Gå til innhold

Født i feil kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Starter i morgen onsdag på tv2 kl 21.40.

Andre som skal se? Og hva syns dere om slike program ?

Anonymkode: 6d402...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns den forrige runden var ganske fin, så jeg skal prøve å huske på den. Syns det er bra at samfunnet får "møte"  mennesker som ikke er normen, bidrar til mer åpenhet og aksept.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så flott med sånne programmer! Kanskje flere får opp øynene for at vi mennesker er skapt forskjellig, og av og til føler man seg faktisk ikke som det man "skal" være. Jo mer åpenhet det blir om sånt jo mindre vil mennesker bli satt i bås fordi det ikke lenger er så mye å snakke om :) 

Anonymkode: 22c6d...d4b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott program. Det er åpenbart at det fortsatt er nødvendig at folk blir belyst om hvordan det er for mennesker som lever i en slik situasjon. Jeg har selv et familiemedlem som er født i feil kropp. Jeg er så glad for at foreldrene og resten av familien er opptatt av at h*n skal være lykkelig selv om det kan være vanskelig å forstå. :) 

Anonymkode: c009b...321

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Kjempeflott program, som jeg skal se, syns disse barna/ungdommene er skikkelig tøffe. Veldig bra med åpenhet rundt dette sånn at folk kan bli opplyste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne få bytte kjønn og lage tv-programmer om det. Det er deres kropp og deres liv. Jeg skal ikke stå i veien for deres lykke.

Men, hvis en mann endrer kjønn til kvinne vil det fortsatt være en mann for meg. Derfor jeg aldri vil kunne bli sammen med "en slik person" heller.

Av ren nysgjerrighet: kan en person som endrer kjønn til kvinne delta som kvinne innen idrett? Må jo gi enorme fysiske fordeler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herremann skrev:

Folk må gjerne få bytte kjønn og lage tv-programmer om det. Det er deres kropp og deres liv. Jeg skal ikke stå i veien for deres lykke.

Men, hvis en mann endrer kjønn til kvinne vil det fortsatt være en mann for meg. Derfor jeg aldri vil kunne bli sammen med "en slik person" heller.

Av ren nysgjerrighet: kan en person som endrer kjønn til kvinne delta som kvinne innen idrett? Må jo gi enorme fysiske fordeler.

HAdde du sett den forrige sesongen, så ville du også sett at Emma, som er enegget tvilling, men føler seg som jente, har vært mindre og svakere og lettere enn sin eneggede bror. Noen har sikkert fordeler, men det er neppe slik at Emma kunne konkurrert på lik linje som en mann. I tillegg blir testosteronen fjernet, de går ikke gjennom pubertet som mann, slik at den fysiske forandringen som gjør dem større og sterkere ikke finner sted.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
11 minutter siden, herremann skrev:

Folk må gjerne få bytte kjønn og lage tv-programmer om det. Det er deres kropp og deres liv. Jeg skal ikke stå i veien for deres lykke.

Men, hvis en mann endrer kjønn til kvinne vil det fortsatt være en mann for meg. Derfor jeg aldri vil kunne bli sammen med "en slik person" heller.

Av ren nysgjerrighet: kan en person som endrer kjønn til kvinne delta som kvinne innen idrett? Må jo gi enorme fysiske fordeler.

Samme her. Kunne aldri vert sammen med noen som hadde vert gutt før. Det hadde blitt litt for rart for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så synes jeg alt dette med "født i feil kropp" er "tull". Altså, er du født gutt, så kan du ikke si at "MEN JEG ER EN JENTE FOR JEG BLE EGENTLIG FØDT DET OG DET VAR DET JEG SKULLE VÆRE". Tull. Er du født gutt, så er du gutt. Du føler deg som en jente fordi foreldrene dine lar deg leke med dukker istedet for lekebiler, og kle deg i kjole selv om du er gutt. 

JA, selv om du er gutt/jente og ØNSKER å være omvendt kjønn. Værsegod, men det blir alt for tullete å si at du egentlig skulle vært noe annet. 

