Gå til innhold

Hvitevarer, umulig å bestemme seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg trenger

  • tørketrommel
  • micro
  • platetopp til kjøkkenet. (Kunne i samme omgang kjøpt ny innebygget komfyr også, siden den begynner å bli gammel.).                        

Jeg trenger ikke kjøpe alt på en gang, men har 15.000,- til formålet (kanskje litt mer også). Jeg tenkte å kjøpe på Elkjøp, jeg trenger hjemlevering, montering og fjerning av gammelt. 

Fikk penger til jul for å kjøpe noe, men jeg har fortsatt pengene på konto, for jeg får ikke til å kjøpe noe :( Synes ikke det er så lett å høre med selgeren heller, for de vil jo gjerne selge de dyreste... 

Kan noen her hjelpe meg? Hva bør jeg tenke på, hva er viktig å ha med og hva er ikke viktig? Til info har jeg to små barn og en mann, tørketrommelen må kunne tørke ullklær. Og dyner (men det kan kanskje alle?)  Og koketoppen må være "enkel og grei", induksjonsplater. 

Anonymkode: 2cefa...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • tørketrommel - her må du tenke på kg, kondens eller utlufting via slange, energiklasse. Mener selv at du kan få en god tørketrommel til rundt 5-6000. Feks: https://www.tretti.no/hvitevarer/torketrommel/kondens-torketrommel/product/bosch-wtw875m8sn/
  • micro - skal den være innebygget eller på benk? Du får en god micro til å ha på benken til en 1000-lapp.
  • platetopp til kjøkkenet. (Kunne i samme omgang kjøpt ny innebygget komfyr også, siden den begynner å bli gammel.). - Hadde kjøpt platetopp og komfyr i sammen. Du får ofte gode pakkepriser på det. Hadde sett på merker som Bosch, Whirlpool, Beko, Electrolux eller Gram (gitt utifra prisrammen du har satt).

De fleste enten nettbutikker eller "vanlige" har levering og fjerning av gammelt. Men, trenger du hjelp til montering? Det er jo bare å sette på plass og plugge i støpselet. Mannen din kan vel hjelpe til? Du sparer fort en 1000lapp og 2 der.

Anonymkode: 317f7...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for elektrolux på begge deler, og prutet det ned i pris. Det bør være relativt greit å få begge deler for 10.000. Mikro regner jeg med du skal ha på benk? Kjøp en enkel billig, og sett heller av pengene til ny stekeovn. En Øl stekeovn får du til 5-6000. Jeg har eksempelvis hatt gorenje med steketermometer og synes den fungerte helt fint. Baker masse, og den stekte jevnt og godt. Nå har jeg en dobbelt så dyr fra et annet merke. Den er litt mer stillegående  og har pyrolyse, men bortsett fra det merker jeg lite forskjell. Savnet aldri pyrolyse før. 

Hvis du er komfortabel med pruting, er det ikke noe problem å få minst 20% avslag. Bare si du har sett de på tilbud før og gi dem litt tid. De gir gjerne et par priser før du får den reelle. De har høy avanse på produktene. Hvis du ikke er komfortabel, anbefaler jeg deg å følge med på salg. 

Anonymkode: 49404...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar, da skal jeg begynne å kikke litt :) 

Anonymkode: 2cefa...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest star123

Styr unna whirlpool. Finnes ikke produkter med flere feil.

Electrolux er kjempe merke.

Har 15 år gammelt beko kombiskap og komfyr funker som en drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, star123 skrev:

Styr unna whirlpool. Finnes ikke produkter med flere feil.

Electrolux er kjempe merke.

Har 15 år gammelt beko kombiskap og komfyr funker som en drøm :)

Enig i at du bør styre under whirlpool, elendige greier. 

Anonymkode: 28068...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whirlpool er gode på mikrobølgeovner, men ikke andre hvitevarer.

Jeg hadde valgt tørketrommel og platetopp fra Bosch eller Siemens.

Anonymkode: 9344b...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke fortell selgeren hvor mye du har satt av, for da vil de bevisst selge deg det dyreste. Eller forresten... det vil de vel gjøre uansett.. :P  Men bruk god tid på å se på hva de har, og ta gjerne med deg noen som er gode til å prute hvis du selv ikke føler deg komfortabel med slikt.

