Gå til innhold

Hva om du ikke liker forlovelsesringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti dette? Det er jo noe du skal gå med og se på hver dag, er det noen somhar erfaring med å få en ring de rett og slett syntes er stygg?

Anonymkode: 54282...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du bare være ærlig, og spørre om dere kan bytte den. Har selv byttet smykke jeg fikk av min eks som jeg aldri hadde gått med. Byttet til noe enkelt som jeg likte. Om han ble fornærmet vet jeg ikke, han sa ikke noe.

Anonymkode: ab961...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var det fult mulig å bytte, best å være ærlig på det :) 

Kan nevne at jeg ikke byttet min da jeg faktisk liker den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig å gå og kjøpe ringer sammen, hvis man skal ha forlovelsesringer. Med mindre du er amerikaner da. Eller skulle ønske at du var hollywoodversjonen av en amerikaner.

Anonymkode: b1960...703

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel vanlig å gå og kjøpe ringer sammen, hvis man skal ha forlovelsesringer. Med mindre du er amerikaner da. Eller skulle ønske at du var hollywoodversjonen av en amerikaner.

Anonymkode: b1960...703

Det er fortsatt vanlig med frieri i Norge (heldigvis). Og da er det greit å bli overrasket også.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Torgeeeir skrev:

Det er fortsatt vanlig med frieri i Norge (heldigvis). Og da er det greit å bli overrasket også.

Og så kan man kjøpe ringer etterpå. Man trenger ikke bli noe mindre overrasket for det.

Anonymkode: dc8af...921

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så kan man kjøpe ringer etterpå. Man trenger ikke bli noe mindre overrasket for det.

Anonymkode: dc8af...921

Det er jo noe spesielt med det å gå ned på kne med en ring da. Ikke sitte i sofaen å snorke "skal vi gifte oss a tro, kan gå på bjørklund imorra"

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteniluka
5 minutter siden, Torgeeeir skrev:

Det er jo noe spesielt med det å gå ned på kne med en ring da. Ikke sitte i sofaen å snorke "skal vi gifte oss a tro, kan gå på bjørklund imorra"

De smarte mennene har hatt dama med til ulike juveleerbutikker for å se på ringer for moro skyld, eller fått venninne til å avsløre hvilken ring den utvalgte liker og ringstørrelse. Men mange avtaler slikt i fellesskap. Det er ikke alle damer som syns frieri på kne er noe stas. Og så har du dem som overhode ikke ønsker noen ring.

Endret av Solsikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Solsikk skrev:

De smarte mennene har hatt dama med til ulike juveleerbutikker for å se på ringer for moro skyld, eller fått venninne til å avsløre hvilken ring den utvalgte liker og ringstørrelse. Men mange avtaler slikt i fellesskap. Det er ikke alle damer som syns frieri på kne er noe stas. Og så har du dem som ioverhode kke ønsker noen ring.

Jeg gjorde jo akkurat det. Hun visste vel at jeg skulle fri en dag, og halvveis hvilken ring det ble. Men ikke når. Da er det fortsatt overraskelse, og hun får ringen uten å peke den ut selv.
Kanskje jeg er gammeldags, jeg vet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen bør "gjøre litt research" i forkant, som å spørre litt diskret eller snoke litt i smykkeskrinet til kjæresten for å få et inntrykk av stilen.

Man kan sjelden gå så feil med en ring til en som har en utpreget ren, minimalistisk stil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Torgeeeir skrev:

Det er jo noe spesielt med det å gå ned på kne med en ring da. Ikke sitte i sofaen å snorke "skal vi gifte oss a tro, kan gå på bjørklund imorra"

Du kan gjøre MYE ut av et frieri uten å absolutt kjøpe ringen på forhånd. Men om du ikke eier verken fantasi eller et romantisk bein i kroppen, så er det vel enklest å kjøpe ring først. 

Anonymkode: dc8af...921

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjøre MYE ut av et frieri uten å absolutt kjøpe ringen på forhånd. Men om du ikke eier verken fantasi eller et romantisk bein i kroppen, så er det vel enklest å kjøpe ring først. 

Anonymkode: dc8af...921

Så du går utifra at jeg ikke har et romantisk bein i kroppen siden jeg kjøper en ring til min kommende kone uten at hun får være med? :fnise:
Såklart kan man gjøre det romantisk uten ring. Og om noen også ønsker å bestemme seg for å gifte seg, å kjøpe ringer sammen så er jo det bare fint det.

Jeg mener hvertfall at det mest romantiske frieriet ender med at mannen går ned på kne med en ring i hånden. Mye man kan gjøre før og etter for å gjøre det ekstra spesielt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1/8/2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært borti dette? Det er jo noe du skal gå med og se på hver dag, er det noen somhar erfaring med å få en ring de rett og slett syntes er stygg?

Anonymkode: 54282...919

Kan vel ta den av igjen når man får gifteringen.

Anonymkode: 61200...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål! Det finnes mange fæle men dyre ringer, og jeg hadde slitt om jeg måtte gått med noen av disse. Men forhåpentligvis kjenner vel partnere smaken sånn noenlunde? https://www.google.no/search?q=ring+hundre+diamanter&client=safari&hl=nb-no&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjhueW19bbRAhUXc1AKHU2lC6MQ_AUIBygB&biw=1024&bih=672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil velge selv, så tenker å fri eller bli fridd til med enten noe billig eller en tydelig "tullering" for så å plukke det ut sammen. Vi er to jenter, og aner ikke hvem som vil fri, haha!

Anonymkode: 9714d...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal min kjære fri, så kjenner han meg godt. Og jeg tipper jeg ville fått en godteri ring. Jeg bruker lite smykker, og er imot diamant industrien. Og jeg regner med, at de fleste menn kjenner den de skal fri til godt.

Anonymkode: 4f886...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dette.. Altså om man blir fridd til med ring (typ diamant eller noe) , kjøper man da forlovelsesringer etterpå? Altså like ringer? 

Har man da to ringer som dame?

Skjønner det er lenge siden jeg har gått med ring..haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...