Gå til innhold

Hvor mye penger gikk ut da du skulle ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første babyen din, har ingen baby ting. Hvor mye brukt du på å få alt du trengte? Kjøpte du brukt eller nytt? 

Anonymkode: c47f0...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal arve en del klær og leker fra familien og venner. Har funnet et garderobeskap til 5000 kr, sprinkelseng til 1000 kr og vogna for 4000 kr. Det er det eneste vi kjøper nytt. Ellers kan det bli småting når babyen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Vi skal arve en del klær og leker fra familien og venner. Har funnet et garderobeskap til 5000 kr, sprinkelseng til 1000 kr og vogna for 4000 kr. Det er det eneste vi kjøper nytt. Ellers kan det bli småting når babyen er født.

 

Hvilken vogn til 4000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye penger.
Uten at jeg har en konkret oversikt så tipper jeg rundt 30 000. Hadde ingenting fra før og arvet minimalt. Kunne helt klart ha brukt mye penger hvis vi hadde valgt billigere løsninger, men for oss var ikke kostnaden noe problem. Venter nummer to nå og denne gangen blir barnet nærmest gratis før fødselen. 

Anonymkode: 0c95d...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, strawberry skrev:

 

Hvilken vogn til 4000?

Fra Polen. De har mange merker i denne prisklassen. Forhandlere finner du også på Finn.no.

 

Chicco

Zippi

Anex

Ademax

Delti

BebeBeni

Tutek

Tako

Roan

og mange flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk masse klær i gave og en del brukt, så var ikke dit pengene gikk. Babyseng, (vogn  fikk vi i gave), kjøpte nye flasker, termometer, stokke flexibad. Husker ikke hvor mye vi brukte, men vi bodde i utlandet så var billigere enn i Norge. Men vi brukte mye på ultralyder, medisner til meg, og selve fødselen (KS) og 4 dager på sykehus betalte vi 5000 kr for. Og mme var relativt dyrt der så brukte mye penger på det og bleier hver månede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 20000. Alt nytt. Og da fikk jeg vogn, trille, stellebord og bilstol til innkjøpspris.

Anonymkode: e755d...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye penger.
Uten at jeg har en konkret oversikt så tipper jeg rundt 30 000. Hadde ingenting fra før og arvet minimalt. Kunne helt klart ha brukt mye penger hvis vi hadde valgt billigere løsninger, men for oss var ikke kostnaden noe problem. Venter nummer to nå og denne gangen blir barnet nærmest gratis før fødselen. 

Anonymkode: 0c95d...54c

Flott at de som kan kjøper nytt, jobbene det genererer er samfunnet vårt avhengig av :) Selv kommer vi nok til å kjøpe så mye brukt som mulig, nytt har vi dessverre ikke økonomi til hvis vi samtidig skal ha en solid buffer til uforutsette utgifter.

Anonymkode: 1340c...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn 9000-, (emmaljunga har steget litt i pris siden den gang)

Seng og madrass: 3500-,

Bilstol: 3000 på tilbud mener jeg ( maxi cosi med base) 

Babycall 2000-, 

Også kom ting som stelle matte (hadde ikke plass til stellebord), badestamp, klær, uro over sengen, senge beskytter og sengehimmel, og sikkert noe jeg har glemt utenom! Men vil tippe jeg kom på ca. 20.000 for det vi trengte i begynnelsen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingenting fra før. 

Kjøpte vognpakke med bilsete til 8000. Så tok vi en tur på ikea og handlet for 5000, det var seng, madrass, stellebord, badebalje, og altmulig smådill(gulpekluter, sengetrekk, teppe og div pynt til rommet).

Vi arvet 2 søppelsekker med klær. Der var det meste vi trengte, så har handlet minimalt med klær. kanskje brukt 1000 kr på klær fra fødsel og frem til nå(baby er 9 mnd).

Anonymkode: 906e0...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vel ca. 50 000,- på det grunnleggende før babyen ble født, også 30 000,- til på klær og utstyr de første månedene, før jeg ikke orket å holde oversikt mer :P 

Anonymkode: ad3f0...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 totalt. For det fikk vi to sekker med klær, vogn, bilstol, voksipose og noen dyner og pledd. 

Arvet seng og madrass fra barnets kusine. Arvet stellebord. Fikk bleiebøtte og vippestol i gave. 

Eller, vi kjøpte brystpumpe for 500 etter en stund også da. 

Anonymkode: 2e4cb...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vårt første barn brukte vi ca. 500kr det første året, hvis man ser bort i fra mat og bleier. Stellebord og vogn fant vi gratis på finn.no.

Sprinkelseng fikk vi ikke før hun var 1 år, den var også gratis på finn.no. Vi kjøpte ny madrass til sprinkelsengen fra IKEA, ca 200kr. 

Klær arvet vi eller kjøpte billig på loppemarked, Babybjørn vippestol arvet vi. Stokke tripptrapp-stol kjøpte vi for 50kr på loppemarked, med bøyle og alt. Dyne og teppe fikk vi i gave. 

