Gå til innhold

Kalorier og vektreduksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et hypotetisk spørsmål jeg ikke finner svar på, så derfor velger jeg å spørre her. Om man velger å spise 1500 kalorier hver dag, så vil dette tilsvare 10500 kalorier på en uke. Om jeg velger å spise 3000 kalorier på en dag, og faste dagen etter (noe som vil ende opp med 10500 kalorier på en uke likevel) har det noen betydning?

Anonymkode: a3842...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan sette deg et kalorimål for en uke og variere dag for dag.

Anonymkode: 6c977...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjenten

Hmm, sånn i teorien burde det jo være det samme. Likevel er jeg usikker, så holder dette oppe for deg, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten din vil variere fra dag til dag.

Dagen etter et inntak på 3000 kcal vil være høyere enn dagen etter fasten din. Men i teorien skal dette på sikt ikke ha noe å si.

Nå er det veldig mye man ikke vet om kroppen, men det vil nok ikke skade deg å prøve deg på det opplegget.

Noen uker på det opplegget, og noen uker med 1500 kcal om dagen.

 

Det er også viktig å huske på at etterhvert som vekten din går nedover, så vil kroppen også trenge lavere antall kalorier for å gjøre den samme jobben :)

Anonymkode: ac185...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vekten din vil variere fra dag til dag.

Dagen etter et inntak på 3000 kcal vil være høyere enn dagen etter fasten din. Men i teorien skal dette på sikt ikke ha noe å si.

Nå er det veldig mye man ikke vet om kroppen, men det vil nok ikke skade deg å prøve deg på det opplegget.

Noen uker på det opplegget, og noen uker med 1500 kcal om dagen.

 

Det er også viktig å huske på at etterhvert som vekten din går nedover, så vil kroppen også trenge lavere antall kalorier for å gjøre den samme jobben :)

Anonymkode: ac185...8da

Det er sant, hadde vært interessant å prøve det ut! Takk :)

Ts

Anonymkode: a3842...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...