Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Hvorfor er Prettybox på engelsk, er det ikke norsk butikk?

 

Noen som har imgur på blomsterbuketten til bloggdamene? Den på framsiden av Prettyboks ser jo ut som en söppelbötte med blomster i.

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lene orvik har filmet blomsterbøtta på "mystory" på instagram sammen med resten av gavene hun har fått til bursdagen sin. Latterlig. Men er jo ingen problem for bloggere, de kan bare bryte regler, for så å unnskylde seg, uten at det får større konsekvenser. 

Endret av Natta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen hadde tatt high-end-markedet for blomster før nå? :huh: 
Synes ikke det ser high-end ut. Ser jo ut som blomstene står i en stygg papirkurv. Jeg hadde tatt dem ut av den fæle boksen og brukt den til søppel. Vil jo se de grønne bladene på blomstene også!

Overpriset lureri!
 

 

Endret av loffen
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, visningsnamn skrev:

Det ser ut som en bøtte til å ha opptenningsbriketter i, så har de bare slengt på et klistremerke det står "pretty" på.

:rulle:
Opptenningsbrikketter ja!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså: adet er jo en helt ærlig sak å bruke sosiale medier til markedsføring. Men :rope: reklame skal merkes. Det er ikke rakettforskning! Jeg skjønner at man trenger PR. Men ikke prøv å lure folk. Det er ikke kult. :regler: 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, visningsnamn skrev:

Det ser ut som en bøtte til å ha opptenningsbriketter i, så har de bare slengt på et klistremerke det står "pretty" på.

Ja, det gjør faktisk det :fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Den kom for salg 01.02. Så det kan jo være at denne hemmelige beundreren bare helt tilfeldig kom over dette firmaet og tenkte "la meg sende en slik til en blogger jeg ikke kjenner!" Og det kan jo hende at månen er en gul ost. 

månen er en gul ost, matbudsjett til 1000, hemmelige beundrere osv.. er jo en blanding av pinlig og trist! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 takk @visningsnamn! Kreative både i markedsføring og emballasje, det firmaet der. 

Og for å være alvorlig: manglende merking er bare så 2015. Helt dust, faktisk, men da vet man jo hvor man ikke kjøper blomster. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så boksen/buketten på IG til pilotfruen og tenkte at hun kanskje var blitt økonomisk av seg som kombinerte blomster og søppelbøtte. Men så dukket disse overalt på IG. Jeg vil heller fortsette å kjøpe fairtrade blomster. 

Jeg tenker at disse fort vil få harry-stempel like raskt som de stripete vasene som alle bloggerne også hadde for en stund siden. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Kan jo være at prettybox faktisk har gitt disse blomstene/eskene til kjærestene til bloggerne? At de da gir de til kjæresten sin skal vel strengt talt da ikke merkes? Smart av bedriften i tilfelle.

For det er vel litt vel merkelig at alle disse bloggerne skulle "glemt" å merke akkurat dette innlegget?

Endret av Onbothsides
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Onbothsides skrev:

Kan jo være at prettybox faktisk har gitt disse blomstene/eskene til kjærestene til bloggerne? At de da gir de til kjæresten sin skal vel strengt talt da ikke merkes? Smart av bedriften i tilfelle.

For det er vel litt vel merkelig at alle disse bloggerne skulle "glemt" å merke akkurat dette innlegget?

Et firma gir ikke bort verdier for tusenvis av kroner bare for å være snill. Isåfall vil nok Skatteetaten gni seg i hendene. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter. De fleste av de bloggerne som er ramset opp tar sinnsyke priser for å reklamere for produkter på bloggen. Og nå viser de det bare uoppfordret og pakker det inn som en gave de har fått?! De må virkelig tro vi lever i samme la la-land som dem selv.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
Akkurat nå, Milio skrev:

Et firma gir ikke bort verdier for tusenvis av kroner bare for å være snill. Isåfall vil nok Skatteetaten gni seg i hendene. 

De får jo reklame? Så det er jo ikke bare for å være snill. Mennene til disse har jo ikke blogg så de kan jo ikke merke dette med reklame noe sted så da er det vel kanskje innenfor regelverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummel34
58 minutter siden, Basilen skrev:

Vet du når de kom for salg? I og med at AB mener hun har fått de i gave syntes jeg det er interessant hvordan hennes hemmelige beundrer har klart å kjøpe den før den evnt er i salg..

Ser inne på fb siden til pretty box at Anne birth har likt flere innlegg de har lagt ut i januar, så heldig hun var at drømmen hennes ble oppfylt av mr X da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Onbothsides skrev:

De får jo reklame? Så det er jo ikke bare for å være snill. Mennene til disse har jo ikke blogg så de kan jo ikke merke dette med reklame noe sted så da er det vel kanskje innenfor regelverk?

Gave fra privatpersoner til privatpersoner er ikke lenger skattepliktig. Men fra bedrift til privatperson på verdier over 1000kr er det det. Mennene er ofte ansatt i firmaet (bloggen), og da kan man spørre seg om det er fra ansatt til ansatt eller fra privatperson til privatperson. Uansett blir det reklame på blogg, så jeg mener det bør merkes. Hvis ikke er det kompistjenester, og deeet.. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Onbothsides skrev:

Kan jo være at prettybox faktisk har gitt disse blomstene/eskene til kjærestene til bloggerne? At de da gir de til kjæresten sin skal vel strengt talt da ikke merkes? Smart av bedriften i tilfelle.

For det er vel litt vel merkelig at alle disse bloggerne skulle "glemt" å merke akkurat dette innlegget?

Tilfeldig gave til alle bloggermennene?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hummel34 skrev:

Ser inne på fb siden til pretty box at Anne birth har likt flere innlegg de har lagt ut i januar, så heldig hun var at drømmen hennes ble oppfylt av mr X da ❤️

Trist at Mr.X har gitt flere toppbloggere samme gave. Det må være surt ass.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...