Gå til innhold

Vanskelig eksdame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger sårt noen råd her.

Jeg har en eks som jeg har barn med. Vi gikk fra hverandre for tre år siden,og ønsket å beholde en god relasjon slik at barnet vårt skulle ha det godt, og vi ønsket et godt samarbeid.

Det har fungert sånn tåelig greit, og vi har begge datet forskjellige personer uten å dra barnet vårt inn i nye forhold intil nylig. 

For en tid tilbake møtte jeg en person som jeg ble sammen med. Jeg valgte etter hvert å introdusere barnet mitt for den nye flammen, og etter det ble forholdet til eksen vanskelig. Det hadde vært litt turbulent en periode mellom eksen og meg, pga en rekke beskyldninger om utroskap og lignende fra eksen sin side. Mye skyldtes i spekulasjoner og "bevis" eksen min selv mente å ha, som igjen baserte seg på synsing og tro. 

Vi har vært på familievernkontoret for å mekle, og jeg trodde vi kom til en enighet når det angår barnefordeling der. Men noen måneder senere fikk jeg et brev i postkassen fra en advokat som eksen hadde leid inn. Da skulle jeg inn til møte for å sette opp en avtale med eksen ang barnefordeling. Eksen mente at vi ikke hadde fått hjelp på familievernkontoret, og kontaktet derfor advokat. Eksen mente også at familievernkontoret hadde sagt at den ordningen til samvær vi kom frem til ikke var bra for barnet. Jeg ringte familievernkontoret og fikk bekreftet det motsatte. Basert på dette føler jeg at eksen er bitter, og skal "straffe" meg ved å gjøre ting vanskelig gjennom barnefordelingen.

I tillegg til dette har eksen snakket rundt på bygda om meg, og det har spredd seg rykter som er usanne. Dette forstår ikke eksen at vil gå ut over barnet vårt på sikt, og hevder hardnakket selv at jeg har stått for dette selv, pga min adferd. Skal erkjenne at jeg var vanskelig en periode når ting var turbulent, men det blir ikke noe bedre ved å helle mer og mer bensin på bålet.

Føler at eksen er bitter på meg, og bruker alle virkemidler for å gjøre ting vanskelig ved å dra inn advokat, spre rykter osv.

Selv føler jeg at både eksen og jeg er veldig gode foreldre, og vi har begge lik kapasitet til omsorg og kjærlighet,så slikt sett er jeg ikke bekymret for barnet.

Noen som har erfaringer med det samme og har noen gode råd? Blir ganske fortvila i denne situasjonen, og føler meg rådvill nå. Skal jeg oppsøke barnevernet,familievernkontoret på nytt? Føler jeg blir stemplet som en psykopat av eksen, og at alle skal få vite om det. Det er svært frustrerende. Vi har begge svært ulike synspunkter på hvordan ting har foregått oss i mellom, men eksen har en tendens til å gjøre 1 fjær til 60 høns pga sine egne tolkninger og synspunkter som fort blir en sannhet.

Anonymkode: f8c7d...d39

dette var det eneste jeg trengte å lese for å vite hva dette handlet om.....

dette er så typisk barnevern saker der foreldrene har gått fra hverandre og kvinnen er bitter på mannen. her har ikke exen din vært helt koko....ingen løgn eller manipulering fra henne som er vanelig , men hun taklet det vell dårlig at du har fått kjæreste...kan på en måte skjønne det fra hennes side

jeg syns du er heldig, ettersom det er flere slike saker der det er mye værre og kvinnen kommer med løgner i retten og lager en haug med kvalme for mannen. jeg leser og ser det ofte. din ex virker som hun er mer voksen og moden enn de fleste, men kanskje ikke taklet så godt at du fikk ny kjæreste og introduserte dine barn til henne. jeg tror ikke du har noe særlig problem her, men at exen din kommer over det etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at hun er sjalu er ingen grunn til å oppføre seg som en drittunge. Hvis det stemmer at det er kun henne som er problemet, burde hun ikke hatt omsorg. 

Anonymkode: 9424b...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2017 den 12.00, a l'orange skrev:

Jeg må innrømme jeg får fremdeles ikke helt grepet om hva det er du ønsker med denne tråden. Du sier du ønsker råd, men når jeg spør om ting så får jeg tverre - ikke åpne - svar fra deg.

Vi kan selvfølgelig svare deg at ja, dette er vanlig og damer er så vrange og vanskelige og dette er ikke din feil og det er ingenting du kan gjøre. Sånn, gå videre til neste kjæreste!

Men jeg synes dere skylder barnet deres å forsøke å fikse forholdet, og som jeg ser det så kan det enten ordnes på den "myke" måten som Poppeloppane og Anonymkode: 6cf11...ccb skriver om, eller på "den "harde" måten som Anonymkode: 97a79...e12 og Coolaid beskriver. 

Jeg er en av de som har absolutt mest tro på den myke måten, å tenke psykologisk på dette, gi nok følelsesmessig støtte slik at hun ser egennytten ved å samarbeide, og jeg ville forsøkt den metoden først. Viss ikke det fungerer, eller det ikke er aktuelt, ville jeg som Anonymkode: 97a79...e12 skriver, laget juridisk avtale som inkluderer drittslenging, skrevet referater slik Coolaid nevner, så man vet hva man forholder seg til.

Ikke minst tror jeg det er viktig å holde rede på hvor man er i den utviklingen, om man kjører myk eller hard stil, og være tydelig overfor den andre om dette.

Jeg skriver vel rett ut hva jeg ønsker råd til. Som sagt så holder jeg noe for meg selv da jeg synes det er for privat til å dele. Så beklager om du føler du får tverre og "ikke åpne" svar.

Barnet vårt fortjener å ha det bra. Ikke ha to foreldre som krangler over tull og spekulasjoner. Nå er riktignok advokat inne i bildet, og vi prøver å få på plass en avtaler. Det jeg frykter er at det ikke kommer til å gi seg der. Etter å ha vært på familievernkontoret sammen, fikk jeg av inntrykk at vi hadde fått til en viss avtale, og at alt var greit. Men der trodde jeg feil.

Hun presiserer gang på gang at hun ikke vil ha eller ønsker noen kontakt med meg. Og det er helt greit,men noe kontakt må vi faktisk ha. Bare synes det er spesielt at hun må presisere det hele tiden. Jeg vil gjerne ha en avtale som gjør at det ikke er noen tvil, og at barnet vårt får se oss begge mye. Ikke en slik annen hver helg løsning. Å fikse forholdet får vi ikke gjort. Hun vil ikke det, og vi må bare innse at forholdet er over og ut for godt. Det er kjedelig det,men det var vel det eneste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...