Gå til innhold

Bilsete som kan "vris" ut av bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med bilseter der man kan vri selve setet ut mot døren, slik at man enklere kan stå utenfor bilen og ta på belte osv?

Ser flere varianter på YouTube osv, men kan ikke si jeg har hørt særlig om det. Noen som vet om det i det hele tatt finnes i Norge? Og enda bedre, om noen har erfaring med det? Det må jo være bedre for både rygg og enkelhet ved festing osv?

Anonymkode: 59572...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker det vi har! Vi har Recaro Zero1 i-size. Fantastisk stol. Anbefales på det sterkeste. Robust og letthåndterlig, romslig (4 åringen hadde god plass i det i sommer, 15 kg og 100 cm høy), tar lite plass og kan snus 360 grader (kan også sitte fremovervendt, men brukes bakovervendt hos oss). Har også ulike sitte/liggestillinger.

Vet at også Sirona har et sete som kan vris mot døren.

Anonymkode: 509d0...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet svaret mitt-svarte på feil innlegg 😅

Endret av Franord
Svarte på feil innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker det vi har! Vi har Recaro Zero1 i-size. Fantastisk stol. Anbefales på det sterkeste. Robust og letthåndterlig, romslig (4 åringen hadde god plass i det i sommer, 15 kg og 100 cm høy), tar lite plass og kan snus 360 grader (kan også sitte fremovervendt, men brukes bakovervendt hos oss). Har også ulike sitte/liggestillinger.

Vet at også Sirona har et sete som kan vris mot døren.

Anonymkode: 509d0...d17

Så bra å høre og takk for tips om merke/modell!

Vet du om det også finnes til spedbarn/minste setene?

Anonymkode: 59572...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre og takk for tips om merke/modell!

Vet du om det også finnes til spedbarn/minste setene?

Anonymkode: 59572...fc8

http://www.babybanden.no/products/recaro-zero1-preformance-black8

Det er anbefalt fra 6 måneder, men kan brukes fra 0 kg. Det har et sånt spedbarnsinnlegg, eller om man må kjøpe det utenom, jeg er ikke sikker. Men det finnes i hvert fall. Jeg kjøpte det til 1 åring, så her har jeg ingen erfaring. Jeg tror ingen av babystolene har den funksjonen, men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 509d0...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Fossekall skrev:

Cybex sirona kan brukes fra nyfødt tror jeg, men det anbefales ikke. 

Selve setet eller løsningen? 

Anonymkode: 59572...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve setet. Men behovet for å vri setet melder seg egentlig først når barnet er 6 måneder og dermed tyngre. Ville kjøpt et vanlig babysete først. De setene jeg kjenner til som kan snus kan ikke løftes ut av bilen og bæres med barnet i inn, eller settes på vogn, noe som er praktisk de første månedene. 

I tillegg til cybex sirona har britax et sete som kan snus på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fossekall skrev:

Selve setet. Men behovet for å vri setet melder seg egentlig først når barnet er 6 måneder og dermed tyngre. Ville kjøpt et vanlig babysete først. De setene jeg kjenner til som kan snus kan ikke løftes ut av bilen og bæres med barnet i inn, eller settes på vogn, noe som er praktisk de første månedene. 

I tillegg til cybex sirona har britax et sete som kan snus på. 

Tusen takk for gode innspill. 

Anonymkode: 59572...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan man snur Cybex Sirona setet? Vi har hatt det en stund og sett videoer på youtube, men klarer fortsatt ikke snu det :P

Anonymkode: f7672...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvordan man snur Cybex Sirona setet? Vi har hatt det en stund og sett videoer på youtube, men klarer fortsatt ikke snu det :P

Anonymkode: f7672...02a

Hehe, da forsvinner jo poenget med det setet. Har du lest bruksanvisningen? Det er en knapp under barnets sete som må holdes inne mens du snur. Veldig enkelt når man først har teken på det. 

Anbefaler Cybex Sirona varmt! Barnet elsker å sitte i det, det er veldig praktisk og har kommet godt ut i sikkerhetstester. Det har dog ett minus - mange barn blir for lange til det før det anbefales å snu til fremovervendt (tidligst 4 år), og må derfor ha et bakovervendt sete til etter dette. Og det er ikke billig heller. Men vi er veldig godt fornøyde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvordan man snur Cybex Sirona setet? Vi har hatt det en stund og sett videoer på youtube, men klarer fortsatt ikke snu det :P

Anonymkode: f7672...02a

Har dere riktig sete da? Finnes to sironaer, kun en av de kan snus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Recaro Zero.1 i-size og er superfornøyd! Føles veldig robust og stabilt, fine farger, så praktisk å ta inn/ut og ungen er storfornøyd i bilen. 

Zero.1 Elite er babysete som passer oppi i-size slik at stolen kan brukes fra nyfødt. Vi har ikke testet den da det ikke var på markedet da hun var nyfødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt Britax dualfix etter barnet var for stort for første sete. Utrolig deilig å kunne snu setet mot deg! Men det er ikke så stort, så holder ikke til fire år.

Anonymkode: 5c6d9...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sisti skrev:

Har dere riktig sete da? Finnes to sironaer, kun en av de kan snus. 

Oi! Kanskje vi har feil sete da ? Vi har Cybex Sirona M i-size. 

Anonymkode: f7672...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Kanskje vi har feil sete da ? Vi har Cybex Sirona M i-size. 

Anonymkode: f7672...02a

Den kan ikke snus. :) Det er Sirona (uten M) som kan snus mot døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Sisti skrev:

Den kan ikke snus. :) Det er Sirona (uten M) som kan snus mot døra. 

Søren :( Vi trodde jo det kunne snus da vi kjøpte det. Føler meg lurt :P 

Anonymkode: f7672...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...