Anonymkode: eb14a...62f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Blir litt trist når jeg ser sånne programmer fordi det minner meg på hvor snevert felt mam må være innenfor for å være "normal". Hvis vi hadde "lov" til å definere oss som flere kjønn, ikke bare kvinne og mann, så hadde det vært så mye enklere for de som ikke passet i disse to kategoriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig, så synes jeg alt dette med "født i feil kropp" er "tull". Altså, er du født gutt, så kan du ikke si at "MEN JEG ER EN JENTE FOR JEG BLE EGENTLIG FØDT DET OG DET VAR DET JEG SKULLE VÆRE". Tull. Er du født gutt, så er du gutt. Du føler deg som en jente fordi foreldrene dine lar deg leke med dukker istedet for lekebiler, og kle deg i kjole selv om du er gutt. 

JA, selv om du er gutt/jente og ØNSKER å være omvendt kjønn. Værsegod, men det blir alt for tullete å si at du egentlig skulle vært noe annet. 

Anonymkode: eb14a...62f

Kunne ikke vert mer enig. :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig, så synes jeg alt dette med "født i feil kropp" er "tull". Altså, er du født gutt, så kan du ikke si at "MEN JEG ER EN JENTE FOR JEG BLE EGENTLIG FØDT DET OG DET VAR DET JEG SKULLE VÆRE". Tull. Er du født gutt, så er du gutt. Du føler deg som en jente fordi foreldrene dine lar deg leke med dukker istedet for lekebiler, og kle deg i kjole selv om du er gutt. 

JA, selv om du er gutt/jente og ØNSKER å være omvendt kjønn. Værsegod, men det blir alt for tullete å si at du egentlig skulle vært noe annet. 

Anonymkode: eb14a...62f

Hvis det bare er tull, hvorfor støtter da staten seg på forsking innen området og faktisk utfører kjønnskorrigerende operasjoner, gratis faktisk, slik som med annen nødvendig helsehjelp? Hmmm?

Du får mene hva du vil, men det er ikke du som sitter med fasiten skjønner du ;)

Anonymkode: 6e0fa...27e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig, så synes jeg alt dette med "født i feil kropp" er "tull". Altså, er du født gutt, så kan du ikke si at "MEN JEG ER EN JENTE FOR JEG BLE EGENTLIG FØDT DET OG DET VAR DET JEG SKULLE VÆRE". Tull. Er du født gutt, så er du gutt. Du føler deg som en jente fordi foreldrene dine lar deg leke med dukker istedet for lekebiler, og kle deg i kjole selv om du er gutt. 

JA, selv om du er gutt/jente og ØNSKER å være omvendt kjønn. Værsegod, men det blir alt for tullete å si at du egentlig skulle vært noe annet. 

Anonymkode: eb14a...62f

Det er ikke sånn det er, selv om du tror at det er sånn. Du burde virkelig sette deg inn i temaet, spesielt dersom du skal uttale deg så bastant om det. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle ønske det var et program om det å være et tredje kjønn og. 

Anonymkode: adf1a...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tv2, så får ikke sett det, men lurer på om det er med noen som ikke ekstrem stereotype av det kjønnet de ønsker å være? Er det med noen som ikke får behandling selv om de ønsker? Synes selv det er litt interessant hvorfor noen får behandling og andre ikke. Også synes jeg det er litt trist at slike dokumentarer ofte er med å støtter opp tanker som at noen kvinner er mer kvinnelige enn andre, eller noen menn er mer mandige enn andre.

Anonymkode: d77ea...577

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skuffa over denne sesongen. Synes ikke deltakerne er like troverdige så langt, men det kan jo hende det endrer seg etterhvert, vet ikke om man møter flere personer utover sesongen? 

Anonymkode: 7f601...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 22.18, Den Lille Heksa skrev:

Blir litt trist når jeg ser sånne programmer fordi det minner meg på hvor snevert felt mam må være innenfor for å være "normal". Hvis vi hadde "lov" til å definere oss som flere kjønn, ikke bare kvinne og mann, så hadde det vært så mye enklere for de som ikke passet i disse to kategoriene.

Hvilke andre kjønn finnes? Fysisk? Intetkjønn finnes jo, samt mann og kvinne.

Hva kjennetegner disse andre kjønnene biologisk?

Jeg skal forøvrig definitivt følge med videre, da jeg ikke har noe særlig med kunnskap om temaet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...