Gå til innhold

Hva skal til for at NAV kan hjelpe meg økonomisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: d8dcc...5a8

Fordi du skriver i HI at du har 19000 utbetalt totalt per måned? Er dette lønn så må du føre opp alt.

Anonymkode: 4eb0c...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du skriver i HI at du har 19000 utbetalt totalt per måned? Er dette lønn så må du føre opp alt.

Anonymkode: 4eb0c...f89

Men dette er ikke lønn alt sammen. Dette er med barnetrygd, bidrag, stipend og lån. Jeg tjener Ca 6000 på arbeid ved siden av studier. 

På husbanken sine sider stod det at jeg skulle føre opp skattbar inntekt. Blir det rett da?

Anonymkode: d8dcc...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skattbar inntekt menes jo lønn av arbeid. Barnetrygd og stipend og lån er jo ikke skattbar inntekt, så det skal da ikke tas med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, February 16, 2017 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Jeg skal flytte ut pga samlivsbrudd. Jeg har totalt utbetalt ca 19000 i mnd. Jeg er redd dette blir veldig trangt da det er vanskelig å finne leilighet til under 11000 i mnd. 

Har 3 barn. Må ha minst to soverom.

Jeg studerer 50% nå. Men 100% til høsten. Da får jeg fullt studielån så da blir det litt bedre. 

Fyller ikke kravene for å få OS. Noe annen hjelp jeg kan få?

Anonymkode: d8dcc...5a8

Du spør, på et nettforum, om hva som skal til for at Nav skal hjelpe deg økonomisk. Hva med å spørre Nav, det er nemlig de som vurderer søknader om økonomisk bistand. Og kommunen som vurderer søknader om kommunal bolig til vanskeligstilte. 

Anonymkode: d4d82...d4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis alle studenter med dårlig råd skulle fått støtte fra Nav ville det jo bli en voldsom utgift, så jeg antar at man ikke kan studere med støtte fra Nav. Støtte til livsopphold i en akutt situasjon, kanskje, men ikke som en fast utbetaling. Med dårlig råd og tre barn å forsørge vil jeg tro det forventes at du søker jobb.

Jeg kan ikke noe om krav for å få bostøtte, men du kan jo leser litt her:

https://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/

Anonymkode: 4270a...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis alle studenter med dårlig råd skulle fått støtte fra Nav ville det jo bli en voldsom utgift, så jeg antar at man ikke kan studere med støtte fra Nav. Støtte til livsopphold i en akutt situasjon, kanskje, men ikke som en fast utbetaling. Med dårlig råd og tre barn å forsørge vil jeg tro det forventes at du søker jobb.

Jeg kan ikke noe om krav for å få bostøtte, men du kan jo leser litt her:

https://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/

Anonymkode: 4270a...4e1

Jeg er ikke TS, men leste på husbanken at "studenter som forsørger barn. Kan ha rett til bostøtte"

Anonymkode: 4eb0c...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på bostøtte varierer fra kommune til kommune. Husleie på 11 000 kan være mye et sted, og lite på et annet. Nav skal forholde seg til utleiepriser lokalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...