Gå til innhold

Billån


jes923

Anbefalte innlegg

Hei. 

Noen som vet hvor vanskelig det er å få billån (tenker da typ. i sparebank1, DNB ol. med greie renter)?

Jeg studerer, har en deltidsjobb og bor hjemme hos foreldrene mine. Jeg tjener ca 120-130.000 i året i deltidsjobben, pluss stipend/lån som er 7.800kr/mnd (er klar over at dette ikke regnes som inntekt). Ettersom jeg ikke har noen andre utgifter enn mobilabonnementet mitt, ser jeg ikke for meg at det skal være noe problem å betale tilbake lånet. Men, jeg vet ikke hvordan banken vil komme til å se på det.

Noen som har erfaringer rundt dette? 

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DnB og Santander er ganske medgjørlige og gir lån, men det kommer jo an på hvor mye du skal låne og hvilken type bil det er snakk om. 

Endret av C-girl
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du låner til bil får du best rente om du har 30% kontant, har du ikke det er det nest beste og kjøpe en bil som du har betalt ned før den er 10år gammel, dyreste er å kjøpe billig, lit eldre  bil å låne alt.

Be om tilbud flere steder, du får alltids lån, det er bare slik at dets dårligere sikkerhet du har (intjening/betalingsevne/historie) dets dyrere er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor hjemme hos foreldrene dine så skal du vel strengt tatt ikke få stipend fra statens lånekasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mister han støtten fra lånekassen fordi han bor hjemme så ser vi ts snart i luksusfellen.

Anonymkode: 6d1a2...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 0.40, prt90 skrev:

Hvis du bor hjemme hos foreldrene dine så skal du vel strengt tatt ikke få stipend fra statens lånekasse

Man har rett på støtte fra lånekassen dersom man bor hjemme, eneste forskjellen er at alt blir lån. 

Anonymkode: 02f70...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...