Gå til innhold

VW Golf 2016: Ettermontering av Adaptiv Cruise Control


Leorand

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny 2016 modell VW Golf highline stasjonsvogn fra Møller Bil for noen måneder siden. Planen var å kjøpe med ACC, og siden jeg snakken en del med selger om dette så var antagelsen at dette var med i tilbudet. Dessverre for meg, så sjekket jeg ikke dette godt nok, og bilen jeg kjøpte endte opp uten ACC.  My bad.

 

Nå ønsker jeg å ettermontere dette, men VW sier at det ikke er mulig. Når noen sier at noe er umulig, uten å ville forklare hvorfor, så stiller jeg meg sterkt tvilende til at det er korrekt. :)

 

Utfordringen nå er å finne ut hva som faktisk trengs av deler og programmering for å få ACC til å fungere. Jeg har allerede en radar i front, men usikker på om den fungerer sammen med ACC. Har også 7-trins automatkasse og standard Cruise Control.

 

Jeg antar at radaren må byttes, men vet ikke.

 

Noen som vet hvilken radar som benyttes i nyere VW Golf med ACC?

Noen som vet hvilke andre moduler som trengs for at ACC skal fungere?

 

Noen som har interesse og kunnskap om dette, som kan guide meg i riktig retning? Evt vet om leverandører som jeg kan spørre om hjelp (siden Møller bil ikke er så veldig hjelpsomme)?

 

Har også sjekket hos et tysk firma som heter KUFATEC, og de mener at de kan levere de delene jeg trenger. Men de er veldig lite villige til å si noe om hva de faktisk leverer, utover at det skal fungere på min bil: https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/golf/golf-7-5q/adaptive-cruise-control-acc-vw-golf-vii-7 - i tillegg så har jeg ikke selv kompetansen som trengs for å få montert og testet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel noe som er utrolig innvikla vil jeg tro.

Men var den feilbestilt, når det ikke var ACC på den da du fikk den?

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ganske innviklet ja, spesielt når dette ikke er et område jeg kan noe særlig om. :)

Det var ikke inkludert ACC i tilbudet jeg aksepterte, så til syvende og sist så er feilen min. Men jeg og selger hadde pratet om fordelene med ACC når man pendler øst-vest gjennom Oslo hver dag, så i mitt hode var det krystallklart at ACC var et krav. Selger har gjort noen spede forsøk på å finne ut mer, men kommer ikke noe konkret derfra (kun positive trenerende svar).

 

Er også en som har gjort dette allerede (i Singapor), men i bloggen han laget er det også veldig lite konkret informasjon:

http://jimmy-cbx.blogspot.no/2016/09/adaptive-cruise-control-on-golf-7.html

 

Ser også en svensk site som selger radarer for ACC, men har for lite kunnskap til å være sikker på å plukke riktig. Vet jo ikke en gang hvilken radar jeg allerede har... :(  https://www.bildelsbasen.se/se-sv/VW/VW-GOLF-VII/2013_2018/EL-&-Givare-&-Databox-&-Sensor/Adaptiv-Farthållare-Sensor/Alla/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACC, jeg har hatt det på min egolf siden 2014. I min nye egolf som kommer om noen uker så får jeg også selvstyring.

Lykke til med det du driver med. Jeg tror det ikke kommer til å funke før du bytter bil..

Anonymkode: 6d67d...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...