Gå til innhold
Gregor Clegane

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet

Anbefalte innlegg

formula
19 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Noen ganger er det vanskelig å forstå hva motivasjonen bak den tilsynelatende selvdyrkingen er. Da tenker jeg på intervjuet den kroppsorienterte bloggen "Skinny Confidential" hadde med henne. Da faller bitene på plass for min del.

Her kan man bl.a. lese at "My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation."

(https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/)

disse bildene er hun str 34 eller xs, ingen tvil om det. Trist lesning forøvrig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pikachuchu
1 time siden, formula skrev:

disse bildene er hun str 34 eller xs, ingen tvil om det. Trist lesning forøvrig.

Må huske på at hun ikke har forandret seg et gram siden videregående (?), men ja, i en alternativ virkelighet fjernt fra hennes er det lett å se at det er forandringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Avocado
3 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Må huske på at hun ikke har forandret seg et gram siden videregående (?), men ja, i en alternativ virkelighet fjernt fra hennes er det lett å se at det er forandringer.

Hun er jevnstor med Camilla Pihl som oppgir å bruke str S/M. At hun tviholder på str 34 blir for dumt, ikke engang jeg brukte det når jeg var 54 kg (og jeg er 6 cm kortere enn Caroline og Camilla). At hun brukte str 34 før hun fikk barn tror jeg på da. For da var hun mager. Nå er hun vanlig slank. Og flottere enn før, ingen tvil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pikachuchu
Akkurat nå, Avocado skrev:

Nå er hun vanlig slank. Og flottere enn før, ingen tvil!

Helt enig! 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
filifjonka
2 minutes ago, Avocado said:

Hun er jevnstor med Camilla Pihl som oppgir å bruke str S/M. At hun tviholder på str 34 blir for dumt, ikke engang jeg brukte det når jeg var 54 kg (og jeg er 6 cm kortere enn Caroline og Camilla). At hun brukte str 34 før hun fikk barn tror jeg på da. For da var hun mager. Nå er hun vanlig slank. Og flottere enn før, ingen tvil!

Da jeg var 52 kg gikk det i 36, har aldri brukt hverken xs eller 34, men så hater jeg trange klær.

Endret av filifjonka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Avocado
4 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Helt enig! 😊 

Skjønner ikke hvorfor Lars Kristian poster bilde av rumpa hennes da, selv om den er formfull og sikkert sexy i øynene til kompisene hans.. det må være flaut å hente i barnehagen når alle instagramvennene dine har sett rumpa di?

(Siden ordet formfull er godkjent i tråden til Helene Drage så regner jeg med at det er godkjent her også).

Endret av Avocado

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Marimekkoen
2 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Noen ganger er det vanskelig å forstå hva motivasjonen bak den tilsynelatende selvdyrkingen er. Da tenker jeg på intervjuet den kroppsorienterte bloggen "Skinny Confidential" hadde med henne. Da faller bitene på plass for min del.

Her kan man bl.a. lese at "My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation."

(https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/)

Og DER falt mange brikker på plass for min del også, dette intervjuet har jeg ikke sett tidligere. :sjokkbla: Så trist lesning, men som du sier; det forklarer motivasjonen bak den tilsynelatende selvdyrkingen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jobbermedbarn
2 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

For meg ligger det en forutsetning her at de fleste gravide kvinner ødelegger kroppen sin. Det er jo rett og slett tullball! Og jeg har er godt grunnlag for å kunne uttale meg om det.

Bortsett fra det vanvittig trist lesing rett og slett! 

Endret av Jobbermedbarn
Forandret en setning og la til noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
formula
1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

For meg ligger det en forutsetning her at de fleste gravide kvinner ødelegger kroppen sin. Det er jo rett og slett tullball! Og jeg har godt grunnlag å si det på! 

Ja, det er jo som om hun sier at en kropp som har født barn er en ødelagt kropp.

Og hun skal være den som viser at med knallhard jobbing kan man komme gjennom svangerskap og fødsel uten at det skjer.

Når man leser dette forstår man også hvorfor det var så viktig å vise seg i truse og bh tre dager etter fødsel.

