Gå til innhold

Ikke gaver, når bryllup i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må man ut med 25 000 for å delta i et bryllup skal brudeparet være glad for at folk kommer i det hele å store. Å starte å sippe over manglende gave da evt vitner om griskhet rett og slett. Men for noen er jo gavene og pengene mer viktig sikkert enn at folk tar seg råd til å komme. 

Anonymkode: df3bf...4f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder du å starte tråd for å spørre da, hvis du allerede har bestemt deg for hva som er rett?

Synes forresten det er du som er frekk mot flere som har svart her, som ikke har forståelse for at folk ikke har allverdens økonomi. Det er for de fleste oppegående mennesker mye viktigere at slekt og venner faktisk møter opp i bryllupet enn at de skal få den latterlige gaven. Ærlig talt.

Anonymkode: 91ae0...d10

Jeg har bestemt meg ja, jeg bare lurte på om det var fler som tenkte som venninnen min... jeg har full forståelse for at folk har forskjellig økonomi, men det er da ingen tvang å dra i bryllup. 

 

Ts

Anonymkode: 07799...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ut med 25 000 for å delta i et bryllup skal brudeparet være glad for at folk kommer i det hele å store. Å starte å sippe over manglende gave da evt vitner om griskhet rett og slett. Men for noen er jo gavene og pengene mer viktig sikkert enn at folk tar seg råd til å komme. 

Anonymkode: df3bf...4f0

Jeg vet ikke hvem som kom med tallet 25 000, men i det bryllupet vi skal i kommer overnatting på ca 1000 ( hvis du deler rom med noen,) og billetter til drøye 2000.

 

ts

Anonymkode: 07799...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, virkelig... som gjest i et bryllup så legger jeg meg ikke sånn opp i, en mulig tenkt intensjon bak et bryllup. Møter man opp i bryllup så tar man med gave, noe annet er for meg helt uforståelig...

 

ts

Anonymkode: 07799...bee

Du er pinadø grisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Du er pinadø grisk.

hæ? Det er ikke mitt bryllup, jeg skal ikke gifte meg...

 

TS

Anonymkode: 07799...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hæ? Det er ikke mitt bryllup, jeg skal ikke gifte meg...

 

TS

Anonymkode: 07799...bee

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestemt meg ja, jeg bare lurte på om det var fler som tenkte som venninnen min... jeg har full forståelse for at folk har forskjellig økonomi, men det er da ingen tvang å dra i bryllup. 

 

Ts

Anonymkode: 07799...bee

Det er da ingen tvang å gi gave heller når man har reist land og strand for å bli med. -.- Men hva med at du bare gir gave, og så lar du andre gjøre som de vil uten å blande deg? Da blir forhåpentligvis alle fornøyd :)

Anonymkode: 91ae0...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen tvang å gi gave heller når man har reist land og strand for å bli med. -.- Men hva med at du bare gir gave, og så lar du andre gjøre som de vil uten å blande deg? Da blir forhåpentligvis alle fornøyd :)

Anonymkode: 91ae0...d10

Det er ingen tvang, men det er rimelig frekt.

Ja det blir jo det det blir til om ikke hun ene venninnen min tar til fornuft. Tviler på at hun har baller nok til å være den eneste som kommer uten gave, men det må hun jo gjerne gjøre for min del. 

 

Ts

Anonymkode: 07799...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2017 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Det er FORVENTET av familien min at vi skal bruke hele årets feriebudsjett på én uke. Og godt forslag O.G 😅 Greia er at lillesøster gifter seg for andre gang på 5 år, og i forrige bryllup gikk 7000, men fordi hun er lillesøsteren min så MÅ vi delta igjen - og 25.000 kr er ikke mye når kjærligheten er funnet (sier foreldra mine). Hadde jeg visst at det ble utenlands så hadde jeg ikke vært forlover, men kommet ned et par dager uten mann og ungene fpr å spare litt.

Anonymkode: d272f...54d

Da bør foreldrene dine betale for deg, ettersom det, i følge dem, ikke er mye.

Det må da virkelig være aksept for at kr 25 000,- ikke er noe man kan hoste opp sånn helt uten videre.. dette ville jeg forklart til familien en gang til, selv om jeg skjønner at det kan føles kjedelig når det er så nær familie.

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2017 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Vi er en venninnegjeng som er invitert til et bryllup i utlandet. Hun ene venninnen min mener det er frekt at de ber om gaver når de gifter seg i utlandet i og med at gjester må betale for reise og opphold. Jeg syntes dette er helt merkelig. Man velger jo selv om man vil være med! Man møter da ikke opp i bryllup uten gave!?

Anonymkode: 07799...bee

Jeg har vært i tre bryllup i nærmiljøet og to bryllup med reisevei (Norge og utlandet, endte på ca 4000 og 6000 kr i utgifter). I bryllupene i nærmiljøet kom det folk fra hele landet, men brudeparene hadde sørget for overnatting der det trengtes og det var fri bar. Noen utgifter var det for familie som kom fra andre steder i landet grunnet transport, men her snakker vi nær familie som er veletablert. I de to andre bryllupene ble det sagt på forhånd at gave ikke var nødvendig da samtlige gjester måtte reise langt, bo på hotell og dekke alt selv.

Legger du bryllupet ditt slik at det blir utgifter i form av reise, overnatting, mat etc syns jeg ikke man skal forvente gave av venner og perifer familie. Den nærmeste familien vil vel stille med gaver uansett, evt. at det har bidratt med utgiftene til selve bryllupet. Mitt svar er altså at de burde presisert at gave ikke er nødvendig i dette tilfelle.

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2017 den 0.21, Alice123 skrev:

Jeg kjenner noen som kom fra hvert sitt land (type Kina og Frankrike). De holdt to bryllup - et i hans hjemland og et i hennes. Det syntes jeg er en god løsning, ikke alle som har økonomi, mulighet eller helse til å reise til Thailand i bryllup.

Det er også en mulighet. Jeg ser for meg (uten at vi en gang har diskutert å gifte oss) at vi har et lite bryllup på midten, hvor vi bare har foreldre og søsken, kanskje bestevenner. Og at vi sponser en del av reisa for de som er invitert. Da får foreldrene våre mulighet til å treffe hverandre også. 

Anonymkode: 357ca...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...