Gå til innhold

Lille ABB og barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste artikkelen forleden dag, og jeg fikk skikkelig vondt av å lese om barndommen hans. At hans mor mente at han var et slemt barn allerede når han lå i magen, legger ikke akkurat et godt grunnlag for en god barndom. Synd at barnevern ikke tok saken mer på alvor og så hvor syk moren var. Rett og slett synd i ham... Støtter på INGEN måte det han har gjort, men tenk om bekymringene hadde blitt tatt på alvor på 80-tallet.... Kanskje hadde 22.07 vært en vanlig dato da....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært nødvendig med noe barnevern i ABB-saken. Han har en høyst oppegående far, som ønsket omsorg for gutten. Hadde han vært barn i dag, ville han uten tvil endt opp hos faren. 

Jeg blir rett og slett kvalm av hvilke steg heiagjengen for BV går til her inne for å forsvare BV. "Behold og styrk denne korrupte institusjonen! Kjemp med alle midler! Vi vil ikke ha flere massemordere som ABB!"

Er det ikke like greit å sette samtlige norske barn i institusjoner, der de får riktig og punktlig omsorg tre ganger om dagen? Bare sånn for å være på den sikre siden.

Anonymkode: e76d5...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært nødvendig med noe barnevern i ABB-saken. Han har en høyst oppegående far, som ønsket omsorg for gutten. Hadde han vært barn i dag, ville han uten tvil endt opp hos faren. 

Jeg blir rett og slett kvalm av hvilke steg heiagjengen for BV går til her inne for å forsvare BV. "Behold og styrk denne korrupte institusjonen! Kjemp med alle midler! Vi vil ikke ha flere massemordere som ABB!"

Er det ikke like greit å sette samtlige norske barn i institusjoner, der de får riktig og punktlig omsorg tre ganger om dagen? Bare sånn for å være på den sikre siden.

Anonymkode: e76d5...547

Skulle gjerne likt og møtt disse bv tilhengere ansikt til ansikt. Lurer på om de ville vært like frempå og frekke med løgnaktige standpunkter om barnevernet da. Jeg har selv vært i noen diskusjoner med bv tilhengere her inne. Problemet dems er at de har ingen holdbare argumenter for å bevare eller forsvare dagens barnevern. 

Det er virkelig ingen tvil om at det som har skjedd ABB er tragisk og forferdelig. Jeg ser selv hvor heldig jeg er som slapp unna. Jeg og noen i min familie var i nærheten av Utøya den dagen. Han kunne like gjerne angrepet i området vi befant oss i. Og det finnes ingen tegn til anger den dag i dag. Ille er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker nok BV ressursene sine i større grad på saker som dette, men kjenner flere der BV har brukt unødvendig mye ressurser de siste årene på tull og sprøyt. Har sett alle papirene, så jeg vet hvor mye tid dem brukte på at feildiagnoser og til og med i ene saken falsk ondskapsfull melder. 

Når man ser barn leke på tynn is om vinteren der ikke foreldre følger med, og man daglig ser barn som ikke har tilstedeværende foreldre, så lurer man på hvor BV egentlig bruker ressursene. Er det helt tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruSmith skrev:

Nå bruker nok BV ressursene sine i større grad på saker som dette, men kjenner flere der BV har brukt unødvendig mye ressurser de siste årene på tull og sprøyt. Har sett alle papirene, så jeg vet hvor mye tid dem brukte på at feildiagnoser og til og med i ene saken falsk ondskapsfull melder. 

Når man ser barn leke på tynn is om vinteren der ikke foreldre følger med, og man daglig ser barn som ikke har tilstedeværende foreldre, så lurer man på hvor BV egentlig bruker ressursene. Er det helt tilfeldig?

Det er nok ganske tilfeldig ja, fordi de er avhengig av at folk melder fra. De er ikke synske. Og folk er veldig forskjellige og har veldig forskjellig terskel for å melde fra. Dersom foreldrene ikke ønsker hjelp er de også avhengig av å finne ut av/dokumentere de forholdene som gjør at de kan bruke tvang.

Anonymkode: 8ab3f...1b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎18‎.‎01‎.‎2017 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg har tenkt noe av det samme. Jeg får så vondt av den lille gutten som alle sviktet. Så fullstendig ødelagt av omsorgssvikt. Det er en forferdelig historie som vi ikke kan glemme. Historien til ABB er noe vi må lære av.

Vi må ikke glemme hvor katastrofalt det kan ende når barn utsettes for grov emosjonell omsorgssvikt, like lite som vi må glemme Christoffer og hvor katastrofalt oppdragervold kan ende, eller tiåringen som døde av sult i Oslo som følge av fysisk omsorgssvikt. 

Ingenting kan unnskylde det ABB gjorde. Men vi skal ta lærdom av hvor viktig det er å avdekke omsorgssvikt av den typen. Hvor mentalt ødelagt et barn kan bli av å ikke ha trygge relasjoner.

Anonymkode: 108a2...b08

Vil ikke kalle det Christoffer ble utsatt for, for oppdragervold. Det var helt hinsides grov vold som ikke har noe med oppdragervold å gjøre. I de fleste land i verden er oppdragervold tillatt, men volden Christoffer ble utsatt for ville vært straffbart i alle land.