Vi hadde mer enn nok av ting og tang. Vognen fungerte supert, nå bruker vi ikke vogn lenger og den ble gitt bort videre (emmaljunga fra 2006ish), sprinkelsengen og madrassen er fremdeles i bruk!

 

Anonymkode: f5fe4...28e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nytt:

bilstol 2290, Cybex 

seng og madrass ikea, ca 800 og 500

vogn 4000, trille viper 4s

 

fikk vel alt annet fra familie og venner, samt litt kjøpt via FB grupper

det trenger ikke å koste 50 K slik som mange bruker. Spesielt klær rekker jo ikke å bli slitt engang før man må over til neste størrelse :-) 

 

Anonymkode: 867f8...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myyye penger, vårt første barn.

Vogn: 10 000 kr

Vognpose: 2000 kr

Stellebord: 1000 kr

Grindseng + dyne, dynetrekk, laken, sengehimmel, sengekant, uro: 3000 kr

Babynest: 800 kr

Ammepute: 500 kr

Bilstol: 3000 kr

Babygym: 800 kr

Vippestol: 1200 kr

Bæresele: 1300 kr

Tripptrapp med new born sete: 2500 kr

Klær: 3000 kr

Diverse stelleutstyr: 1000 kr

Havnet sikkert på rundt 30 000 kr tenker jeg. Kunne sikkert gjort det billigere, men vi hadde lyst på nytt, og vi har råd til det.

 

Anonymkode: f9389...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lånte, arvet eller fikk nesten alt. Vi kjøpte en seng brukt til 300 kr som vi kjøpte madrass til 150,- 

5000 til vogn

2000 på klær, sengetøy og dyner (mye fordi det var koselig å ha litt eget)

Alt ble kjøpt på salg. Nå til nestemann har vi alt og litt mer så kommer nok til å begrense seg veldig pga plass. 

Anonymkode: 395ea...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Vi fikk alt av besteforeldrene og oldeforeldrene. Totalt ble det vel nærmere 50.000. Jeg tok nok litt av kan man si og ble kjøpt noen ting som ikke funket og alt for mye klær som ikke ble brukt. Var førstegangs og ante ikke hva vi trengte og endte opp med å kjøpe alt på "dette er lurt å ha listen" fra diverse forum og babyting lister på nett. 

Utrolig lett å gå seg vill i jungelen av babyting. Og så er det jo sånn at alle babyer er forskjellige og har forskjellige behov så selv om én ting er favoritten til en baby så er ikke det ensbetydende med at en annen baby vil digge samme tingen. 

Vogn er vel én av de vanskeligste valgene fordi man ofte trenger å bli kjent med babyen, deg selv som mor og hvordan bruk du trenger vognen til for å finne en vogn du trives med. 

Skulle jeg få en til så trenger jeg iallefall ikke noe. Har tatt vare på alt jeg er temmelig sikker på at nestemann vil få nytte av og så kommer jeg nok til å kjøpe en del brukt om den babyen skulle føle for å trenge noe eldstemann ikke skulle ha som den kan arve. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 7000 kroner på vogn. Vi arvet tripp trapp-stol og babybjørn vippestol. Fikk mange bæreposer med flott babytøy (også en del med lappen på) fra diverse loppemarked og etter min søsters barn. Er så glad for at vi ikke gikk bananas i forkant men heller ble kjent med babyen og så behovene den/vi hadde underveis. Kjøpte både bæresjal og bæresele i ettertid, vogna ble knapt brukt da babyen hatet den (men fikk god bruk for den til baby nr 2 da!).

Men det dyreste var helt klart at vi måtte flytte fra en liten byleilighet og over i et større rekkehus, samt investere i stasjonsvogn! Så baby nr 1 kostet et par millioner gitt... :P

Nå venter vi straks baby nr 3 og hadde solgt unna alt vi hadde etter de andre to. Nå har vi kjøpt inn følgende:

Ikea Gulliver sprinkelseng og ny madrass =1400 kr

Meget pent brukt Emmaljunga Leatherette barnevogn fra finn.no = 4000 kr

Voksi bilstolpose kr 700

6 proppfulle bæreposer med babytøy str 50-86 fra loppemarked, kr 60 per pose

1 bærepose med hjemmestrikkede, nydelige babytepper i kremfarget ull, 60 kr på loppis

Meget pent brukt babynest kr 400 fra finn.no

Ammepute kr 120 fra finn.no

Stokke newborn seat fra finn.no kr 400

Kjøpt pent brukt maxi cosi pebble babybilsete med base av venninne for kr 1000

Skal få en brukt tripp trapp stol av foreldrene mine

Babyer krever minimalt av ting og utstyr det første året, det er min erfaring. Alt kommer an på hvor opptatt mor er av fasade, delikate (og helt unødvendige) produkter og merkevarer.

 

 

Anonymkode: 9367c...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de største summene:

13.000 stokke trailz

1.500 babycam advent

3.000 vugge, madrass og sengetøy

1.500 dobbelbrystpumpe mandela

4.000 helseteppe, gasskluter, tøy

1.500 vippestol og babygym

1.500 bilstol

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å sette av 40 000 til baby utstyr før baby kommer

Anonymkode: 17849...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...