Gå til innhold

Er det ulovlig å ta abort i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.2.2017 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke venter for lenge og at du finner en løsning snart! Å ta en abort i uke 24 synes jeg er voldsomt, uansett dine grunner.

Anonymkode: 9b3f8...999

TS er i uke 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Tvist skrev:

TS er i uke 17.

Det vet jeg. Men noen skrev at grensen i england var 24. Da håper jeg hun at hun ikke venter lenger. Å gjøre det for eks i uke 24 synes jeg er horribelt.

Anonymkode: 9b3f8...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.2.2017 den 9.43, Chroma skrev:

Ved tungtveiende grunner kan man i Norge få innvilget svangerskapsavbrudd frem til uke 21+6 ble vi fortalt på Haukeland for kort tid siden. 

Det er jo etter passert uke 22 at de forsøker å redde for tidlig fødte barn. De som blir født levende fram til uke 21+6 lar de jo bare ligge å dø. For tidlig fødte barn ligger gjerne og dør på morens bryst mens de senaborterte ligger og dør på skyllerommet. De eldste fostrene er i praksis like gamle som enkelte av de som reddes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg. Men noen skrev at grensen i england var 24. Da håper jeg hun at hun ikke venter lenger. Å gjøre det for eks i uke 24 synes jeg er horribelt.

Anonymkode: 9b3f8...999

Da er det jo strengt tatt ikke abort men fødsel, og barnet er i mange tilfeller levedyktig. Et barn født i uke 24 burde reddes enten moren vil ha det eller ikke. Så kunne det bli adoptert av noen som ønsket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thyra skrev:

Det er jo etter passert uke 22 at de forsøker å redde for tidlig fødte barn. De som blir født levende fram til uke 21+6 lar de jo bare ligge å dø. For tidlig fødte barn ligger gjerne og dør på morens bryst mens de senaborterte ligger og dør på skyllerommet. De eldste fostrene er i praksis like gamle som enkelte av de som reddes. 

De aller fleste, om ikke alle, som får innvilget abort så sent får det på indikasjonen alvorlig sykt barn. Dette er oftest høyt elskede barn og jeg tror neppe de ligger og dør på et skyllerom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, yabbadoo skrev:

De aller fleste, om ikke alle, som får innvilget abort så sent får det på indikasjonen alvorlig sykt barn. Dette er oftest høyt elskede barn og jeg tror neppe de ligger og dør på et skyllerom! 

Da må du tro om igjen, er vel bare ett par år siden dette var oppe i media da leger kunne reservere seg mot abort? 

Anonymkode: 2ec24...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg. Men noen skrev at grensen i england var 24. Da håper jeg hun at hun ikke venter lenger. Å gjøre det for eks i uke 24 synes jeg er horribelt.

Anonymkode: 9b3f8...999

Enig 😮 Jeg er født i uke 26 og er en helt frisk normal voksen og universitetsutdannelse og i jobb, ingen senskader verken fysisk eller psykisk. Skrekkelig å tenke på at de to uker før er ansett som foster og ikke mennesker!

TS: jeg dømmer deg ikke, men mitt råd er vær så snill å heller vurder adopsjon. Da gir du ihverfall den livet i gave, og noen barnløse lykkelig. 18 uker er langt på vei. 

Anonymkode: bf4d7...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...