Gå til innhold

smalt kjøkken - 90 cm mellom kjøkkenbenkene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal lage et lite kjøkken til hybel. For å få mest mulig utnyttelse av plassen, hadde det vært fint med benk/hvitevarer på begge sider av rommet. Da blir de tbare 90 cm avstand imellom benkeplatene. Er det for smalt? noen som har prøvd å bo slik? alternativet er å ha alle hvitevarene på 60x60 cm på ene veggen og 30 cm benk på andre siden. Da blir jo avstanden 120, men er 30 cm benk for upratisk å jobbe på??

Anonymkode: 68244...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte det bort da jeg skulle gjøre det samme som deg. Jeg hadde dog mulighet til L-kjøkken. Angrer ikke et sekund! 90cm er veldig lite! Men hvis du bor på hybel er det kanskje å forvente å ha litt liten plass? :)

Anonymkode: d4d25...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 30 cm benk på det forrige kjøkkenet mitt, og brukte det mye til å skjære opp grønnsaker og til baking o.l. Hadde delvis åpent under slik at det var plass til et par barstoler også. Ville mye heller hatt det sånn enn 90 cm smalt mellom skapene, det ville føltes veldig trangt og det vil bli vanskelig for to personer å jobbe der samtidig.

Anonymkode: 2fe7a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget et L-kjøkken med ekstra dype benkeplater. Har 80 cm dybde på vårt kjøkken, og det er gull! Kaffetrakter kan stå på benken samtidig som jeg har god arbeidsplass. 

Anonymkode: 69bf5...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd med smalt kjøkken i U-form.
Husker ikke hvor bredt det var mellom benkplatene, men husker jeg hadde 1-2 cm klaring på døra til oppvaskmaskin når døra sto åpen.
Hadde vask innerst i U'en, alle hvitevarer på en side, og skap/benk på andre siden.
Jeg elsket å ha alt såpass tilgjengelig, og ha så godt med benkplass. Jeg syntes det var praktisk!
I de ti årene jeg var leietaker forskjellige steder, var det definitivt det beste og mest praktiske kjøkkenet jeg hadde, og det eneste hvor jeg har følt jeg har hatt plass til å kose meg skikkelig på kjøkkenet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...