Gå til innhold

Parkeringsbot easypark-app


lunalee

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en parkeringsbot pga app-rot. Klarte å velge feil bil da jeg to registrert. Noen som har gjort dette og fått ettergitt bot? Antar det bare er å betale men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid klag på parkeringsbot, helst to ganger. Du har jo en god sak og kan vise til en gjennomført betaling. 

Anonymkode: 051a6...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send inn en klage med skjermbilde. De kan bruke skjønn, finnes flere tilfeller av det. Beklag at du trykket på feil bil, og skriv at du hadde betalt, men dessverre rotet i appen, og spør om å få boten ettergitt. 

Anonymkode: 3575b...fed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, lunalee skrev:

I dag fikk jeg en parkeringsbot pga app-rot. Klarte å velge feil bil da jeg to registrert. Noen som har gjort dette og fått ettergitt bot? Antar det bare er å betale men... 

Dette er ditt ansvar å holde styr på. Her får du ikke medhold om du klager aldri så mye. 

Anonymkode: dea6c...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ditt ansvar å holde styr på. Her får du ikke medhold om du klager aldri så mye. 

Anonymkode: dea6c...bd5

TS her.
Regner med det. De er jo kjente for å være ekstremt rigide. ;)

Anonymkode: 62634...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her.
Regner med det. De er jo kjente for å være ekstremt rigide. ;)

Anonymkode: 62634...e52

Siterer meg sjøl, for skulle jo kke være anonym. Er ekstremt surrete om dagen! :balltre:

Anonymkode: 62634...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det er en privat selskap er det jo bare å si at din polske venn Vladimir parkerte bilen. Nevn at du har sjekket at Vladimir har førerkort, men at du ikke husker etternavnet eller føler deg komfortabel med å utlevere kontaktdetaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helvetes drit!!! Det skjedde meg også her om dagen, fikk bot altså. Jeg hadde en lånetelefon og kunne ikke der og da laste ned app. Men jeg kunne brukt kort, om de hadde tatt det. Men disse automatene er så dyyyyyre, at det har de ikke råd til! Hmmmf...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to parkeringsbøter under Oslo Horse Show i 2015.  Parkerte ved Brannstasjonen på Fornebu og betalte med EasyPark.  Dobbelsjekket at jeg hadde valgt rett områdekode (sjekket på p-automaten) og bilnummer (siden jeg også har bilen til mannen min liggende i appen) før jeg bekreftet.  Ble derfor veldig overrasket over at det lå en gul plastremse under vindusviskeren da jeg kom tilbake til bilen på kvelden.  Dagen etter parkerte jeg på samme sted og betalte på samme måte som dagen før.  Nok en gang fikk jeg bot.  

Da var parkeringsvakta rett i nærheten og jeg henvendte meg til ham.  Han var sur og avvisende og sa at jeg fikk klage til parkeringsselskapet, det var ikke noe han kunne gjøre.  

Jeg klagde på begge bøtene samme kveld, via et klageskjema på nett.  Sendte med screenshots fra appen, PDF kvitteringer fra appen og bilder av bil og koden ved P-automaten.  På begge kvitteringene mine var områdekode og bilummer identisk. Noen uker senere kom det avslag på begge klagene.  Den ene med begrunnelse feil områdekode og den andre med begrunnelse feil bilnummer.  Endte med å betale, selv om jeg egentlig burde tatt det videre.  Orket bare ikke mer styr, da jeg tviler på at jeg hadde kommet noen vei med å klage til Parkeringsklagenemda... Sure 1.600 kr...😡😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå glemmer jeg i alle fall ikke å sjekke, så får se på det som en dyr lærepenge. ;) Aldri fått p-bot før, men sure penger allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christiane_W skrev:

Jeg fikk to parkeringsbøter under Oslo Horse Show i 2015.  Parkerte ved Brannstasjonen på Fornebu og betalte med EasyPark.  Dobbelsjekket at jeg hadde valgt rett områdekode (sjekket på p-automaten) og bilnummer (siden jeg også har bilen til mannen min liggende i appen) før jeg bekreftet.  Ble derfor veldig overrasket over at det lå en gul plastremse under vindusviskeren da jeg kom tilbake til bilen på kvelden.  Dagen etter parkerte jeg på samme sted og betalte på samme måte som dagen før.  Nok en gang fikk jeg bot.  

Da var parkeringsvakta rett i nærheten og jeg henvendte meg til ham.  Han var sur og avvisende og sa at jeg fikk klage til parkeringsselskapet, det var ikke noe han kunne gjøre.  

Jeg klagde på begge bøtene samme kveld, via et klageskjema på nett.  Sendte med screenshots fra appen, PDF kvitteringer fra appen og bilder av bil og koden ved P-automaten.  På begge kvitteringene mine var områdekode og bilummer identisk. Noen uker senere kom det avslag på begge klagene.  Den ene med begrunnelse feil områdekode og den andre med begrunnelse feil bilnummer.  Endte med å betale, selv om jeg egentlig burde tatt det videre.  Orket bare ikke mer styr, da jeg tviler på at jeg hadde kommet noen vei med å klage til Parkeringsklagenemda... Sure 1.600 kr...😡😤

Nei, fy faen! Folk må ikke la denne mafiaen slippe unna så billig. Dette synes jeg var veldig dårlig gjort av forbryterne, men du har jo anledning til å stå imot! Kan ikke fatte at noen gir slipp på 1600kr så giddalaust. 😣😨

Anonymkode: 051a6...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fy faen! Folk må ikke la denne mafiaen slippe unna så billig. Dette synes jeg var veldig dårlig gjort av forbryterne, men du har jo anledning til å stå imot! Kan ikke fatte at noen gir slipp på 1600kr så giddalaust. 😣😨

Anonymkode: 051a6...40e

Kall det gjerne giddalaust, men mannen min lå på sykehus med en alvorlig infeksjon når avslag x 2 kom og på det tidspunktet var det enklest å betale for å bli ferdig med det.  Om omstendighetene var annerledes hadde vi nok tatt det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar på klagen min allerede. Selvfølgelig med avslag. Begrunnet med at det er mitt ansvar å følge forskriftene for parkering når jeg setter fra meg bilen. Regnet jo med det. Så husk å sjekke at det er riktig bil på riktig plass om du bruker appen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...