Gå til innhold

Hvordan takle singellivet når jeg tydeligvis er veldig uselvstendig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i ett par forhold fra jeg var 14 og nå er jeg 24. Jeg har vært singel i 8 mnd nå og det er det lengste jeg har vært singel og gått uten sex. 

Synes helt ærlig det er veldig tungt. Det verste er å ikke ha tilgang på nærhet, kos og sex. Jeg vil egentlig ikke ha en kjæreste, vil ta tid til å lære meg selv å kjenne og se at jeg takler å være alene. At jeg kan klare å være selvstendig. Jeg trodde det skulle bli lettere over tid og at jeg kom til å bli komfortabel med å ikke få sex og nærhet, men det føles nesten enda verre nå. 

Dere som har vært singel over lengre tid, hvordan takler dere det? 

Jeg føler meg så uselvstendig og mislykket. 

Anonymkode: dc052...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke rart du syns dette er tungt - du har jo aldri vært ordentlig alene i voksen alder. Hva gjør du for å endre hverdagen din, fyller du den med noe? Nye aktiviteter? Treffer du nye mennesker? Fokuserer du på hva du har lyst til å gjøre?

Jeg har vært singel hele livet, og det er ganske tungt. Jeg savner veldig en å være ekstra glad i, som er det tilbake. Går gjerne 1-2 år uten sex. :/ Min eneste løsning er å tenke at det kan skje, og at inntil da må jeg heller gjøre det beste ut av mitt singelliv.

Anonymkode: 0347c...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som en som nå er singel på snart tiende året på rad så kan jeg ta meg i å syntes synd på meg selv noen ganger (sier eller viser det selvfølgelig ikke til noen andre, det å fremstå ovenfor andre med selvmedlidenhet er patetisk), men er i neste omgang hard mot meg selv ved å anerkjenne at man faktisk ikke har noe valg. Nei, det blir kanskje hverken kjærester eller nærhet noensinne igjen, men slik er det faktisk, og man kan ikke la seg gå til grunne på grunn av det. For alternativet er å legge seg ned og dø, og det er ikke aktuelt. Folk har uansett levd lenger enn det jeg har gjort med mye større utfordringer i livet, og har klart seg på et vis. 

Så man må rett og slett bare ta seg i nakken, fokusere på det som er positivt og hvertfall ikke fremstå som desperat eller klengete ovenfor potensielle partnere, det vil bare virke mot sin hensikt. Ja, livet er tøft, og så dør man. Men vet du hva? Jeg kan antakeligvis komme på mange andre som har det mye verre enn både du og meg, og som har levd hele eller nesten hele livet med store utfordringer i form av sykdom, mishandling eller annen faenskap. Så man slutter og syte. 

Anonymkode: 5356d...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i ett par forhold fra jeg var 14 og nå er jeg 24. Jeg har vært singel i 8 mnd nå og det er det lengste jeg har vært singel og gått uten sex. 

Synes helt ærlig det er veldig tungt. Det verste er å ikke ha tilgang på nærhet, kos og sex. Jeg vil egentlig ikke ha en kjæreste, vil ta tid til å lære meg selv å kjenne og se at jeg takler å være alene. At jeg kan klare å være selvstendig. Jeg trodde det skulle bli lettere over tid og at jeg kom til å bli komfortabel med å ikke få sex og nærhet, men det føles nesten enda verre nå. 

Dere som har vært singel over lengre tid, hvordan takler dere det? 

Jeg føler meg så uselvstendig og mislykket. 

Anonymkode: dc052...16d

Vet hvordan det er. Jeg har ikke hatt ork til å date. Savner den regelmessige sexen og nærheten. 

Jeg har det ellers fint alene. Har barn, og familie. Jeg er ikke så villig til å bruke fritiden på flere mulige hjertesorger: Men allikevel:  Jeg savner en å gå på kino med, og en å finne på ting sammen med. :) 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengselen etter nærhet, kos og sex er der, men går litt i bølger den og. I perioder tenker man mye på det, andre perioder er det ikke så stort savn. Det var verst de først måndene syns jeg.

