Gå til innhold

Dere som trener hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt (litt forsinket) nyttårsforsett er å være fysisk aktiv hver eneste dag i 2017. Det vil si, ikke en hard økt hver dag slik at jeg blir utbrent eller får skader, men minst 45 minutter fysisk aktivitet hver dag! Vil variere mellom typen aktivitet, hovedsakelig kondisjonstrening (jogging, sykling), styrketrening, gruppetimer. 

Men nå MÅ jeg har tips til hvordan jeg skal greie dette! Tenker da på dager hvor jeg har det travelt, samt dager jeg er på kortere eller lengre reiser. Er sjelden på lange utenlands-reiser, men er ofte i andre norske byer gjennom jobb i feks. en langhelg, og sover da hos venner eller familie som bor der. 

Kan noen gi meg litt tips og triks til å lure inn minst 45 minutter hver dag, uansett hvor jeg befinner meg og uansett dagsform? :) Jeg skal selvfølgelig lytte til kroppen, men fysisk aktivitet hver dag skader vel ikke noen! 

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke inkludere hurtig gange i aktiviteten din? Det bør du uansett hvis du ikke allerede trener flere dager i uka. Økningen til hver dag må komme gradvis.

Anonymkode: dab00...978

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke inkludere hurtig gange i aktiviteten din? Det bør du uansett hvis du ikke allerede trener flere dager i uka. Økningen til hver dag må komme gradvis.

Anonymkode: dab00...978

Det  er jo ikke dette jeg spør om? Jeg spør om tips og triks til å få lurt inn en treningsøkt på minst 45 minutter uansett hvor travel dagen er, eller uansett om jeg er hjemme eller bortreist. 

Jeg trener allerede flere ganger i uka. Har et godt treningsgrunnlag etter flere år med regelmessig trening. Så det er ikke noe problem :) 

Kanskje noen kan hjelpe meg med det jeg lurer på? :)

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffe hoppe tau og en slik treningsstudio, som du kan ta med på feks slike helgeturer. Lett å pakke med seg. Da kan du hoppe tau som kondisjon og gjøre styrkeøvelser med strikk eller feks sånn vekter man fester på kroppen eller annet vis, etterpå. 

Anonymkode: 5134d...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsstudio skal være treningsstrikk

Anonymkode: 5134d...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaffe hoppe tau og en slik treningsstudio, som du kan ta med på feks slike helgeturer. Lett å pakke med seg. Da kan du hoppe tau som kondisjon og gjøre styrkeøvelser med strikk eller feks sånn vekter man fester på kroppen eller annet vis, etterpå. 

Anonymkode: 5134d...8d8

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Treningsstudio skal være treningsstrikk

Anonymkode: 5134d...8d8

Ja, det er smart!! Har strikk, men hoppetau kan jeg skaffe meg! Tenker også det er greit med jogging, siden det kan gjøres hvor som helst utenfor døra, og jeg trenger kun et par joggesko :) Men vet liksom ikke hvordan jeg skal legge opp ting når jeg overnatter hos andre + at jeg har mye å gjøre den dagen. 

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, det er smart!! Har strikk, men hoppetau kan jeg skaffe meg! Tenker også det er greit med jogging, siden det kan gjøres hvor som helst utenfor døra, og jeg trenger kun et par joggesko :) Men vet liksom ikke hvordan jeg skal legge opp ting når jeg overnatter hos andre + at jeg har mye å gjøre den dagen. 

Anonymkode: ddabc...b84

Det må vel nesten komme litt spontant (eller planlagt rett før den bestemte turen for å så utføre), da du vel ikke vet så mye om alle  de spesifikke turene allerede nå? :) Om du vet, er det vel bare å sette seg ned, gå på notater på tlf, og skrive ned en og en tur, og plan/timeplan for den turen/ de dagene som inkluderer tid på jobb, fritid og sosialt og trening :)

Anonymkode: 5134d...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, det er smart!! Har strikk, men hoppetau kan jeg skaffe meg! Tenker også det er greit med jogging, siden det kan gjøres hvor som helst utenfor døra, og jeg trenger kun et par joggesko :) Men vet liksom ikke hvordan jeg skal legge opp ting når jeg overnatter hos andre + at jeg har mye å gjøre den dagen. 

Anonymkode: ddabc...b84

Del opp øktene gjennom hele dagen. 10 minutter her, 5 minutter der, og til slutt har du 45 minutter i løpet av dagen.

