Gå til innhold

Venstreorientert ideologi og konsekvensen av innvandring


Gjest Jonasmann

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann

Før jeg starter vil jeg si at jeg ikke har noe annet enn respekt for de fleste innvandrere og folk fra alle land i hele verden. Er fult klar over at de fleste individer er gode, og at det ikke har noe å si hvor en kommer fra. Derimot mangler jeg totalt respekt for en form for venstreorientert tankegang.

En spesiell venstreorientert ideologi

Redigert: Vil ført si at dette ikke gjelder alle venstrorienterte, men er et stikk til de som mener det som nedenfor blir beskrevet. Naturlig nok har jeg ikke i mot andre former for venstreorienterte ideologier.

Det jeg misliker mest med denne ideologien er fiendebildene de skaper og den manglende evnen til å forstå rett og galt. La meg kort forklare den implisitte tankegangen som foregår. Alle mennesker er inndelt i ulike klasser: økonomisk, kjønn, religion, etnisitet, sexualitet osv. Den eneste av disse kategoriene som kan betegnes som en sunn metode å inndele folk etter, er økonomiske klasser. Alle gruppene er alle tildelt sin "undertrykthet" kategori. Om du er mann, er du overklasse og undertrykker. Om du er kristen undertrykker du. Om norsk er du en undertrykker. Slik kan en fortsette.

Den eneste måten å kategorisere folk på her som kan bli kalt for sunn, er å dele folk inn etter økonomiske klasser. Fordi disse er i realiteten dårligerestilte. Resten av inndelingsmetodene er ekstremt usunne for et samfunn. Årsaken er at du kan være bedrestilt selv om du er kvinne, kinesisk eller hva det skulle være. Slike kategorier gir ingen indikatorer på din posisjon i samfunnet.

Verre er hvordan denne klassifiseringstankegangen har fått utvikle seg over tid. For mange er disse tankene om undertrykkings klasser (eks. norsk, kristen osv.) utviklet seg til hat. Det vil si at de misliker og hater individer som er i disse undertrykkingkategoriene. Tragisk nok får slike individer ofte lov til å uttrykke hatet sitt i norske aviser, gjerne fordi journalister og redaktører er enige i denne tankegangen. Dette er et sterkt sykdomstegn i samfunnet og svært skadelig.

Det gjør så at enkelte grupper får mer hjelp enn andre, og dårligerestilte i enkelte grupper blir oversett. Noe som igjen øker splittelsen i samfunnet. Ja, det er på det rene, degenerert.

Innvandring som en skadelig kraft

Noe jeg lenge har lurt på er hvordan det kan ha seg at folk ikke ser den trusselen innvandringen faktisk er. Når folk med ulike kulturer og religioner samles i et området har det opp gjennom hele historien vist seg å bli det reneste marerittet.

Det blir mindre samhold i nasjonen og vi blir dermed dårligere skikket til å stå i mot ytre (og indre) utfordinger. Folk samler seg i inn- og utgrupper som har enkelte kjennetegn, eks. religion eller etnisitet. I USA har eksempelvis latin amerikanere, en gruppe som aldri har blitt diskriminert i landet, laget store interesseorganisasjoner som arbeider for å gi denne gruppen fordeler på andres bekostning. Folk blir mindre generøse mot hverandre og folk begynner å stole mindre på andre. Nasjonen blir vanskeligere å styre, fordi de ulike gruppene kjemper mot hverandre for å oppnå privilegier og andre fordeler. Det blir mer uro på grunn av de etniske og religiøse spenningene. I multikulturelle samfunn er det mer diskriminering, det blir mer kriminalitet på grunn av hat. For befolkningen som allerede bor her, vil resurser bli overført fra dem til de som kommer inn i landet. Saten, på grunn av de ulike inn-gruppene som blir skapt, vil ha mindre tid til den originale befolkningen og deres behov. Det skapes mindre ytringsfrihet og mer redsel for å bli angrepet pga ens meninger. Ja, livene til den originale befolkningen vil generelt bli dårligere, de kan miste sin egen kultur, religion og ikke minst land. Kunne sikkert inkludert mye mer her.

Punktene som ble nevnt her er ikke ment som en kritikk av de som kommer, men en kritikk av menneskets natur, vi er evolusjonsbiologiske vesen. Jeg tror ikke at nordmenn hadde vert noe bedre om de reiste til andre deler av verden. Årsaken til at det her kan skje er også pga den tidligere nevnte ideologien.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jonasmann
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp!

Anonymkode: 6159a...a6c

Ingen som har noen kommentarer?

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kommer lengre i en debatt dersom man ikke åpner med argumentasjon av typen "venstreorienterte ersånn og høyreorienterte er slik". Når det er sagt er det absolutt mange på venstresiden som har forlest seg til de graderpå identitetspolitikk.

Anonymkode: 1d3e1...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Jonasmann skrev:

Ingen som har noen kommentarer?

Folk har vel svart i dine tidligere tråder og gidder ikke tygge drøv.

Anonymkode: 32c59...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har vel svart i dine tidligere tråder og gidder ikke tygge drøv.

Anonymkode: 32c59...536

Jeg har aldri skrevet en tråd om det her, ikke her i alle fall, selv om det var en på diskusjon.no. Det er nok flere som mener det samme.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jonasmann
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man kommer lengre i en debatt dersom man ikke åpner med argumentasjon av typen "venstreorienterte ersånn og høyreorienterte er slik". Når det er sagt er det absolutt mange på venstresiden som har forlest seg til de graderpå identitetspolitikk.

Anonymkode: 1d3e1...dcb

Jeg skrev venstreorientert ideologi, ikke at venstreorienterte er slik og slik.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jonasmann skrev:

Jeg skrev venstreorientert ideologi, ikke at venstreorienterte er slik og slik.

Og det er absolutt en del av venstreorientert ideologi. Dersom man drar marksistisk klasseteori litt langt og blander det med litt interseksjonalisme så kommer man fram til mer eller mindre det du legger frem, men det er langt fra alle venstreorienterte som kjøper denne ideologien og dessverre er det hylekoret som kjøper mest av det som har en tendens til å få plass i avisene, siden det genererer klikk.

Uansett burde du påpeke at det er dette lille mindretallet du ønsker å kritisere, ellers enden man bare opp med at alle andre venstreorienterte som leser innlegget tenker at "dette stemmer jo ikke for meg", eller "dette er jo en eneste stor stråmann".

Som sagt er jeg personlig enig i at denne identitetspolitikken er fjasete.

Anonymkode: 1d3e1...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og det er absolutt en del av venstreorientert ideologi. Dersom man drar marksistisk klasseteori litt langt og blander det med litt interseksjonalisme så kommer man fram til mer eller mindre det du legger frem, men det er langt fra alle venstreorienterte som kjøper denne ideologien og dessverre er det hylekoret som kjøper mest av det som har en tendens til å få plass i avisene, siden det genererer klikk.

Uansett burde du påpeke at det er dette lille mindretallet du ønsker å kritisere, ellers enden man bare opp med at alle andre venstreorienterte som leser innlegget tenker at "dette stemmer jo ikke for meg", eller "dette er jo en eneste stor stråmann".

Som sagt er jeg personlig enig i at denne identitetspolitikken er fjasete.

Anonymkode: 1d3e1...dcb

Ok, jeg skal endre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...