Gå til innhold

Sosionomjobb med lite kontakt med mennesker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke jobber som sosionom har minst kontakt med andre mennesker? Gjerne innen saksbehandling etc.

Anonymkode: eb746...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav forvaltning tenker jeg eventuelt som leder et eller annet sted. Sikkert også en del type saksbehandler stillinger rundt omkring.

Anonymkode: 5cd14...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav forvaltning tenker jeg eventuelt som leder et eller annet sted. Sikkert også en del type saksbehandler stillinger rundt omkring.

Anonymkode: 5cd14...805

En leder vil nødvendigvis ha personalansvar og dermed mye kontakt med mennesker.. Som saksbehandler - selv på forvaltning - må man ha menneskekontakt med sine kollegaer/ledere...

Virker som en dårlig ide om man tror man kan låse seg inn på et kontor hele dagen for å saksbehandle.. Det er møter og opplæringer, og det tar lang tid å bli en erfaren og god saksbehandler.. Frem til da er man avhengig av å kunne be om hjelp, ta i mot veiledning og korreksjon fra andre... Og en god kollega bør man jo forsøke å være hele sitt arbeidsliv og da inkluderer det å til en viss grad delta sosialt i og utenfor jobben... 

Anonymkode: 0bd8a...d30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En leder vil nødvendigvis ha personalansvar og dermed mye kontakt med mennesker.. Som saksbehandler - selv på forvaltning - må man ha menneskekontakt med sine kollegaer/ledere...

Virker som en dårlig ide om man tror man kan låse seg inn på et kontor hele dagen for å saksbehandle.. Det er møter og opplæringer, og det tar lang tid å bli en erfaren og god saksbehandler.. Frem til da er man avhengig av å kunne be om hjelp, ta i mot veiledning og korreksjon fra andre... Og en god kollega bør man jo forsøke å være hele sitt arbeidsliv og da inkluderer det å til en viss grad delta sosialt i og utenfor jobben... 

Anonymkode: 0bd8a...d30

Er det noe du vil frem til?

Anonymkode: 5cd14...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, asterix skrev:

Hvorfor velger man å bli sosionom om man ikke ønsker kontakt med mennesker?

Jeg tror nok ikke man blir sosionom hvis man ikke ønsker kontakt med mennesker. Studiet fordrer også at man har gode evner helst over gjennomsnittet hva kommer til empati og sosialintelligens. Men det kan jo tenkes at noen ønsker å jobbe litt skjermet fra støy o.l. selv om man har sosionomutdannelse, og det vil jeg tro er mulig å få til. 

Anonymkode: 88f36...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok ikke man blir sosionom hvis man ikke ønsker kontakt med mennesker. Studiet fordrer også at man har gode evner helst over gjennomsnittet hva kommer til empati og sosialintelligens. Men det kan jo tenkes at noen ønsker å jobbe litt skjermet fra støy o.l. selv om man har sosionomutdannelse, og det vil jeg tro er mulig å få til. 

Anonymkode: 88f36...55b

Men TS spør jo etter en jobb med minst kontakt med andre mennesker, ikke etter en jobb litt skjermet fra støy...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, asterix skrev:

Men TS spør jo etter en jobb med minst kontakt med andre mennesker, ikke etter en jobb litt skjermet fra støy...

Ok, da misforsto jeg litt. 

Anonymkode: 88f36...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ingen som ikke vil ha kontakt med mennesker og bli sosionom.;)

Anonymkode: 227bb...f16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilke jobber har minst? 

Anonymkode: eb746...fc2

Du må finne deg en annen karriere, og ikke oppholde andre som er genuint interessert i å jobbe med mennesker og hjelpe dem sin studieplass/arbeidsplass. Du passer rett og slett ikke til yrket, og det må du innse! Lykke til i jakten på noe annet!