Knebøy og armhevinger når du er på toalettet, utfall når du går til og fra kjøkkenet til sofaen, ryggøvelser når du lager mat ... det er mye du kan gjøre, og mange måter å gjøre det på.

Anonymkode: 5d61a...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youtube! Fitnessblender og BeFit er blant mine favoritter på reise, eller hvis jeg ikke har tid til å dra til treningsstudioet. Fullt av videoer uten behov for utstyr. Jeg trener ofte rett på hotellgulvet.  Du kan følge et program, eller bare sette sammen videoer som du vil selv. 

De dagene jeg vet at jeg kommer hjem rundt midnatt, trener jeg på morgenen. Time kl 7 på sats på vei til jobb, eller en løpetur før jeg hopper i dusjen. (har tredemølle hjemme). Og de dagene jeg kommer hjem 8-9 er det rett inn i treningsklærne før jeg rekker å tenke at jeg er sliten. Mitt "motto" er at har man tid til å skru på TVen en dag, har man tid til å trene. 

Det å trene/bevege seg hver dag er et godt mål, men ofte ikke overkommelig. Jeg har dagene der jeg står opp klokka 5 - rett på et morgenfly - hjemom klokka 7 - ut i middag klokka 8. Så man må jo være realistisk i forhold til at enkelte dager går det ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel nesten komme litt spontant (eller planlagt rett før den bestemte turen for å så utføre), da du vel ikke vet så mye om alle  de spesifikke turene allerede nå? :) Om du vet, er det vel bare å sette seg ned, gå på notater på tlf, og skrive ned en og en tur, og plan/timeplan for den turen/ de dagene som inkluderer tid på jobb, fritid og sosialt og trening :)

Anonymkode: 5134d...8d8

Jeg vet ikke om spesifikke turer allerede nå, nei :) Men vet jeg kommer til å måtte dra på noen jobbturer i løpet av året, som ofte er torsdag/fredag-søndag. Overnatter da hos venner og familie. Vet om noen familiesammenkomster allerede, da. 

7 minutter siden, Puny skrev:

Treningsvideoer på YouTube, kan fint gjennomføres på hotellrom...

 

6 minutter siden, Athene skrev:

Youtube! Fitnessblender og BeFit er blant mine favoritter på reise, eller hvis jeg ikke har tid til å dra til treningsstudioet. Fullt av videoer uten behov for utstyr. Jeg trener ofte rett på hotellgulvet.  Du kan følge et program, eller bare sette sammen videoer som du vil selv. 

De dagene jeg vet at jeg kommer hjem rundt midnatt, trener jeg på morgenen. Time kl 7 på sats på vei til jobb, eller en løpetur før jeg hopper i dusjen. (har tredemølle hjemme). Og de dagene jeg kommer hjem 8-9 er det rett inn i treningsklærne før jeg rekker å tenke at jeg er sliten. Mitt "motto" er at har man tid til å skru på TVen en dag, har man tid til å trene. 

Det å trene/bevege seg hver dag er et godt mål, men ofte ikke overkommelig. Jeg har dagene der jeg står opp klokka 5 - rett på et morgenfly - hjemom klokka 7 - ut i middag klokka 8. Så man må jo være realistisk i forhold til at enkelte dager går det ikke. 

Jeg ligger sjeldent på hotell, da jeg kjenner noen i de fleste byene jeg er innom (venner og familie). Derfor har jeg ikke noe hotellrom å trene på, eller noe treningssenter tilknyttet hotellet. Da må jeg enten trene utendørs eller hjemme hos de jeg overnatter til. Men så blir det jo litt hektisk siden jeg ofte må på noe jobbrelatert, og også bør være sosial med de jeg besøker i løpet av dagen/dagene jeg er der. Samme gjelder på familiesammenkomster (ikke jobbrelatert), da er det jo ofte et opplegg i løpet av dagen, liten utfordring å få klemt inn en økt da. 

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer da jeg var på familiebesøk og måtte opprettholde litt løpetrening så fant jeg ut at løping også kan brukes til å forflytte seg fra sted til sted - så jeg jogget til og fra kaffeslabberas med familien. :ler: Fikk meg nå en god halvtime der i det minste , men var kanskje ikke på mitt mest presentable under besøket så metoden anbefales kun for uformelle settinger med folk man kjenner godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cata skrev:

I fjor sommer da jeg var på familiebesøk og måtte opprettholde litt løpetrening så fant jeg ut at løping også kan brukes til å forflytte seg fra sted til sted - så jeg jogget til og fra kaffeslabberas med familien. :ler: Fikk meg nå en god halvtime der i det minste , men var kanskje ikke på mitt mest presentable under besøket så metoden anbefales kun for uformelle settinger med folk man kjenner godt. 

