Gå til innhold

Sminke til et vinterbryllup, mørke eller lyse farger?


PaperFlower

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et vinterbryllup, forhåpentligvis rundt en hvit og snøfylt tid neste år.

Men så merker jeg at jeg er litt usikker på hva slags sminke jeg skal gå for. Jeg er ganske lys og kald i huden, og har kald og brun hårfarge. Skal jeg gå for dype, varme toner eller lette, lyse toner? Knallrød leppestift, mørkerød leppestift eller lys/myk rosa?

Finnes det noen gode pekepinner jeg kan holde meg til her, foruten å velge noe som faktisk kler meg, eller kommer alt til å passe? Kanskje blir en hvit kjole og lyse dekorasjoner i lokalet for sterk kontrast til eventuelt litt mørkere sminke? Eller blir det for kjedelig med noe lyst og mykt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva bruker du vanligvis av farger? Hva synes du kler deg best? Hvilke trekk ønsker du egentlig å fremheve?

Jeg ville sagt at om du har typisk kald undertone/hårfarge, vil nok kalde toner kle deg best. Om du vanligvis ikke bruker voldsomt mye sminke, er det kanskje fint å velge noe lyst og lett? Jeg synes i alle fall man har lett for å se litt fremmed ut, særlig med tanke på bilder, om man bruker mye mindre/mer sminke enn vanligvis.

Vet ikke hvor mye dette hjalp deg, men kanskje noen ting å ta med i beregningen :)

Anonymkode: da6e0...931

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du vanligvis av farger? Hva synes du kler deg best? Hvilke trekk ønsker du egentlig å fremheve?

Jeg ville sagt at om du har typisk kald undertone/hårfarge, vil nok kalde toner kle deg best. Om du vanligvis ikke bruker voldsomt mye sminke, er det kanskje fint å velge noe lyst og lett? Jeg synes i alle fall man har lett for å se litt fremmed ut, særlig med tanke på bilder, om man bruker mye mindre/mer sminke enn vanligvis.

Vet ikke hvor mye dette hjalp deg, men kanskje noen ting å ta med i beregningen :)

Anonymkode: da6e0...931

Takk for svar. :) 

Jo, jeg vil si jeg bruker "sånn passe" med sminke til hverdags. Jeg er ikke en av de med mørk øyenskygge og løsvipper hver dag, men jeg liker å bruke litt leppestift, foundation, highlighter osv. Gjerne i nøytrale farger, også sparer jeg de sterkere fargene til spesielle anledninger.

Men da gjør jeg iallefall det: holder meg til noe som ikke er så ulikt meg, og som jeg kunne ha brukt til en annen spesiell anledning også.

Hvis noen har flere synspunkt så tar jeg også imot det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, PaperFlower skrev:

Jeg skal ha et vinterbryllup, forhåpentligvis rundt en hvit og snøfylt tid neste år.

Men så merker jeg at jeg er litt usikker på hva slags sminke jeg skal gå for. Jeg er ganske lys og kald i huden, og har kald og brun hårfarge. Skal jeg gå for dype, varme toner eller lette, lyse toner? Knallrød leppestift, mørkerød leppestift eller lys/myk rosa?

Finnes det noen gode pekepinner jeg kan holde meg til her, foruten å velge noe som faktisk kler meg, eller kommer alt til å passe? Kanskje blir en hvit kjole og lyse dekorasjoner i lokalet for sterk kontrast til eventuelt litt mørkere sminke? Eller blir det for kjedelig med noe lyst og mykt?

Skal man ikke være litt isdronning med kalde farger i et vinterbryllup?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for det DU kler best og føler deg mest komfortabel med. Prøv deg frem (før den store dagen så klart) og velg det du føler deg mest vel med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skal man ikke være litt isdronning med kalde farger i et vinterbryllup?

Hm, når du sier det på den måten så høres det ikke så dumt ut... :fnise: 

25 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg ville gått for det DU kler best og føler deg mest komfortabel med. Prøv deg frem (før den store dagen så klart) og velg det du føler deg mest vel med.

Det er nok en god ting å ha i bakhodet, ja! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor fin hud du har. Sart , plain sminke om du har veldig fin hud. Litt mørkere , mer dramatisk øynene om du har litt og dekke osv. 

Anonymkode: f9b97...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor fin hud du har. Sart , plain sminke om du har veldig fin hud. Litt mørkere , mer dramatisk øynene om du har litt og dekke osv. 

Anonymkode: f9b97...6f5

Det var et godt poeng og ikke noe jeg hadde tenkt på.

Huden min er vel sånn midt på treet. Ikke fin hud som mange andre, men heller ikke helt krise. Men kommer nok til å må bruke en del foundation og concealer til å dekke alt av kviser og/eller kvisearr. (Og med min flaks får jeg vel et skikkelig kviseutbrudd dagen bryllupet står!) Så da er det kanskje tryggest å gå for noe litt mørkere, sånn at ikke den tykke foundationen min blir hovedfokus. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

som nevnt tidligere så gå for en look du føler deg komfortabel med. Bruk gjerne en foundationen som dekker godt, og fremhev dine gode sider. Vær nøye med å bruke masse fuktighet under sminken. Dette er alfa omega til å få foundationen til å sitte fint og ikke bli "flakete". Bruk primer under øyenskyggen slik at den sitter godt under hele dagen og kvelden. Hvis du har noen røde kviser/arr osv så bruk en grønn concealer før den hudfargede. Dette nøytraliserer ut rødfargen. 