Når det gjelder selvstendighet så er det bare å tvinge deg selv til å gjøre ting alene/selv. Det er utrolig hva man klarer. Jeg har enebolig og hage, og ingen familie i  nærheten, så jeg har virkelig fått prøvd meg der. Og vokser på det.:)

Jeg passer på å fyller dagene med aktiviteter jeg liker, og som samtidig er sosiale. Jeg trener mye, er en del sammen med venner (har heldigvis et par single venner, ellers er utfordringen for meg i 30-årene at de fleste er travelt opptatt med familie og barn), går turer (fjelltur alene går helt fint!), går på kino (det kan man også fint gjøre alene, ellers så slenger jeg et spørsmål på FB, og da er det nesten alltid noen som hiver seg med) eller koser meg hjemme med film eller gode bøker. Jeg har et veldig langt forhold bak meg, med barn som jeg nå har annenhver uke, så jeg nyter faktisk muligheten til alenetid, og det å kunne gjøre akkurat det jeg vil uten å ta hensyn til andre. Bare det å kunne se akkurat hva man vil på TV, når man vil, er jo utrolig deilig. Tenker at det bare er å nyte, plutselig er drømmemannen der igjen, og så er det et annet liv igjen.:)

Anonymkode: 77d17...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skole, jobb og trening så jeg har en del på tapeten og jeg har ihvertfall litt venner jeg kan være med. Klarer å gjøre ting selv, men kjenner veldig på savnet av å ha noen der. Det får meg til å føle meg så teit, klarer jeg ikke å være lykkelig når jeg er alene? Må det alltid være noen der? 

Jeg skal fortsette å jobbe med dette. Takk for svar dere 😊

Anonymkode: dc052...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke ha sex når du er singel? Jeg har vært singel i mange år, er i slutten av 20-årene. Slutter da ikke med sex fordi jeg ikke har type!

Anonymkode: 22565...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke ha sex når du er singel? Jeg har vært singel i mange år, er i slutten av 20-årene. Slutter da ikke med sex fordi jeg ikke har type!

Anonymkode: 22565...ba3

Enkelte slutter å ha sex når de ikke lenger har en å ha sex med. Det kommer nok an på hvilke krav man stiller til sexpartnere blant annet.

Jeg synes ikke det er uselvstendig eller teit å ønske seg kjæreste, det er en helt normal drift. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i forhold siden jeg var 14 ( ikke forhold med samme gutt, har hatt flere langvarige forhold med korte perioder som singel) og ble singel ifjor. Jeg har med vilje holdt meg singel det siste året fordi jeg virkerlig trenger denne tiden for meg selv og jeg syntes det har vært herlig. Det å ikke ha sex går helt greit, selvfølgelig savner jeg det, men siden jeg ikke er intressert i hverken noe FF opplegg eller onenightstand så blir det ikke noe sex på meg. Jeg gleder meg heller til å ha sex igjen med en jeg er glad i og føler at jeg får et bedre forhold til sex når jeg ikke har det uten forhold, sex for meg er ikke noe du gjør med hvem som helst, men en du er glad i og trofast mot. 

Nyt tiden alene, kjærligheten kommer når den kommer. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke ha sex når du er singel? Jeg har vært singel i mange år, er i slutten av 20-årene. Slutter da ikke med sex fordi jeg ikke har type!

Anonymkode: 22565...ba3

Jeg har ikke sex som singel. Er ikke intressert i å kun ha sex med en fyr uten noen følelser eller forhold involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke ha sex når du er singel? Jeg har vært singel i mange år, er i slutten av 20-årene. Slutter da ikke med sex fordi jeg ikke har type!