Anonymkode: 1abb2...459

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎01‎.‎2017 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen unnskyldning for hva ABB gjorde. Ingen. Men det finnes ting som kan forklare litt - ting som at han hadde en oppvekst med en mor som vekslet mellom å søke nærhet og støtte fra barnet sitt, til å avvise han på absolutt alle måter. En mor som kjeftet hvis han følte eller oppsøkte, som refererte til han negativt allerede da hun var gravid med han.

ABB er ond, men jeg tror ikke noen blir født ond. Han er et produkt av barndommen sin blant annet. Men de fleste med alvorlig psykisk syke foreldre blir ikke massemordere. Søstera hans er ikke massemorder, selv om hennes barndom nok var enda verre (syk mor og måtte ta vare på lillebror). Men det er jo tydelig at han kanskje ikke hadde gjort det han gjorde hvis Barnevernet hadde stått på saken sin. Men instansene sviktet han og lot han vokse opp i et destruktivt miljø. 

Jeg ser i hvert fall på dette som et ekstremt eksempel på hva som kan skje hvis man vokser opp i så destruktive miljø. Kanskje noen skulle nevnt det for de som mener BV skal avvikles... 

Anonymkode: fb2eb...4c2

Jeg tror absolutt ikke at søsteren sin oppvekst var verre, hun var jente og unnslapp mest sannsynlig å bli hatet av sin mor. Når det kommer til emosjonell vold så blir ofte bare ett av barna i en søskenflokk "plukket" ut som lynavleder/ syndebukk.

Anonymkode: 1abb2...459

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎01‎.‎2017 den 9.59, 007_008_007 skrev:

Klarere du da å forstå at alle muslimer ikke er terrorister? Klarer du å se at blant alle flyktningene så er det mange som er i nød og en liten del er drittsekker? Klarer du å tenke at mange terrorister kan ha hatt samme bakgrunn som ABB? Kan du forstå at et menneske som ikke har noe i livet blir et lett bytte for religiøse fanatikere? Inntil du ikke gjør det så er du bare patetisk. 

Det har blitt forsket på selvmordsbombere, og generelt har de bedre økonomi enn andre i samme befolkning,og de fleste lider ikke av psykisk sykdom. Nå er det slik at de fleste som blir utsatt for selvmordsbombere er muslimer selv, altså har den muslimske verden en plikt til å undersøke bakgrunnen til terrorister for å unngå at det skjer igjen.

Anonymkode: 1abb2...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ganske tilfeldig ja, fordi de er avhengig av at folk melder fra. De er ikke synske. Og folk er veldig forskjellige og har veldig forskjellig terskel for å melde fra. Dersom foreldrene ikke ønsker hjelp er de også avhengig av å finne ut av/dokumentere de forholdene som gjør at de kan bruke tvang.

Anonymkode: 8ab3f...1b0

Joda, men herreminfred. Det var jo løgn fra første melding og sakene har blitt gjenåpnet flere ganger helt til BV innså at de hadde med en person som drev sjikanering på høyt nivå. Men det tok de nesten 2 år, mange møter, hjemmebesøk, bhg samtaler osv å innse det som var så opplagt. Det var altså ikke noe som stemte fra bekymringsmelder. Altså vi kan si at jeg bare ringer inn 20-30 meldinger på deg iløpet av 2 år, også får du et helvete uansett hvor usannsynlig det som står i meldingen er. 

Også har du den andre saken hvor mor ble tatt ifra barnet på fødeavdelingen pga legen har sendt en feil bekymring til bv. Heldigvis hadde personen ressursterk familie til å ta saken i egne hender. Men familien burde vært varslet slik at de kunne bistå istede for at BV kommer trampende inn rett etter fødselen for å ta babyen din ut av hendene. Det er helt grufullt. Hun det gjelder er i dag redd for å gå til legen for å si det mildt og med god grunn. Kan sies at hun har omsorg for barnet og er kjempeflink og kjærlig mor. Helt utrolig feilvurderinger av BV.

Anonymkode: 8d637...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men herreminfred. Det var jo løgn fra første melding og sakene har blitt gjenåpnet flere ganger helt til BV innså at de hadde med en person som drev sjikanering på høyt nivå. Men det tok de nesten 2 år, mange møter, hjemmebesøk, bhg samtaler osv å innse det som var så opplagt. Det var altså ikke noe som stemte fra bekymringsmelder. Altså vi kan si at jeg bare ringer inn 20-30 meldinger på deg iløpet av 2 år, også får du et helvete uansett hvor usannsynlig det som står i meldingen er. 

Anonymkode: 8d637...af3

Ja, dette gjelder for absolutt alle som er bosatt i Norge og har barn.

Har du lyst til å gi noen et skikkelig kjipt liv, er det bare å ringe BV. Du kan ringe anonymt. Og du kan ringe igjen og igjen. Den andre, tredje og tiende gangen du ringer vil BV se at det allerede finnes en sak på disse foreldrene, dette ser de selvsagt på som bekymringsfullt, og går enda grundigere inn i saken.

Anonymkode: e76d5...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...