Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest nicecar

Ingen av innleggene var merket da de ble lagt ut, så vidt jeg kan huske - alle er merket i ettertid.

Det er noe som bør bli slått hardt ned på. Hvis hun merker de i ettertid så gjør hun det bevisst så ikke leserne ser hvor mye reklame det egentlig er på den bloggen hennes. Ergo hun bryter reglene for reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe som bør bli slått hardt ned på. Hvis hun merker de i ettertid så gjør hun det bevisst så ikke leserne ser hvor mye reklame det egentlig er på den bloggen hennes. Ergo hun bryter reglene for reklame.

Hva blir riktig å gjøre hvis noen blir gjort oppmerksom på at de har merket feil? La det stå utmerket, merke, merke at det tidligere var feilmerket, melde egne innlegg og så merke..? Hva tenker folket er riktig? :)

Det er jo litt forskjell på om det skjer innen veldig kort tid, samme dag, uker og kanskje. Og bakgrunn for feilmerkingen. Dvs om det var en feiltolkning av regler, forglemmelse eller rent ut juks.

Tenker nå mer generellt egentlig. Ikke bare CBE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så, man kan glemme noen ganger, man kan gjøre feil og rette det opp innimellom, men når den manglende merkingen repeterer seg og blir et årelangt mønster - da burde de rette myndigheter slå ned på denne praksisen.

Helt enig. Men det var ikke det jeg spurte om egentlig :) Hva blir riktig av bloggeren å gjøre når feilen først er gjort?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Helt enig. Men det var ikke det jeg spurte om egentlig :) Hva blir riktig av bloggeren å gjøre når feilen først er gjort?

Det står i http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf :

"Merkingen skal gjøres samtidig som innlegget/bildet publiseres. Merker du ikke samtidig, risikerer du at mange ikke får med seg at det er snakk om reklame.".

Merker man i ettertid kan det fremstå som forsøk på å unngå regelverket. Og er dette noe som skjer ofte, kan dette inntrykket forsterkes.

For å unngå tvil kan man f.eks. legge inn en tekst øverst i innlegget, der man viser til at det ble redigert dato/kl.slett og at merking av reklame ble lagt til. Da viser man åpenhet, og ingen kan beskylde deg for noe.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar.

- Magnifique, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at Lars-Kristian har latt denne -Skjermdump fjernet-(skjermdump) fra "Thea" slippe inn.

Endret av Magnifique
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant at Lars-Kristian har latt denne -Skjermdump fjernet-(skjermdump) fra "Thea" slippe inn.

Hvorfor er det interessant?

Endret av Magnifique
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at Lars-Kristian har latt denne -Skjermdump fjernet- (skjermdump) fra "Thea" slippe inn.

Synes ikke det mtp andre intime detaljer de har delt tidligere..

Endret av Magnifique
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Den tråden inneholder 10% konstruktiv kritikk som CBE fortjener, 10% latterliggjøring, 80% avsporing, krangling mellom bruker og usakligheter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing/hetsende innlegg, samt svar.

- Magnifique, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for gjengitt diskusjon rundt bloggers barn.

- Magnifique, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Hvis dere virkelig mener å se at det jevnt over er så ille som dere skriver her, og er så genuint opprørte over det som dere gir uttrykk for, så håper jeg at dere systematisk rapporterer inn alt dere ser av regelbrudd, slik at det kan modereres vekk.

Manglende moderering er jo en viktig medvirkende årsak til at eventuelle regelbrudd kan bli stående.

jeg har flere ganger sendt PM til de som styrer tråden om at jeg synes det til tider går litt langt med drittkasting mot paret. Men får beskjed om at folk nærmest får si det de vil. Så det er ikke vits i og melde fra heller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faico

