Gå til innhold

Hvem type smør/margarin på brødskiva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Røros smør og kviteseids smør. Lager også ghee som jeg bruker til å steker i.

Anonymkode: 35d64...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, EpleDrue skrev:

Smøremyk rapskokos eller bremykt. :) 

Den bruker vi også! Nesten overrasket over at INGEN andre i denne tråden ser ut til å bruke den. Det er sunt fett, og i tillegg smaker den veldig godt. Vinn-vinn :jepp: 

Anonymkode: a92d7...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den bruker vi også! Nesten overrasket over at INGEN andre i denne tråden ser ut til å bruke den. Det er sunt fett, og i tillegg smaker den veldig godt. Vinn-vinn :jepp: 

Anonymkode: a92d7...efd

Hvor får man kjøpt det?

Anonymkode: dc29c...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker helst Kviteseidsmør, dernest Rørossmør og Tine setersmør. Margarin bruker jeg ikke. Jeg vil ha naturlige produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meierismør :) det er godt, anvendelig og ikke for dyrt. og ofte majones i stedet for smør under salt pålegg

Anonymkode: 2da81...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brelett på brødskivene. Buker det alltid til noen typer pålegg, tidvis til andre (ettersom hvilken smak jeg vil ha), og aldri til andre igjen.

Anonymkode: a4025...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blå eller lysegrønn Soft Flora.

Spurte min mor om dette en gang, hun sa at min far liker ikke smør, derfor har vi aldri hatt smør i huset hjemme.

Så jeg er ikke vokst opp med smør, og har ikke helt funnet en grunn til å begynne å bruke det selv, så jeg aner ikke om jeg liker det eller ikke. Merker ikke stor forskjell når jeg får servert noe påsmurt, unntaket er en margarin en ekskjæreste brukte. Husker ikke hva den het, men den skulle være den med minst kalorier på markedet for noen år siden nå - og smakte ganske så fælt. En plastboks, mener den var ganske lav. Noen som vet hva det kan ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt en type på brødskiva, er det en ny trend?

Anonymkode: 1e2be...fb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, applestories skrev:

Blå eller lysegrønn Soft Flora.

Spurte min mor om dette en gang, hun sa at min far liker ikke smør, derfor har vi aldri hatt smør i huset hjemme.

Så jeg er ikke vokst opp med smør, og har ikke helt funnet en grunn til å begynne å bruke det selv, så jeg aner ikke om jeg liker det eller ikke. Merker ikke stor forskjell når jeg får servert noe påsmurt, unntaket er en margarin en ekskjæreste brukte. Husker ikke hva den het, men den skulle være den med minst kalorier på markedet for noen år siden nå - og smakte ganske så fælt. En plastboks, mener den var ganske lav. Noen som vet hva det kan ha vært?

Brelett? Rød boks liten boks, de har den i stor også..

Anonymkode: ed238...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte aldri smør på brødskiva tidligere, fordi jeg ikke egentlig syns det var noe godt. Men etter et fantastisk inspirerende foredrag med Berit Nordstrand lærte jeg at det faktisk er en grunn til at man bør bruke smør på brødskiva, så derfor har jeg startet med det og har lært meg å like det (smøremyk rapskokos, eller meierismør). Grunnen er fordi fettet hjelper til med å øke næringsopptaket fra brødet. 

Alt fra planteriket bør serveres med ordentlig fett, for et optimalt næringsopptak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brelett? Rød boks liten boks, de har den i stor også..

Anonymkode: ed238...a28

Nei, den hadde jeg husket. Mulig den var gul..

Men det begynner å bli mange år siden nå, klarer ikke finne et bilde av den engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke smør på brødskiva/knekkebrød. Kan ikke fordra smør. Smør brukes kun når jeg lager mat (f.eks i sauser, steking, baking osv).

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.1.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Husker lærerinna mi på barneskolen sa at "jeg elsket smør på brødskiva, men nå kan jeg jo ikke spise det mer for det er usunt, så nå bruker jeg alltid plantemargarin". Ting har jo endret seg siden den gang, når er smør "in" igjen å bruke, og det er ikke regnet som usunt lenger, i hvert fall ikke ift. margarin.

Jeg bruker Bremykt, samboeren min sverger til Soft Flora, mens mine foreldre faktisk bruker Melange, altså vanlig Melange-margarin, bare at de har det i skapet i stedet for kjøleskapet så det skal være mykt. Mange varianter!

Hva bruker du/dere?

Anonymkode: 2f571...aa6

Lærerinna husker du, men hun klarte ikke lære deg bruken av hvem, hvilken og slikt.

Anonymkode: 787c9...fda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærerinna husker du, men hun klarte ikke lære deg bruken av hvem, hvilken og slikt.

Anonymkode: 787c9...fda

Hva mener du med "og slikt"?

Anonymkode: 41807...124

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...