Gå til innhold

Kan et kattemenneske bli hundemenneske også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt katt. Jeg elsker katter! 

Nå vurderer jeg å få meg hund. Jeg har ingen erfaring med hund, skjønner meg liksom ikke helt på dem. Skjønner ikke hvordan de tenker og reagerer på ting. 

Men det må vel gå seg til når jeg får meg hund? Kan et kattemenneske bli et hundemenneske? :klo: 

Anonymkode: 7e280...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lurt på det samme. Selv er jeg veldig kattemenneske da. Men for en stund siden passet jeg en hund for noen venner og opplevde å bli glad i den og savner den nå. Det hadde jeg aldri forestilt meg. :) Men så var den en hund etter mitt hjerte, stor og sterk med tett og fin pels. Vi gikk mange fine turer sammen og vi blei kjempevenner etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken. Er selv et kattemenneske og kunne ikke levd et liv uten minst 1 katt som selskap. Jeg føler meg trygg rundt de og vet hvordan de oppfører seg. Det samme kan jeg ikke si om hunder. Føler meg ikke like trygg, jeg vet liksom ikke helt hva de vil bestandig ... er også redd for at de skal bite meg, det er jeg aldri med en katt. Til tross for dette har jeg lyst på hund og er villig til å gi dem en sjanse, da det bare er meg det står på.

Litt usikker på om man kan gå fra å være kattemenneske til hundemenneske (eller vica versa), men tror bestemt at man kan finne en gylden middelvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg. Selv ser jeg på meg selv som et dyremenneske der katter er favoritten. Har alltid hatt katt, og kan ikke tenke meg å ikke ha det men jeg tar gjerne imot et annet dyr og om jeg hadde hatt mulighet til det.

Anonymkode: a1c88...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg er også et "kattemenneske" men har, og har hatt mange ulike dyr. Er du dyrelsker og har håndlag med dyr, så vil du finne glede i allt fra en sau til en kanin, samt sette pris på deres særegenheter, og lære å tolke deres subtile språk. :a034::link::pasha::catmilk:

Så, ja! Klart du kan knytte deg til en hund! :hund::jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt katt. Jeg elsker katter! 

Nå vurderer jeg å få meg hund. Jeg har ingen erfaring med hund, skjønner meg liksom ikke helt på dem. Skjønner ikke hvordan de tenker og reagerer på ting. 

Men det må vel gå seg til når jeg får meg hund? Kan et kattemenneske bli et hundemenneske? :klo: 

Anonymkode: 7e280...354

Helt sikkert. Jeg var et hundemenneske som barn, men har nå 2 katter, og vil karakterisere meg mer som et kattemenneske. Men elsker alle dyr.

Det går seg nok til, men jeg ville lest litt og gått på kurs med hunden (med mindre den er ferdig oppdratt når dere får den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

Jeg har i oppveksten vært hundemenneske, men nå er jeg like glad i både hund og katt, så det funker vel begge veier ;p men før du går til anskaffelse av hund ville jeg fått lånt en slik at du ser hvordan hverdagen din blir med en siden du har liten erfaring med dem :) å når du skaffer deg en hund så gå kurs, det lærer man masse! Å skaff deg boka 100% hverdagslydighet blandt annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idioti den konstruerte katte//hundemenneske oppdelingen!    Gode mennesker liker både hunder og katter. Utrolig lei av å lede vrøvlet om enten eller.

Anonymkode: 0fc82...def

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler, man går ikke fra vondt til verre. Hos en katt må man fortjene kjærlighet, men en hund gir den bort gratis. I mine øyne gjør det hunden til en av de dummeste skapningene i hele verden.

Anonymkode: fc117...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt idioti den konstruerte katte//hundemenneske oppdelingen!    Gode mennesker liker både hunder og katter. Utrolig lei av å lede vrøvlet om enten eller.

Anonymkode: 0fc82...def

Joda, men man liker gjerne en ting bedre en det andre. Slik som mat, jeg elsker mat, men ikke all mat. Jeg elsker hester, men vil ikke ha en ponni. Jeg elsker huskyer, vil ikke ha en bulldog. You see? 

Anonymkode: 773ea...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler, man går ikke fra vondt til verre. Hos en katt må man fortjene kjærlighet, men en hund gir den bort gratis. I mine øyne gjør det hunden til en av de dummeste skapningene i hele verden.

Anonymkode: fc117...bd0

Du forstår deg virkelig ikke på hunder.

Anonymkode: 0b873...0a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt katt. Jeg elsker katter! 

