Gå til innhold

Dere med 50/50 - Hva jobber dere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i markedsavdelingen til et selskap. De ukene jeg har barna jobber jeg ca 08:30-15:30-16:00 for å få kabalen til å gå opp. De ukene jeg ikke har barna er jeg på kontoret fra 08:00-17-18:00 tiden for å ta igjen tapt arbeid.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber offshore. 

2/3-turnus. Barna er hos pappaen de to ukene jeg er ute, og hos meg når jeg er inne. Pappaen bor i samme gate som oss, så vi prøver å flexe så godt vi kan!

 

Anonymkode: f8503...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Zienna skrev:

50/50 betyr at barnet har delt bosted, ikke at dere deler skal dele likt på forsørgelsen av barnet. 

Dersom foreldrene ikke blir enige om annet, kan den med lavest inntekt kreve at den av foreldrene med høyeste inntekt betaler et beløp i barnebidrag til den med den laveste inntekten. Dere får også en ekstra barnetrygd på deling, særfradraget til enslige foreldre deles med en halvpart på hver av dere.
 

De kvinner som ikke har jobb/penger pleier å ha 100% pga stønader.

50/50 og avtale om delt bosted er for de familier der BÅDE mor og far har god og stabil økonomi (hver sin bolig alene osv.) 

Anonymkode: 20a33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kvinneguide skrev:

Jeg ser ikke motvilje til å arbeide, tror ts bare lurte på hvordan man får kabalen til å gå opp. Er ikke så lett å rekke å jobbe full dag og hente og levere i barnehagen hvis man ikke jobber rett ved barnehagen.

Jo, det er lett å jobbe i full jobb og ha barn i barnehagen.  Gjort det helt enkelt med mine.  Levert innen 0830 og hentet ca 1630.  Det er egentlig bare her i Norge at man føler at de må levere barn i barnehagen kl 10 og hente kl 15 og klarer ikke å ha full jobb når de har barn.    

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Outlander skrev:

Jo, det er lett å jobbe i full jobb og ha barn i barnehagen.  Gjort det helt enkelt med mine.  Levert innen 0830 og hentet ca 1630.  Det er egentlig bare her i Norge at man føler at de må levere barn i barnehagen kl 10 og hente kl 15 og klarer ikke å ha full jobb når de har barn.    

 

Da må du ha jobbet kvart på ni til kvart over fire og hatt veldig kort vei fra barnehage til jobb? Det er ganske vanlig å ha opptil en times reisevei og jobbe åtte timer. Barnehager pleier å ha åpent i 9,5 t så det sier seg selv at det ikke alltid er lett.

Det er enkelt hvis man har fleksibel arbeidstid, korte avstander eller en arbeidsgiver som ønsker å tilrettelegge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som lærer og har en i 2.klasse og en 3-åring i barnehagen. Flott jobb når man er alene med barn. Har barnehage i samme bydel som jeg jobber og bor. (Oslo) 

Har ikke god råd, men vi greier oss. Har heldigvis fri når barna har ferie! Og har lite kveldsjobbing bortsett fra foreldremøte 2 ganger i året. 

Anonymkode: ce7b3...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kvinneguide skrev:

Da må du ha jobbet kvart på ni til kvart over fire og hatt veldig kort vei fra barnehage til jobb? Det er ganske vanlig å ha opptil en times reisevei og jobbe åtte timer. Barnehager pleier å ha åpent i 9,5 t så det sier seg selv at det ikke alltid er lett.

Det er enkelt hvis man har fleksibel arbeidstid, korte avstander eller en arbeidsgiver som ønsker å tilrettelegge.

Poenget her er at TS, som kun har deltid servitør jobb, klarer å jobbe mye mer en det hun gjør nå for tiden med eller uten barn til stedet.  Når hun sier deltid, jobber hun fullt den uken hun ikke har barn og ikke i det hele tatt uken hun har barna?  Har hun søkt på kaféer som er mye mer travelt på morning og lunsj/tidlig ettermiddag?  Som sagt, de som virkelig ønsker å jobbe pleier å ta det de kan for å få kabalen til å gå opp.   (selv hadde jeg 3 jobb mens jeg var student på universitet for å få det til).  

Anonymkode: 8ed51...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Poenget her er at TS, som kun har deltid servitør jobb, klarer å jobbe mye mer en det hun gjør nå for tiden med eller uten barn til stedet.  Når hun sier deltid, jobber hun fullt den uken hun ikke har barn og ikke i det hele tatt uken hun har barna?  Har hun søkt på kaféer som er mye mer travelt på morning og lunsj/tidlig ettermiddag?  Som sagt, de som virkelig ønsker å jobbe pleier å ta det de kan for å få kabalen til å gå opp.   (selv hadde jeg 3 jobb mens jeg var student på universitet for å få det til).  

Anonymkode: 8ed51...e23

oops - trykk anon med uhell. 

Anonymkode: 8ed51...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

oops - trykk anon med uhell. 

Anonymkode: 8ed51...e23

lol hahaha - de var meg.  herlighet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden skjønner jeg at jeg er heldig med arbeidsgiver eller type jobb. Jobber til vanlig 45 timer i ukene når jeg ikke har ungene, ca 30 når jeg har de, flexer med andre ord. hadde blitt ganske vanskelig å få ting til å gå rundt om jeg måtte jobbet for fullt i de ukene jeg har ungene.

