hente seg inn. F.eks trente jeg på mandag og på torsdag denne uka. Ellers er det kun tur i marka.

Anonymkode: 1f013...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med squats, eller knebøy på godt norsk, skal muskulaturen på baksiden aktiveres. Det er rumpe og bakside lår som skal ta belastningen. Dersom du kjenner det i fremside lår har du jo ikke kontroll på øvelsen i utgangspunktet.

Anonymkode: 83fdd...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...