Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lille Lerke skrev:

Kan vel nesten kalles en "ønskefødsel"? Relativt raskt og uproblematisk. 

Først gikk jordmora og så fulgte (gikk) vannet etter? :fnise: Du skriver godt og humoristisk. 

Ja, det var vel relativt ønskefødsel :fnise: Haha, ja, vannet fulgte etter :fnise: 

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Lyder så morsomt ut nesten, at jeg regner med nummer tre er på planleggingsstadiet allerede. :fnise:  (not)

Du har så absolutt rett i det ordet i parentes der, Hoppe :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme :hjerte: 

Gleder meg til å sove i egen seng i natt! Er spent på om lillebror vil sove i egen seng, men jeg får pakke han litt inn, så går det nok bra :) 

Storesøster er stadig av den stolte typen, ihvertfall så lenge ho får litt mammakos og får kikke og kose på lillebror :rodmer: 

Har fått mat til lillebror, og han virker fornøyd med det :) Det tok sin tid med storesøster, så kjenner det er godt å ha det på plass :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, mia83 skrev:

Så godt å høre at fødselen gikk så fint :klem:

Du måtte ikke sy eller noe altså? :)

 

Jo, det ble noen sting :) Bl.a. revnet jeg der de klippet sist pga vakuumet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på vår første trilletur :jepp: Det har vært så dårlig vær her i det siste at jeg ikke har fått kommet meg ut :sjenert: Været var ikke spesielt bra i dag heller, men mamma har vært på besøk fra i går til i dag, og ho er litt flinkere på å få rotet seg ut :P I tillegg er bekkenløsningen fortsatt ganske plagsom. Vekta har gått ned til +2,5kg fra startvekta, så håper det fortsetter slik :jepp: Magen har også trukket seg godt tilbake, og mye fortere enn sist! Tror magen nå er der den var 3 uker etter forrige fødsel :P 

Lillebror er som babyer flest, sover, spiser og bæsjer :P Men han gulper såpass en gang om dagen at det nesten virker som oppkast... Kanskje kontakte helsesøster om det? Eller se det an noen dager til? Han begynner å få lengre soveperioder på natta, og det er deilig :jepp: Ammingen går som en lek sammenlignet med forrige gang. Merker jo når jeg legger han til, men var ikke sår annet enn de første dagene. Håper det fortsetter :P  

Storesøster er søt og kjærlig mot lillebror, og skal kose og nusse på han til stadighet :jepp: Lurer fælt på om alt er bra hver gang han lager en lyd :P Så langt er det ingen sjalusi å spore :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glaad! To uker etter fødsel og jeg er på startvekta! :hoppe: Siden jeg alltid har "slitt med vekta", føles det utrolig deilig! Nå er neste mål å gå ned de 7 kg jeg la på meg i fjor etter at pappa ble dårlig :jepp::trene: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for deg FruN! :strix:

Så deilig å kjenne på den følelsen av å bli seg selv igjen. Du er flink. :gave: Lekekonfekt og en klem til deg. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett øyeblikk der Aldri: jeg må kvalitetssmake på den komfekten...*smattsmatt*...før hun får den. 
Jodda, den er det ikkeno`i veien med og den kan trygt passere kontrollposten. :nigo: 
Viktig at ammende ikke får i seg ting som er skadelig for den kommende slekt vettu.

Grattis til Fruen som bykser avsted i riktig retning med alt i heimen. :klappe: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ett øyeblikk der Aldri: jeg må kvalitetssmake på den komfekten...*smattsmatt*...før hun får den. 
Jodda, den er det ikkeno`i veien med og den kan trygt passere kontrollposten. :nigo: 
Viktig at ammende ikke får i seg ting som er skadelig for den kommende slekt vettu.

Grattis til Fruen som bykser avsted i riktig retning med alt i heimen. :klappe: 

Spiser du lekekonfekt du da? :Knegg: Rare Hoppe. :kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk :jepp: 

Lekekonfekt høres greit ut, da kan jeg gi litt til storesøster og :ler: Ho skal gjerne spise alt vi spiser, så at vi må passe litt på hva vi putter i oss er en liten "slankekur" i seg selv :hoho: 

Det er absolutt deilig å føle at man blir seg selv igjen, ja :jepp: Bruke vanlige klær, kunne bevege seg som man vil.. :ler: Nå ser jeg faktisk frem til å kunne begynne å trene, spent på om det holder frem til jeg kan/bør :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk? Nybadet, nylig matet og rapet gutt legges ned så mor får skiftet og tatt tannpussen. Så blir han tatt opp et øyeblikk fordi han tydelig ikke er rolig nok for å sove der og da, så mor skal synge litt. Siden jeg enda ikke helt kan teksten til I natt jeg drömde utenat enda, fant jeg den frem, og da kom det storgulp :roll: Så vekk med telefon, komme seg på badet og få av klærne på begge to, finne skift og få det på, SÅ ble det litt nattasang. Jeg er glad for at gulpet ikke kom på pleddet hans igjen! 

:sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på tur :Nikke: Fått shoppet litt klær, sko og andre nødvendigheter, og vært på besøk hos bestemor :) Skulle se etter dåpslue til lillebror og, og endte opp med å bestille en håndsydd en :plystre: Det blir dåpsgave fra nevnte bestemor :fnise::rodmer: Har valgt ut stoff og blonde, men vet ikke helt hvordan den blir seende ut :P Men fin blir den! Dama som skal sy den, er kjempeflink :jepp: 

Vet ikke om jeg egentlig kan vise bilder av andre luer ho har lager her, men de ligger offentlig på Facebook ihvertfall, så jeg tar sjansen :) 

IMG_5980.JPG.3718dc288743dce17f6ce27ba1c01dab.JPGIMG_5981.thumb.JPG.07a293caf22194bc0b12a97b87b62201.JPG

Den nederste er formen på gutteluene ho lager, så det er utgangspunktet :Nikke: Gleder meg skikkelig til å få den! Har også levert båndet han skal ha til kjolen til brodering av navn og dåpsdato, og fikk endelig levert storesøsters og :fnise: Bedre sent enn aldri :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...