Nå vurderer jeg å få meg hund. Jeg har ingen erfaring med hund, skjønner meg liksom ikke helt på dem. Skjønner ikke hvordan de tenker og reagerer på ting. 

Men det må vel gå seg til når jeg får meg hund? Kan et kattemenneske bli et hundemenneske? :klo: 

Anonymkode: 7e280...354

Er selv kattemenneske. Vi har 7 katter :strix: :fnise:
Jeg har vokst opp med bikkjer, og i det siste har jeg tenkt tanken på å skaffe meg hund. Før var jeg litt sånn "nei, jeg er kattemenneske, skal aldri ha hund": Er veldig glad i bikkjene jeg har vokst opp med, og det er gjensidig fra dem. Savner de som er døde, og vi har fremdeles en som er i livet, men hun er 14 år nå, og drar på årene :) 

Men jeg ønsker ikke å skaffe meg hund før jeg har fast jobb og større plass. Og da blir det en Border Collie, som jeg vokste opp med. Jeg elsker å være ute i naturen og bruker mye tid ute. Og en tur kamerat, som liker å være i aktivitet er perfekt for meg. Og Border Collier er herlige bikkjer :):) 

Jeg ville anbefalt jeg til å få tak i noen som kan dette med bikkjer. De kan nok gi deg råd til hvilken hunderase som passer til deg, og ditt bruk liksom. Nytter ikke å ha en bikkje som så vidt kan være ute i 5-minus og gå i 10 minutter, om man bruker mye tid ute, og går mye :) 

Et kattemenneske kan bli hundemenneske og, om man finner den rette bikkjen for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Catwoman kontra dogwoman? Grrrr

Nei, en katt kan ikke bli til en hund og en hund kan aldri bli et menneske. Mennesker kan aldri bli til en firbeint skapning. 

Mjau. :alice:

Anonymkode: 42cba...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fenrir skrev:

Har tenkt samme tanken. Er selv et kattemenneske og kunne ikke levd et liv uten minst 1 katt som selskap. Jeg føler meg trygg rundt de og vet hvordan de oppfører seg. Det samme kan jeg ikke si om hunder. Føler meg ikke like trygg, jeg vet liksom ikke helt hva de vil bestandig ... er også redd for at de skal bite meg, det er jeg aldri med en katt. Til tross for dette har jeg lyst på hund og er villig til å gi dem en sjanse, da det bare er meg det står på.

Litt usikker på om man kan gå fra å være kattemenneske til hundemenneske (eller vica versa), men tror bestemt at man kan finne en gylden middelvei.

Jeg ble bitt av en bikkje da jeg var lita jente. Husker det som om det var i går. Men det var en bikkje som hadde en trøblete oppvekst, og ble flyttet hit og dit. Så ble den syk, og derfra gikk det nedover. Husker bikkjen la hodet sitt på fanget mitt, peip og var tydelig lei seg for hva den hadde gjort. Det gjorde vondt i hjertet mitt, og er fremdeles veldig glad i *****. Hun måtte avlives samme kveld.. 

Men den hendelsen gjorde meg ikke spesielt redd for bikkjer. Liker ikke store, kraftige bikkjer lengre etter hendelsen, får litt panikkanfall og tenker på hendelsen som skjedde. Men ellers er jeg veldig, veldig glad i bikkjer. Og oppdrar man dyrene sine ordentlig og de har et godt liv, så får man mye godt tilbake fra bikkjene <3 

Og i det siste har jeg hatt lyst på bikkje :) Men det blir ikke før senere, og det blir en bikkje jeg vet passer for meg, som jeg føler meg trygg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jeg var hundemenneske før, så kattemenneske. Men har funnet ut at igrunn så er jeg bare et dyreelskende menneske😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår deg virkelig ikke på hunder.

Anonymkode: 0b873...0a8

Det er jeg hjertens enig i skal jeg fortelle deg.

Anonymkode: fc117...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg passet hunden til en venninne i helgen. Jeg er som sagt vant til katter. De er renslige og lukter ingenting.

Hunden derimot :sjokkert:  Sikkel, sikkel og sikkel! Og den luktet så veldig hund. Dette er samme rase som jeg ønsker meg, så jeg regner med at jeg må venne meg til sikkel, våt snute overalt, klumsing :ler: og ikke minst lukta.

Men kan man venne seg til dette? Må jeg ha antibac og tørkepapir i lomma til enhver tid?

Håper noen har erfaring med dette :)

Anonymkode: 7e280...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...