Det er noe veldig trist ved dette fokuset. Og dessverre også noe sykt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marimekkoen
1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

For meg ligger det en forutsetning her at de fleste gravide kvinner ødelegger kroppen sin. Det er jo rett og slett tullball! Og jeg har godt grunnlag å si det på! 

En skal ha et meget anstrengt forhold til kropp og vekt om en tror at graviditeter ødelegger en kropp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FantasDick
51 minutter siden, Avocado skrev:

Jeg er like høy som deg og veier akkurat nå 60 kg og bruker XS/34, så det kan tydeligvis variere en del. 

Hun er veldig flott nå, forresten! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
swiftyness
1 minutt siden, Marimekkoen skrev:

En skal ha et meget anstrengt forhold til kropp og vekt om en tror at graviditeter ødelegger en kropp. 

Det jeg lurer på er hvordan hun mener en såkalt ødelagt kropp faktisk ser ut? Stakkars oss vanlig dødelige som kanskje ikke har vært like genetisk heldige som henne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
swiftyness

Fremdeles ser vi ingenting til høyre side av ansiktet. Ja ja... blir kjedelig i lengden da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj

Cbe.no bruker mye ingefær (kjøper mye) i drikker, skriver hun, men har ikke erfaring med det mot reisesyke. Hun er jo ofte reisesyk, hun har nevnt det flere ganger på bloggen, litt rart at hun da aldri har prøvd ingefær - siden hun bruker det mye ellers - og vet at det kan hjelpe. Er ikke ment som kritikk, egentlig, bare snålt skrevet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
formula
10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Cbe.no bruker mye ingefær (kjøper mye) i drikker, skriver hun, men har ikke erfaring med det mot reisesyke. Hun er jo ofte reisesyk, hun har nevnt det flere ganger på bloggen, litt rart at hun da aldri har prøvd ingefær - siden hun bruker det mye ellers - og vet at det kan hjelpe. Er ikke ment som kritikk, egentlig, bare snålt skrevet. 

Synes å kalle denne drikken  influensashot også er litt snålt jeg da.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Butternut

Jeg mener å huske at en leser engang kommenterte hvor flott hun hadde siden hun hadde normalisert vekten litt. Svaret var offentlig halshugging siden frua ikke har gått opp et gram siden vgs:opplyser:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
formula
3 minutter siden, Asti skrev:

FO har hatt tilsyn https://forbrukerombudet.no/skjult-reklame-sosiale-medier, og CBE var en av de som ble sjekket https://forbrukerombudet.no/content/2017/11/Disse-ble-sjekket-i-tilsynet.pdf

"Av de 20 som ble sjekket får 18 beskjed om å endre eller fjerne ulovlig markedsføring så snart som praktisk mulig."

Så der er svaret for hvorfor CBE ettermerket reklameinnlegg på instagram i går.

Det er for eksempel ikke tilstrekkelig å merke den første snappen, for så å sende titalls reklamesnapper etterpå som ikke er merket. 

Paris sier jeg bare....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sirkustjukk

Men det er en skandale at Camilla Pihl ikke er på den listen!😳

(avsporing, sorry)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Asti
1 minutt siden, formula skrev:

Det er for eksempel ikke tilstrekkelig å merke den første snappen, for så å sende titalls reklamesnapper etterpå som ikke er merket. 

Paris sier jeg bare....

Også fra https://forbrukerombudet.no/skjult-reklame-sosiale-medier

"Svært mange ser ut til å glemme at også reklameinnleggene de sender på Snapchat skal merkes som reklame. Det er for eksempel ikke tilstrekkelig å merke den første snappen, for så å sende titalls reklamesnapper etterpå som ikke er merket, sier Haugseth."

Ja, det stemmer virkelig ikke det CBE svarte en leser i kommentarfeltet i oktober -17:  https://imgur.com/a/ew0GX . Her er skjermbilder som viser:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   38 medlemmer

• Drømmeløper
    • formula
    • Hei§enberg
    • Observer
    • Tulipanpiken
    • pøbelsara
    • Lille meg :)