Gå til innhold

Depressiv og dårlig søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært veldig lenge i en depressiv situasjon, som har ført til veldig lite søvn, og har spist veldig lite mat den siste tiden.. 
Har følt meg relativt langt nede de siste 3 mdn.. (pga av veldig mye styr i familien, vonde ting som har dukket opp og fått vite av 3 av mine nærmeste har blitt overgrepet av samme person) 
Nå ser jeg ikke annen mulighet enn å oppsøke lege da dette ikke blir bedre, men vil det være vanskelig å få skrevet ut resept på noe som vil hjelpe meg mot mine problemer? :)
Takker for svar. 

Anonymkode: a32c1...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende legen din sender deg videre til samtaleterapi, det høres ut som det er ting å bearbeide her. Psykolog kan også skrive ut resept på antidepressiva til deg hvis h*n tror det er nødvendig. Antidepressiva alene hjelper ikke problemene dine men kan hjelpe deg med å ta fatt i dem. Lykke til og god bedring, høres ut som du er i en slitsom periode....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på. Jeg vil anbefale at du bestiller en dobbelttime hos legen så du har god mulighet til å få snakke om hva slags utfordringer du har nå og hvilken hjelp som vil passe i den situasjon. 

Mye psykofafmika har veldig mange bivirkninger og man må alltid veie for og i mot. Kanskje det beste for deg vil være eks. samtaleterapi?

Dette vil du få god hjelp av legen din til å vurdere og finne den veien videre som passer best for deg.

Håper det går bedre med deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i jobb? Isåfall ville jeg først blitt sykmeldt for en periode og begynt i samtaleterapi. Anbefaler ingen å bruke medisiner mot søvnproblemer, det fjerner ikke de underliggende årsakene. 

Anonymkode: 070a5...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...