Anonymkode: 43206...190

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må finne deg en annen karriere, og ikke oppholde andre som er genuint interessert i å jobbe med mennesker og hjelpe dem sin studieplass/arbeidsplass. Du passer rett og slett ikke til yrket, og det må du innse! Lykke til i jakten på noe annet!

Anonymkode: 43206...190

Hva er det med KG og aldri svare på et enkelt spørsmål og bare dra forhastede konklusjoner?? Jeg vil virkelig jobbe med mennesker, men pga sykdom vil det kunne komme perioder hvor jeg må ha en jobb med mindre sosial kontakt for å holde meg fungerende... 

Anonymkode: eb746...fc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med KG og aldri svare på et enkelt spørsmål og bare dra forhastede konklusjoner?? Jeg vil virkelig jobbe med mennesker, men pga sykdom vil det kunne komme perioder hvor jeg må ha en jobb med mindre sosial kontakt for å holde meg fungerende... 

Anonymkode: eb746...fc2

Men,i sosialt arbeid MÅ du ha kontakt med mennesker, det er liksom ingen vei utenom.

Er jo det hele yrket handler om.

Anonymkode: 227bb...f16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må finne deg en annen karriere, og ikke oppholde andre som er genuint interessert i å jobbe med mennesker og hjelpe dem sin studieplass/arbeidsplass. Du passer rett og slett ikke til yrket, og det må du innse! Lykke til i jakten på noe annet!

Anonymkode: 43206...190

:fnise:  Hjelpe dem sin studieplass/arbeidsplass?....vi gjør nok langt mer enn dettt!...

Anonymkode: 227bb...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:  Hjelpe dem sin studieplass/arbeidsplass?....vi gjør nok langt mer enn dettt!...

Anonymkode: 227bb...f16

:fnise: Det var en dårlig formulert setning, men TS bør ikke oppholde de som har et genuint ønske om å jobbe med mennesker og hjelpe disse menneskene sin studieplass/arbeidsplass. Altså, folk som ikke har noe å gjøre som sosionom trenger ikke ta opp disse studieplassene/arbeidsplassene. Du kunne lagt litt godvilje til, men håper du skjønner det nå når du fikk det inn med teskje :)

Anonymkode: 43206...190

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Det var en dårlig formulert setning, men TS bør ikke oppholde de som har et genuint ønske om å jobbe med mennesker og hjelpe disse menneskene sin studieplass/arbeidsplass. Altså, folk som ikke har noe å gjøre som sosionom trenger ikke ta opp disse studieplassene/arbeidsplassene. Du kunne lagt litt godvilje til, men håper du skjønner det nå når du fikk det inn med teskje :)

Anonymkode: 43206...190

Forventer ikke annet av deg;)......

Anonymkode: 227bb...f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forventer ikke annet av deg;)......

Anonymkode: 227bb...f16

Jeg forventet mer av deg ;) ......

Anonymkode: 43206...190

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventet mer av deg ;) ......

Anonymkode: 43206...190

Ikke værst.. slik kan man styre mennesker hi, ser du...

;)

Anonymkode: 227bb...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilke jobber har minst? 

Anonymkode: eb746...fc2

bonde, kansje ? eller frilanser hvor du sitter mye hjemme. feks frilans økonom eller frilans journalist eller frilans illustratør. frilans designer. Kjenner ei som designer kjoler og den eneste gangen hun ser folk er når de kommer for prøving, det er i utlandet da. hun liker ikke mennesker.

Anonymkode: 6c713...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vett ikke om et yrke der man ikke har med folk å gjøre i det hele tatt, da man før eller senere må snakke med folk. men ehhh postmann da kansje? tog fører? eletriker. pipefeier. Pc repratør. Kjenner mange folk som driver med 3d og spill som helst ikke vil snakke. De sitter bare å skriver kode eller bygger effekter til spill feks. Prøvde snakke med en av de forrige uke, og hele samtalen var en veis kommunikasjon. skikkelig håpløst.

Anonymkode: 6c713...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...