Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får så avsmak av produkter som blir promotert slik. Driter i loven og gjør sitt beste for å lure naive kjøpere. Nei, slik strategi ønsker jeg ikke å støtte og kjøper av prinsipp ikke produkter som markedsføres slik. Jeg er fullstendig klar over at slik "venninnene"-markedsføring ved hjelp av bloggere og kjendiser er in, men at noe er hipt og (kanskje) fungerer er ikke det samme som at man bør benytte seg av det. Spesielt ikke når det man gjør er ulovlig og veldig veldig uredelig. 

Ikke bare er det sleipt og frekt, men de nedverdiger meg som potensiell kunde når de gjør det. Hvor dum tror de jeg er? Dum nok til å falle for trikset dems? Jeg kjøper ofte blomster men Prettyflowerbox er svartelistet hos meg nå og det kommer til å ta mange år med redelig og lovlydig markedsføring før jeg har glemt det igjen og kan overveie å "ta dem inn i varmen".

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ultiva skrev:

Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart:

1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag

2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag?

Ja, dette minner litt om den famøse og flaue Lindex-historien, om jeg ikke husker feil, hvor mange bloggere, blant annet CBE, tilfeldigvis hadde kjøpt en kimono (?) før den kom i salg. Nå hører det jo til den historien at Lindex ikke akkurat opptrådte ydmykt i etterkant, men andre firmaer har mye å lære her, syns jeg. 

Når man tilbyr en vare som dette, til en voksen målgruppe med kjøpekraft, så er det særlig idiotisk å gå ut fra at potensielle kunder er dumme. Denne målgruppen er informert, oppdaterte, har gjerne krav til etisk profil, og om man ønsker å fremstå eksklusive, så er vel creeperbrev på bloggen til en dramaqueen som en gang i blant baker, ikke helt smart. 

 

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hei, jeg ringte akkurat Pretty Flower Box. Dette er ikke spons. Dette er en gave fra en mann og Pretty Flower Box bekreftet nettopp at det er en mann som har betalt 1250.- for at den skulle bli levert til meg.

 

sitat; kommentarfelt fra A.B sin blogg. 

mmmmhm, ikke spons nei. Dagens festlige lille hvite løgn. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2017 den 16.34, Ultiva skrev:

Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart:

1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag

2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag?

Anja Johansen fikk den "liksom" av Lavrans samtidig som Julianne. Vi er faen ikke dumme!! Julianne "takket" liksom Ulrik på Snap for blomstene 🙄

Endret av Vikinggirl
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Og alle bloggerne passer selvsagt på å ta bilder av denne blomsterbøtten(som de har fått i gave! Fra de fantastisk snille mennene sine!) med firmanavnet vendt mot kamera og skikkelig i fokus. For det ligner jo disse millionbedriftene å dele ut gratisreklame bare sånn for å være greie. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, av sitt hjertes godhet.:rodmer:

En av blomsterbøttefirmaeierne driver også kakesjappa som leverte sponsede kaker til treårsbursdagen til fotballfruens unevnelige og til fruas trettiårsdag.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg så en lik på snap pen til Kristine Saltvold.  

Vi hadde forresten slike esker som flower arrangement på bordene i min søster bryllup. Vi kjøpte de herifra. Så 200 kr i esker og 100 kr for roser på den lokale Target. Dette var forresten 3 år siden... 

https://m.alibaba.com/product/60134615011/Luxury-Hardcover-Cardboard-Paper-Flower-Box.html?subject=Luxury--Hardcover--Cardboard--Paper--Flower--Box&type=product&detailId=60134615011&redirect=1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn ganske lett å lukte lunta, ut fra inspirasjonsdelen, eller rettere sagt instagramprofilen de har knytta til firmaet sitt, på sida til prettyflowerbox. Tviler sterkt på at de gratulerer Lene Orvik med dagen bare for å være kule. Det handler vel mer om dessertbordet, med produkter fra By Hancock og blomsterbøtte fra Pretty Flowerbox. 

På egen instagramprofil, har Lene Orvik tagget By Hancock, Cecilie Melli og Festlige ting i et lignende bilde. Skal man ikke også merke bildene med mer enn en tag? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg lurer på hva bloggerne tenker. De har ikke mye respekt for leserne sine når de lyver på denne måten. Dessuten sier det litt om hvor dumme de mener leserne er. Det er en relativt nedlatende holdning å ha til folk som er grunnlaget for millionlønningene de har. Men de har jo løyet i årevis for å skape inntrykk av å gå god for noe, så nå har de kanskje mistet begrep om hva sannhet og moral er. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ooops. :fnise: Noen flere?

 

Camilla Aabry har fått den i gave også. Bilder på instagram. De var også på Costume-festen og fikk flere kjendiser til å posere med den dyre bøtta, blant annet Jenny Skavlan og Thomas Hayes. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ultiva skrev:

Det blir jo så gjennomskuelig også, når Caroline Berg Eriksen, Julianne Nygaard og Anne Brit Davidsen (og sikkert flere?) på samme tid presenterer denne bøtta med blomster, og prestererer å påstå at den er fra ektemannen/en beundrer med tilhørende frierbrev osv. Da er det to ting som er åpenbart:

1) Bloggeren lyver for å skreddersy produktet inn i sin private hverdag

2) Blomsterbøtta er sponset fra topp til tå, hva er sannsynligheten for at alle bloggerne tilfeldigvis fant nøyaktig samme produkt på samme dag?

 

Kanske bloggerne selv er så høye på seg selv att de i sin enfoldighet trodde de var den Ene Utvalgte Bloggeren?? Men blomsterfirma "glemte" si at stort og smått av villige mottagere også fått den. Og dermed krasj i historiebyggingen....:P

:nordvesta:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk virkelig at den er så pen? Luksus liksom? Det er en stygg pappeske med blomster for 250 kr. Jeg så den først hos Pilotfrue og tenkte umiddelbart at det var en grusom måte å pakke inn blomster. Jeg vet ikke med andre, men jeg liker faktisk å se både stilk og grønt på blomstene mine.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...