Gå til innhold

Hvilken foundation burde man bruke dersom man har kviser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilkene typer og merker er best å bruke for de som er plaget med kviser?☺

Anonymkode: 51663...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det du finner i hylla på Cubus hvertfall! Jeg har slitt veldig med hormonkviser opp igjennom og har prøvd x antall foundations. Blant annet maybelline i ungdomstiden, Mac, Clinique osv. Det eneste som har funket for meg er smashbox studio skin! Jeg er frelst og har brukt den religiøst i 3 år. Den er ikke parfymert, ikke testet på dyr OG gir fuktighet, noe som er kjempeviktig hvis man sliter med kviser! Den dekker også bedre for hvert lag du tar på, så du kan få full dekk. Den ser naturlig ut og er lett å fordele. Koster rundt 340kr på kicks. Alle andre foundations har gitt meg utbrudd og ekstremt tørr hud

Anonymkode: 1eb96...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mineralpudder :) minst mulig ingredienser som tetter porene!

Anonymkode: 9dac2...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke de billige foundations, ble veldig tør av mineral pudder. Så før bryllupet dro jeg på et parfymeri og ei ung jente fikk frie tøyler til å prøve seg frem. Jeg fikk da prøve Chanel sin foundation og den var perfekt. Super lett, lett å smøre og trenger utrolig lite. Den dekker veldig godt og følte ikke at den tettet porene. Fikk mye nupper av de billige, ingenting av den fra Chanel. Den koster 500 ca men har hatt min I over et år. Verdt å prøve skulle du ha like god effekt av den som meg. Lære og at den skulle smøre de tørre flekkene og virke matt på dr fete områdene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mineralfoundation. Veldig fornøyd med LA Minerals (må bestilles på nett).

Anonymkode: fe028...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det du finner i hylla på Cubus hvertfall! Jeg har slitt veldig med hormonkviser opp igjennom og har prøvd x antall foundations. Blant annet maybelline i ungdomstiden, Mac, Clinique osv. Det eneste som har funket for meg er smashbox studio skin! Jeg er frelst og har brukt den religiøst i 3 år. Den er ikke parfymert, ikke testet på dyr OG gir fuktighet, noe som er kjempeviktig hvis man sliter med kviser! Den dekker også bedre for hvert lag du tar på, så du kan få full dekk. Den ser naturlig ut og er lett å fordele. Koster rundt 340kr på kicks. Alle andre foundations har gitt meg utbrudd og ekstremt tørr hud

Anonymkode: 1eb96...ade

Smashbox selger i Kina, så det blir veldig feil å si at de ikke tester på dyr. 

Anonymkode: 9a5f6...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mineralfoundation. Veldig fornøyd med LA Minerals (må bestilles på nett).

Anonymkode: fe028...eaf

Ok, kanskje jeg skulle prøvd mineralfoundation.  Men finnes de i flytende eller fins de kun i presset form? Jeg har aldri prøvd foundation i presset form fordi jeg ser for meg at det er vanskelig å påføre og lite produkt i, så jeg har alltid foretrukket flytende☺ hvilken mineralfoundation i flytende form er best for uren hud?☺

Anonymkode: 51663...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2017 den 16.44, AnonymBruker skrev:

Ok, kanskje jeg skulle prøvd mineralfoundation.  Men finnes de i flytende eller fins de kun i presset form? Jeg har aldri prøvd foundation i presset form fordi jeg ser for meg at det er vanskelig å påføre og lite produkt i, så jeg har alltid foretrukket flytende☺ hvilken mineralfoundation i flytende form er best for uren hud?☺

Anonymkode: 51663...db3

Hvis du lett får kviser, MÅ du holde deg unna foundation med mineralolje.

Anonymkode: 44ca2...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvorfor akkurat du får og har kviser. Noen får kviser pga fet hud, andre pga dårlige rutiner på å rense huden. Noen renser for mye og andre har sensitiv hud som reagerer med kviser på enkelte ingredienser. Hormoner kan også være en årsak 

Finn en god rutine på hudpleie først. Er huden skikkelig til plage ville jeg gått til hudlege. 

Spør om en prøve på foundation før du kjøper. Jeg kjøper selv aldri foundation uten å få prøve farge og type hjemme et par dager for å se hvordan huden reagerer. 

Anonymkode: cf1da...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kun mineralfoundation når jeg slet med kviser. Lily Lolo brukte jeg mest, men så investerte jeg i Jane Iredale sitt pudder. Dette er dog veldig dyrt og finner du et billig et som funker så trenger du ikke Jane Iredale.... Etter en runde med tetracycline er huden min plettfri igjen, har to-tre kviser i løpet av en måned så nå bruker jeg den foundationen jeg vil. Men det hjalp mye på huden i de periodene jeg hadde mye kviser å enten ikke bruke foundation eller bare bruke mineralfoundation.

Anonymkode: 10033...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god renserutine er et must! 
Hva man får kviser av er helt forskjellig fra person til person, men med en renserutine og en god krem til så er mye av jobben gjort og du kan begynne jakten på en foundation til din hud.

Jeg liker foundation'er som man kan bygge opp dekkevnen med, som too faced - Born this way og Charlotte tilbury - Magic foundation. Sistnevnte er blitt en stooor favoritt her hos meg og klarer meg for øyeblikket ikke uten. Den er lett å bygge opp til en full dekkevne! Eneste ulempen er vel at jeg ikke tror den selges i Norge (?) har selv kjøpt den i London der den blir solgt i Covent garden (Charlotte tilbury-shop), Selfridges (Oxford street) og Fenwick (New bond street rett ved Victoria secret).
Så den kan kjøpes både på charlottetilbury-nettsiden og selfridges-nettsiden :blomst:

Brukte tidligere Bare minerals, likte denne godt men fikk aldri noe bedring i huden min den var bare den samme urene. Så stor forskjell da jeg sluttet med denne og gikk over til Too faced og Charlotte Tilbury!

Anonymkode: 97755...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker FIT foundation, og det fungerer på meg og holder huden i sjakk :) Jeg får kviser med fet/tørr hud av nesten alt annet. Mineralpudder får jeg også kviser av, dvs kløende nupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...