 

Jeg personlig syns litt mørkere sminke er veldig fint på brud, noe jeg selv skal ha. Litt brune toner sammen med litt sart rosa. Full contouring og lash extentions. Men man må også tenke litt på stilen på bryllupet å, ikke minst kjolen. Kjører man en romantisk bohem stil så blir det kanskje litt feil med mørk sminke? 

Når alt kommer til alt så er det du som skal føle deg som dronningen denne dagen så da kjører du på med det du føler deg mest vel med:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Jeg ville brukt det jeg føler meg komfortabelt med. Det dummeste jeg ser av sminke i bryllup er når bruden er sminket til det ugjenkjennelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Magnifiq skrev:

Jeg ville brukt det jeg føler meg komfortabelt med. Det dummeste jeg ser av sminke i bryllup er når bruden er sminket til det ugjenkjennelige. 

Enig med deg. 

Føler at man skal se så bra ut man kan mens man fremdeles ser ut som seg selv. Det er derfor jeg er skeptisk til å la noen andre sminke meg uten å teste looken et par ganger før. 

Jeg bruker typisk en del sminke, løsvipper etc. på fest, og da blir det naturlig for meg å bruke en del sminke i bryllupet, mens noen som ikke bruker noe særlig sminke ellers burde holde det litt mer naturlig kanskje. 

Hvordan pleier du å sminke deg på fest TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 12.56, *Pixie* skrev:

Hvordan pleier du å sminke deg på fest TS?

På fest bruker jeg en god del tid på sminke, en time eller to, da jeg elsker å sminke meg. :)

Jobber litt med huden i forveien, og skrubber gjerne, samt masse fuktighet.
Bruker primer før foundation, samt fargekorrigerende concealer der det trengs. Bruker også vanlig concealer under øynene, på kinnbeina (har mild rosacea) og eventuelt kviser.

Sliter med å finne en contour-farge som passer huden min (veldig blek, veldig kald hud) så det er skjeldent jeg bruker det. Men er veldig glad i å bruke highlight. Føler huden min ser mye bedre ut med det.

Er veldig glad i medium til mørke øyenskygger. Ikke svarte farger, men mørk lilla, brun, grå, osv. Men har også dager der jeg liker litt lysere farger, som lyserosa eller lysebrun. Bruker alltid primer på øyelokket, da skyggene "creaser" etter få minutter hvis jeg ikke bruker det.

Fyller inn øyenbrynene mine med en naturlig brunfarge. Er ikke glad i unaturlige øyenbryn, så det er ikke så mye jeg gjør med de. Jeg fjerner nesten ikke noen hår, da jeg ser best ut med store øyenbryn (små, tynne øyenbryn gjør at hele trynet mitt ser enda større ut enn det er) og fyller inn fasongen litt så det er symmetrisk.

På leppene er jeg glad i mørke farger. Bruker heller ikke svart her, men medium til mørke farger som brun, lilla, grå-lilla, mørkerød, brunrød, osv. Har funnet et triks der jeg bruker krem-highlighter på leppene, og det gir de en veldig fin "frosty" look, så tror jeg kommer til å bruke det trikset i bryllupet mitt, da får jeg kalde, kjølige lepper med mørke farger. (Isdronning-ideen har virkelig satt seg fast med meg :fnise: )

 

--------------------------------------

 

Jeg har, etter at denne tråden ble startet, gått til innkjøp av litt sminke jeg forhåpentligvis får bruk for i bryllupet mitt.
- Setting spray med dewy finish tror og håper jeg at jeg kommer til å få bruk for. Med veldig tørr hud som ofte ser litt død ut, håper jeg at den fikser litt på det.
- En stor øyenskyggepalett med alle mulige slags farger i seg, sånn at jeg får prøve ut alle mulige øyenskygger for bryllupet, da jeg er fortsatt veldig usikker på øyenskyggen til den dagen. (Jeg vurderer noe rosa og/eller lilla, da det passer med øynene mine. Men også kanskje noe sølv/glitter? Jeg får eksperimentere litt og se.)
- Har kjøpt individuelle vipper som jeg skal lære meg å bruke. Har alltid hatt lyst til å prøve løsvipper, men har bare ikke hatt tid/penger/mulighet til det. Nå prøver jeg, da jeg alltid har syntes løsvipper er nydelig.
- Noe jeg absolutt ikke vil skal skje er at jeg spiser av meg leppestiften i løpet av middagen, eller før den tid. Så jeg har gått til innkjøp av Maybelline Super Stay 24 hour leppestift i fargen Wildberry. Link og link. Den er litt mørkere på leppene mine enn på bildet, men synes den er kjempefin. Har hørt veldig mye fint om den, at den varer veldig lenge, og holder på å teste den ut i dag. Tror jeg kan bruke highlighter-trikset og se om denne leppestiften også får den effekten jeg ønsker meg.

Jeg setter veldig pris på tilbakemeldinger her inne, selv om det selvsagt er opp til meg når alt kommer til alt. Hvis noen har noen tilbakemeldinger eller ideer tar jeg gjerne imot det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lys rosa farger er utrolig fint til kald, lys hud, spesielt hvis en kombinerer det med en tynn eyeliner. Går ofte for denne looken selv da jeg er hvit som et laken (typ alabaster hvit). Men igjen gå for det du føler deg komfortabel med og som du synes er fint, jeg foretrekker det veldig naturlig, da jeg synes sminke er finest hvis det ser ut som personen ikke har på seg sminke, derfor blir det myse lyse farger på øyne. Vet ikke om det hjalp så veldig da :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...