Gå til innhold

Kan ikke søke OS før jeg har flyttet ut, men har ikke råd til å flytte før jeg får OS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Hva gjør jeg da?

Vi har vært på familivernkontoret, fått meklingsattest og skrevet samværsavtale. Men før jeg kan søke om OS og bostøtte må jeg ha en annen adresse. 

Saken er den at jeg ikke har råd til å skaffe meg leilighet før jeg har fått penger, så nå bor vi enda sammen. Stemningen hjemme er fæl, jeg merker det, han merker det og barna mine merker det. Fellesbarnet er så lite at det merker ingenting. 

Finnes det noe jeg kan gjøre? Kan jeg søke om noe midlertidig fra NAV? Jeg klarer ikke dette mer. Går konstant rundt med en stor klump i magen når jeg er hjemme. 

Anonymkode: ef7db...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk en venn eller venninne sin adresse, frem til du får OS, så bytter du adresse igjen når du finner bolig. Husk å folkeregistrer begge adressene.

Anonymkode: 314bd...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk en venn eller venninne sin adresse, frem til du får OS, så bytter du adresse igjen når du finner bolig. Husk å folkeregistrer begge adressene.

Anonymkode: 314bd...a49

Blir ikke det regnet som nav-svindel? Om jeg bytter adresse på meg og barna uten faktisk å flytte på oss?

Anonymkode: ef7db...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det vil være nav-svindel, og late som man bor på en annen adresse enn den man har. Blir dette oppdaget vil du måtte betale tilbake feilutbetalt stønad og renter av dette.

Der er ingen ytelser i perioden du snakker om.

Anbefaler at du kanskje undersøker om det er noen du kan låne penger av i mellomtiden, med lovnad om at de får tilbake penger når overgangsstøna/barnetilsyn/utvidet barnetrygd/bidrag/bidragsforskudd er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du flytter ut og søker os. Mens du venter på os søker du sosialstøtte, som blir trekt fra etterbetalingen når du får innvilget os.

Anonymkode: bc787...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du flytter ut og søker os. Mens du venter på os søker du sosialstøtte, som blir trekt fra etterbetalingen når du får innvilget os.

Anonymkode: bc787...821

RAGNAR HAR JO NETTOPP SAGT DET. HVORFOR SIER DU DET SAMME?

Anonymkode: 08012...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

RAGNAR HAR JO NETTOPP SAGT DET. HVORFOR SIER DU DET SAMME?

Anonymkode: 08012...74a

Caps lock tasten din har hengt seg opp, og du trenger frisk luft. 

Anonymkode: 2ce00...2a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Caps lock tasten din har hengt seg opp, og du trenger frisk luft. 

Anonymkode: 2ce00...2a5

JA HAR MS OG DERMED PROBLEMER MED Å SKRIVE AV OG TIL 

Anonymkode: 08012...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...