Gå til innhold

Starte nettbutikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge ønsket å starte min egen butikk eller nettbutikk, men har ikke turt å gjort noe med det enda. Jeg har søkt masse rundt på nettet å lest litt hva som skal til, men det jeg ikke finner så mye av er hvor jeg finner leverandører? Tenker å ha en butikk/nettbutikk med barne klær, tilbehør og interiør.. Noe som har noen tips og erfaring med dette? :-)

Anonymkode: fff66...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med nettbutikk, men det er ganske stor konkurranse innen barneklær/ting så du må virkelig tenke på hva som gjør din butikk unik, og hvorfor folk skal kjøpe ting fra deg og ikke de store butikkene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok forsøkt å finne en egen nisje eller leverandører ikke så mange andre har. Det er kjempegøy og lærerikt men konkurransen er beinhard.

Leverandører finner du på messer (fantastiske messer i England bl.a) og ved å tråle norske og utenlandske nettbutikker. Da får du ideer til hvilke produkter/leverandører du liker og tror kan selge godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her; dette er ett område med stor konkurranse, så du må finne ut hva som gjør din butikk unik, hvorfor skal kundene komme til deg? Kanskje du har ett hoppid-kontor, kommunalt næringssenter, innovasjon norge e.l. i nærheten som kan hjelpe deg litt?

Leverandører finner du overalt :) La oss si at du ser produkter fra en leverandør inne på en nettside, som du kunne tenkt deg å ha i din butikk; Send de en mail! Da starter dere en dialog, og ser om det kan bli noe av ett samarbeid. Noen leverandører kan feks kreve at du tar inn så så mange produkter osv. Men uansett er det aller aller enkleste å ta direkte kontakt med de leverandørene du kunne tenkt deg å hatt med på laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystore.no er desidert størst på nettbutikk løsninger i norge, men det er en grunn til at de har flere millioner i overskudd hvert år ;) smart-web eller 24 nettbutikk leverer gode løsninger til enn mer behagelig begynnerpris.

Pri 1 er å ha en regnskapsfører fra dag 1 - Du kødder ikke med skatteetaten ;) og ikke er det særlig dyrt heller(regnskapsføreren altså).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...