Gå til innhold

Purke


Minamemina

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvorfor kan noen spise dritt mat hele tiden og aldri gå opp i vekt, mens andre må slite og trene for å unngå å gå opp i vekt?

 

Jeg har en kompis som spiser dritt mat hele tiden. Sjokolade,godteri hver kveld. Han er tynn som en brødsleiv.

Hadde jeg spist så mye hadde jeg sett ut som en svær feit purke!

Det er så urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet er urettferdig, og jo fortere du innser det, jo bedre for din sjelefred. Men kroppsvekt er kun et resultat av antallet kalorier du tar inn og forbruker. Du ser ikke hva og hvor mye kompisen din spiser og beveger seg i løpet av et helt døgn/en hel uke. Hvis du trener mye, men sliter deg ut så du ikke orker hverdagsaktivitet, eller spiser for å "belønne deg selv", går vinningen opp i spinningen. Folk som er glade i å spise, tror ofte at de spiser mindre enn de gjør. Det er ikke annerledes enn at man synes tiden går fryktelig sakte når man kjeder seg, og altfor fort når man har det moro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min fråtser om vi har noe godt, og skal vi kjøpe inn godt til helga blir det store mengder. Han har en veldig liten fettprosent. Men han har mye muskler, trener mye, beveger seg mye på jobb og i tillegg er kostholdet eller veldig bra. 

Du må se på helheten, ikke bare godteriet han spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at fettet kan lagre seg på innsiden og etterhvert føre til tette blodårer og andre livsstilssykdommer - så kanskje ikke det er så urettferdig likevel? ;)

Anonymkode: 66177...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at fettet kan lagre seg på innsiden og etterhvert føre til tette blodårer og andre livsstilssykdommer - så kanskje ikke det er så urettferdig likevel? ;)

Anonymkode: 66177...a49

Sant. Lettere å skjønne at man må gjøre noe når det er synlig!

Anonymkode: fb4cd...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som "spiser hva de vil/spiser bare kaloririk mat" spiser faktisk ikke så mange kalorier totalt. Broren min er for eksempel sånn. Tynn som en flis og "spiser det han vil/bare junk", men han spiser også veldig sakte, så når vi spiser godteri så får nok jeg i meg mer totaltsett... 

Det handler stort sett om kalorier inn og kalorier ut. Noen har en litt høyere forbrenning og noen litt lavere, men det utgjør ikke den store radikale forskjellen...

Anonymkode: 418e1...5eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller ingen rolle om han er flisetynn, om han er pilråtten innvendig. 

Fordelen med å legge på seg, uten et ønske om å bli en trultemor, er jo at man roer ned på skitmat og øker på med aktivitet ;) 

Anonymkode: 838d0...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...