Jeg synes hele tråden er forkastelig, skjønner kritikken av CBE. Men dette er jo helt sykelig, og hver gang noen latterliggjør henne og mannen der inne, så blir det applaudert. De tar aldri til seg kritikk, så anbefaler ingen å gå inn ditt om du ikke er enig, for der er det en gjeng som holder sammen og biter fra seg om du ikke tenker som dem. All ære til de som faktisk klarer holde seg til sak og som ikke slenger seg på skittkasting , er en god del av de, bare synd at andre ødelegger . Dette er en tråd med svært dyktige debatt aktører, de får holde på, kanskje de går lei om ingen kommer å krangler med dem hehe. Så kan hylekoret, hyle videre. Sletter meg som bruker, da jeg syns KG finner seg i alt for mye hetsing av bloggere, kjendiser osv. Spes ang utseende ol som ingen mennesker kan noe for, KA tråden er grusom! Bye:-)

jeg sa i ett innlegg at jeg ikke orket å følge tråden mer å takket for meg. Men jeg blir jo så provosert av hvordan folk oppfører seg mot CBE så jeg svarte på noen innlegg,men da fikk jeg beskjed om at jeg hadde sagt takk for meg en gang,så de skjønte ikke hvorfor jeg var innpå igjen. Du er velkommen til å følge den tråden bare du er enig med alle som ikke liker CBE. Sier du imot de så blir de forbannet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa i ett innlegg at jeg ikke orket å følge tråden mer å takket for meg. Men jeg blir jo så provosert av hvordan folk oppfører seg mot CBE så jeg svarte på noen innlegg,men da fikk jeg beskjed om at jeg hadde sagt takk for meg en gang,så de skjønte ikke hvorfor jeg var innpå igjen. Du er velkommen til å følge den tråden bare du er enig med alle som ikke liker CBE. Sier du imot de så blir de forbannet

Dette er ikke en sannferdig gjengivelse av innlegget jeg skrev, og som handlet om din debatt-teknikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Jeg kunne ikke ha vært mer enig. Jeg er kritisk til mye av det jeg ser på bloggen til CBE. Men kritikerne begynner å provosere meg mer enn manglende merking.

jeg skjønner jo at de skal og må følge loven om riktig merking. Men hvorfor kan de ikke også ta alle de andre bloggerne som gjør samme feil? Nå hang folk seg opp i SNAPCHAT kontoene... Er det ikke bare å ikke se disse innleggene? De hater paret men følger de på SNAPCHAT,Twitter,Facebook og bloggen. Dette kun for å finne feil....
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg skjønner jo at de skal og må følge loven om riktig merking. Men hvorfor kan de ikke også ta alle de andre bloggerne som gjør samme feil? Nå hang folk seg opp i SNAPCHAT kontoene... Er det ikke bare å ikke se disse innleggene? De hater paret men følger de på SNAPCHAT,Twitter,Facebook og bloggen. Dette kun for å finne feil....

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=913794

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Hei forresten, er ny her som bruker, ikke som leser.

Har fulgt denne FK tråden, spes da det stormet som verst.

Det jeg lurer på, er om den vil stoppe den dagen hun merker alt riktig?

Rart at det finnes så mange, som oppriktig er opptatt av merking på blogger. Når man leste om dette i media, så var jo oppfatningen jevnt over, who cares. :kul: Livet er for kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Hei forresten, er ny her som bruker, ikke som leser.

Har fulgt denne FK tråden, spes da det stormet som verst.

Det jeg lurer på, er om den vil stoppe den dagen hun merker alt riktig?

Rart at det finnes så mange, som oppriktig er opptatt av merking på blogger. Når man leste om dette i media, så var jo oppfatningen jevnt over, who cares. :kul: Livet er for kort.

denne tråden vil aldre stoppe:( tro meg. Tenk at det nå er 510 sider på ett innlegg. Den dagen CBE gjør alt riktig,vil de finne noe annet som er galt bloggen,SNAPCHAT,Twitter,instagram og Facebook blir saumfart med lupe,. Noen ting finner de som er galt...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forresten, er ny her som bruker, ikke som leser.

Har fulgt denne FK tråden, spes da det stormet som verst.

Det jeg lurer på, er om den vil stoppe den dagen hun merker alt riktig?

Rart at det finnes så mange, som oppriktig er opptatt av merking på blogger. Når man leste om dette i media, så var jo oppfatningen jevnt over, who cares. :kul: Livet er for kort.

Det var jammen bra sagt, gurimalla, altså. :)

(Men hva er egentlig FK-tråden? Fotballkonetråden?)

Endret av -Fyrstikk-
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...