Haha! :P Det er nok ikke særlig aktuelt for min del... Må eventuelt ta det før/etter selskaper, men det blir jo ofte lite tid eller at det ikke passer seg. 

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det  er jo ikke dette jeg spør om? Jeg spør om tips og triks til å få lurt inn en treningsøkt på minst 45 minutter uansett hvor travel dagen er, eller uansett om jeg er hjemme eller bortreist. 

Jeg trener allerede flere ganger i uka. Har et godt treningsgrunnlag etter flere år med regelmessig trening. Så det er ikke noe problem :) 

Kanskje noen kan hjelpe meg med det jeg lurer på? :)

Anonymkode: ddabc...b84

Altså... Du sier at du ikke skal trene hardt hver gang, at du ikke har trent hver dag i 2016 og at du vil ha noe som er enkelt å gjennomføre på reise. Beklager at jeg ikke oppfattet at du er så godt trent at rask gange blir for slapt ut fra innlegget ditt. For de aller fleste vil 45 min rask gange være en ganske grei økt og du trenger ikke skifte så lenge du har gode sko. Skulle du tilfeldigvis være ute et sted og det drøyer litt lenger enn planlagt (flyet blir forsinket og du er stuck på en flyplass, du er på konferanse og har kun en time på å gjøre deg klar til middag etterpå - gå i lunsjen), så er det kanskje noe du kan få til uten at du ødelegger målet for 2017. Var min tanke da, men men...

Anonymkode: dab00...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... Du sier at du ikke skal trene hardt hver gang, at du ikke har trent hver dag i 2016 og at du vil ha noe som er enkelt å gjennomføre på reise. Beklager at jeg ikke oppfattet at du er så godt trent at rask gange blir for slapt ut fra innlegget ditt. For de aller fleste vil 45 min rask gange være en ganske grei økt og du trenger ikke skifte så lenge du har gode sko. Skulle du tilfeldigvis være ute et sted og det drøyer litt lenger enn planlagt (flyet blir forsinket og du er stuck på en flyplass, du er på konferanse og har kun en time på å gjøre deg klar til middag etterpå - gå i lunsjen), så er det kanskje noe du kan få til uten at du ødelegger målet for 2017. Var min tanke da, men men...

Anonymkode: dab00...978

For meg er ikke gange i 45 minutter en økt. Må få opp pulsen mer enn det :) Selvfølgelig er det nok for mange, men mitt mål er å ha en økt på 45 min hver dag, og da hardere enn en gåtur, men ikke så hardt at jeg blir sliten og utbrent over tid. 

Men tusen takk for tips likevel :)

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Aurelia skrev:

Lag en spilleliste med masse gladmusikk som du kan danse rundt til mens du rydder ellerno :phaedra:

Jeg rydder veldig sjeldent når jeg er på reise :P Men hjemme går det an! Men tar ikke å danse rundt som en økt, må mer til enn det! 

Anonymkode: ddabc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gange ikke er aktuelt og du skal trene 45 min hver dag i et helt år? Urealistisk mål etter min mening. Anbefaler heller 3-4 sterke økter i uken. Og gange er utmerket trening om du går i motbakke og hurtig. 

Men til spørsmålet ditt Finn treningsvideoer på nett å tren. Eller jogg ute som du sier går ikke det så ikke tren den dagen.

Beklager men blir for dumt. Du virker så negativ til tips vi kommer med uansett. Og svarer frekt "det er ikke dette jeg spørr om"! Når du får et veldig bra råd om hurtig gange.

 Tren hardt den uken du skal bort så tar du deg fri de få dagene du er borte.

Vær realistisk blir så dumt med slike opplegg som dette.

Anonymkode: c8137...76a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert teit forslag men jogg hjem fra jobb.

Anonymkode: 64e97...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over. Jogging er det som krever minst utstyr og som du kan gjøre overalt. Du trenger bare noen bra løpesko:)

Hadde hatt det og turer som grunnaktivitetsform fordi det er lett å gjøre overalt, og variert når jeg hadde anledning til andre ting. Som å prøve svømmehaller fremmede steder. 

Anonymkode: 21167...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...