Anonymkode: 28300...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2017 den 14.13, AnonymBruker skrev:
  • tørketrommel - her må du tenke på kg, kondens eller utlufting via slange, energiklasse. 

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/LT75780IH3/aeg-protex-torketrommel-lt75780ih3 Hva tenker dere om denne? Jeg synes den virker bra og heller mot å kjøpe den... :) 

Anonymkode: 2cefa...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst

Ikke la deg lure av de som sier at "ditten og datten er et kjempebra merke". Da jeg flyttet for en stund siden skulle jeg ha en del nytt av hvitevarer, og da leste jeg haugevis av tester. Det viser seg at det er ikke noe merke som er absolutt best innenfor hver kategori, og innenfor hver prisklasse. Og det er også store variasjoner mellom de ulike modellene. Som et generelt tips er det best å bestemme seg for en prisklasse, og gjøre researchen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Flyndrefisken skrev:

Ikke la deg lure av de som sier at "ditten og datten er et kjempebra merke". Da jeg flyttet for en stund siden skulle jeg ha en del nytt av hvitevarer, og da leste jeg haugevis av tester. Det viser seg at det er ikke noe merke som er absolutt best innenfor hver kategori, og innenfor hver prisklasse. Og det er også store variasjoner mellom de ulike modellene. Som et generelt tips er det best å bestemme seg for en prisklasse, og gjøre researchen selv. 

Hva tror du om den jeg linket til, da? AEG protex plus? 

Anonymkode: 2cefa...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du om den jeg linket til, da? AEG protex plus? 

Anonymkode: 2cefa...d43

Aner ikke dessverre, jeg har aldri eid tørketrommel. Ikke noe spesielt forhold til AEG heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som kan si om dette er et godt valg? (Se linken over) 

Anonymkode: 2cefa...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/LT75780IH3/aeg-protex-torketrommel-lt75780ih3 Hva tenker dere om denne? Jeg synes den virker bra og heller mot å kjøpe den... :) 

Anonymkode: 2cefa...d43

Jeg vet ikke noe om den, men kan anbefale Electrolux http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/HT33K8126/electrolux-torketrommel-ht33k8126

Er veldig fornøyd med den, prutet den ned til 6000 da jeg kjøpte den, men aeg og Electrolux er samme eier og veldig like produkter, akkurat som Bosch Siemens 

Anonymkode: 49404...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. februar 2017 den 9.48, AnonymBruker skrev:

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/LT75780IH3/aeg-protex-torketrommel-lt75780ih3 Hva tenker dere om denne? Jeg synes den virker bra og heller mot å kjøpe den... :) 

Anonymkode: 2cefa...d43

Det er sikkert bra tørketrommel men koster jo ni tusen bare den? sa du ikke at du hadde 15 tusen totalt for alt? 

må du kjøpe på Elkjøp? rene nettbutikker selger hvitevarer mye billigere, sånn type tretti som ble linket over, eller CDON, eller komplett osv. du får jo samme garanti og levering der også.

Anonymkode: abbfb...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ jo ikke kjøpe på Elkjøp, men det er jo liksom noe jeg vet hva er :fnise: 

Sender de andre, så man får det båret helt opp? Bor i blokk uten heis... Jeg er redd for å kjøpe fra nettsteder jeg ikke vet noe om. Har i og for seg veldig god erfaring fra komplett, hadde glemt at ikke de bare er databutikk lenger 🙂 Takk for tips! 

Anonymkode: 2cefa...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.2.2017 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Enig i at du bør styre under whirlpool, elendige greier. 

Anonymkode: 28068...f6a

Whirlpool var bra tidligere, i nyere tid så har det tapt seg ja.  Selv om det sikkert finnes et eller annet produkt som kan funke i dag også. 

Men slik er det jo blitt, i grunn kan forbrukere takke selv for at det er blitt slik. Alt for mange ser kun på pris, og tenker lite på kvaliteten til produktet. 

Anonymkode: 286c2...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...