Anonymkode: 68bc0...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget her er at TS, som kun har deltid servitør jobb, klarer å jobbe mye mer en det hun gjør nå for tiden med eller uten barn til stedet.  Når hun sier deltid, jobber hun fullt den uken hun ikke har barn og ikke i det hele tatt uken hun har barna?  Har hun søkt på kaféer som er mye mer travelt på morning og lunsj/tidlig ettermiddag?  Som sagt, de som virkelig ønsker å jobbe pleier å ta det de kan for å få kabalen til å gå opp.   (selv hadde jeg 3 jobb mens jeg var student på universitet for å få det til).  

Anonymkode: 8ed51...e23

Hun kan selvsagt klare å arbeidsbyrden i tillegg til å ha barn, men hun sier jo at slike jobber er vanskelig å få tak i der hun bor. En ting er å være åpen for å ta seg arbeid, en annen ting er om det faktisk finnes jobber som vil tilrettelegge arbeidstidene for enslige forsørgere. For mange jobber som er butikk og servitør krever skiftarbeid. Cafeer for eksempel ønsker nok at ansatte skal kunne begynne halv åtte  noen dager og stenge fem andre dager. De jeg kjenner som har 50-50 har veldig fleksible jobber, jobber kortere dager de ukene de har barna og lengre ukene uten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Outlander skrev:

Jo, det er lett å jobbe i full jobb og ha barn i barnehagen.  Gjort det helt enkelt med mine.  Levert innen 0830 og hentet ca 1630.  Det er egentlig bare her i Norge at man føler at de må levere barn i barnehagen kl 10 og hente kl 15 og klarer ikke å ha full jobb når de har barn.    

 

Jeg søker selvsagt alt mulig av jobber, men kun servitør-jobben jeg har hatt fast de siste årene. Det er absolutt ingen motvilje til å jobbe her.

TS

Anonymkode: e3907...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på kontor med 7-17 flexitid, 9-15 kjernetid. Gode muligheter for avspasering og hjemmekontor. Uken med barnet jobber jeg ca 7:30-15 (har funnet ut at det er bedre å ha god tid på ettermiddagen enn på morgenen for oss) Blir lengere dager uken jeg er alene. Jobbet skift dag/kveld tidligere, papoaen hadde barnet når jeg jobbet kveld. Byttet jobb etter et halvt år (så fort jeg kunne) da det ble for lite faste rutiner og mye frem og tilbake for barnet.

Pappaen er ufør pga yrkesskade, har kun en liten deltidsstilling noen kvelder i hans uke uten barn. 

Anonymkode: 6c6c4...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan du inngå avtale om 50/50 når du ikke har stabil inntekt fra en jobb? 

Hvordan har du da råd til bolig, det å leve, ferie, utstyr og alt et barn skal ha?

Du høres jo da mer hjemme i kategorien 100% eneansvar for barnet for å få alt av stønader fordi du i tillegg ikke har en jobb?

Anonymkode: 20a33...478

Nå skal ikke jobb, utdanning og inntekt bestemme hvordan barna skal bo etter et samlivsbrudd. 

Jeg er fullstendiginnforstått med at vårt samværssystem legger opp til dette. Det gir en rekke stønader til f.eks en som TS. og dette legger grunnlaget ofte for en liten andel delt bosted. 

Dette er fullstendig feil. Jeg har påpekt det flere ganger. Men jeg får tyn for dette. Nå ser jeg at andre som støtter de samme synspunkter som meg selv får stor støtte. Dette er bare hyggelig å lese. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Outlander skrev:

Jo, det er lett å jobbe i full jobb og ha barn i barnehagen.  Gjort det helt enkelt med mine.  Levert innen 0830 og hentet ca 1630.  Det er egentlig bare her i Norge at man føler at de må levere barn i barnehagen kl 10 og hente kl 15 og klarer ikke å ha full jobb når de har barn.    

 

Stemmer, barn blir levert til kl 08:30 og hentet innen kl 17:00. Går bra å jobbe 100%. 

Anonymkode: 20a33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber i butikk. Han er lærer. Barnet går på SFO før og etter skoletid. 

Anonymkode: 13e29...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/21/2017 den 18.47, Outlander skrev:

Jo, det er lett å jobbe i full jobb og ha barn i barnehagen.  Gjort det helt enkelt med mine.  Levert innen 0830 og hentet ca 1630.  Det er egentlig bare her i Norge at man føler at de må levere barn i barnehagen kl 10 og hente kl 15 og klarer ikke å ha full jobb når de har barn.    

 

Du leste tydeligvis ikke hovedinnlegget. Ts jobber som servitør med kveldsvakter. Hjelper lite med arbeidsvilje og barnehage åpen 8:30-16:30 da. Dessuten bor hun på et mindre sted med få jobber. Kanskje du skal sette deg inn i problemstillingen som TS faktisk spør om før du begynner å dømme.

Anonymkode: dfda5...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min beste venninnes ex. er partner i et advokatfirma og selv er hun advokatfullmektig. De gikk fra hverandre og avtalte 50/50 da barnet var 2 år.

Anonymkode: 20a33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min beste venninnes ex. er partner i et advokatfirma og selv er hun advokatfullmektig. De gikk fra hverandre og avtalte 50/50 da barnet var 2 år.

Anonymkode: 20a33...478

Sikkert

Anonymkode: 7f8dc...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...