Anonymkode: 22565...ba3

Jeg må si meg enig med lykke her. Jeg vil ikke ha ONS og vil ha sex med noen jeg liker og bryr meg om, som også bryr seg om meg. Får alltid følelser når jeg har sex med noen, så den neste jeg ligger meg vil jeg skal være en potensiell kjæreste, men jeg vil jo ikke ha forhold akkurat nå. Så da er situasjonen rimelig låst mtp nærhet og sex. 

Anonymkode: dc052...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lykke_ skrev:

Jeg har vært i forhold siden jeg var 14 ( ikke forhold med samme gutt, har hatt flere langvarige forhold med korte perioder som singel) og ble singel ifjor. Jeg har med vilje holdt meg singel det siste året fordi jeg virkerlig trenger denne tiden for meg selv og jeg syntes det har vært herlig. Det å ikke ha sex går helt greit, selvfølgelig savner jeg det, men siden jeg ikke er intressert i hverken noe FF opplegg eller onenightstand så blir det ikke noe sex på meg. Jeg gleder meg heller til å ha sex igjen med en jeg er glad i og føler at jeg får et bedre forhold til sex når jeg ikke har det uten forhold, sex for meg er ikke noe du gjør med hvem som helst, men en du er glad i og trofast mot. 

Nyt tiden alene, kjærligheten kommer når den kommer. :klem: 

Takk for et fint svar, jeg føler det på samme måte som deg. Jeg får bare vente og se. Kanskje det går bedre etterhvert. 

Anonymkode: dc052...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var som deg, stortsett i forhold fra jeg var 14 til jeg var 25.
Det første året var ganske tøft, men når det nå blir 5 år siden jeg ble singel, så må jeg si jeg elsker det. Har datet noen innimellom, og funnet ut jeg trives bedre som singel.
Nærhet får jeg av venner og dyr, samtalepartnere har jeg også i venner, og sex er vel det minste problemet som singel jente.

Anonymkode: 1c0fa...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et fint svar, jeg føler det på samme måte som deg. Jeg får bare vente og se. Kanskje det går bedre etterhvert. 

Anonymkode: dc052...16d

Nyt heller tiden her og nå, i steden for å bare vente og se. 

En dag vil døren åpne seg, sa en dikter. Men hvorfor ikke se at døren er åpen allerede?

Det er fordeler og ulemper i en hver situasjon. Gled deg der du er, og så kommer neste "kapittel" når det kommer.

Lykken er det du venter på

til din lugg blir grå

Siden er lykken det som var

og du ikke har.

 

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2016 den 16.04, AnonymBruker skrev:

 

Jeg føler meg så uselvstendig og mislykket. 

Anonymkode: dc052...16d

Da er det nok bra at du fikk erfare dette mens du fremdeles er relativt ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke ha sex når du er singel? Jeg har vært singel i mange år, er i slutten av 20-årene. Slutter da ikke med sex fordi jeg ikke har type!

Anonymkode: 22565...ba3

Vi er fortsatt en god del kvinner (flertallet har jeg inntrykk av) som foretrekker å ikke "ligge rundt" eller ha sex uten følelser. Og man får ganske tydelige tilbakemeldinger fra menn også om at når de ser etter et seriøst forhold så blir jenter som har hatt sex med mange ikke sett på som veldig attraktive. (jada, mange menn er veldig dobbeltmoralske der). Men når det er sagt så har jeg forståelse for de som får seg en FF, og det er greit nok det tenker jeg (en fast sevpartner over tid). Men mye tilfeldig sex tror jeg ikke er bra for noen parter. Men her må man selvfølgelig gjøre som man ønsker. Bare et lite tips til dere som er unge om at det kommer en dag da dere sannsynligvis ønsker et stabilt og varig forhold, barn m.m. Og det dere gjør i dag HAR faktisk innvirkning på fremtiden. Og det på flere måter enn dere klarer å forestille dere.

Anonymkode: 77d17...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lengselen etter nærhet, kos og sex er der, men går litt i bølger den og. I perioder tenker man mye på det, andre perioder er det ikke så stort savn. Det var verst de først måndene syns jeg.

Når det gjelder selvstendighet så er det bare å tvinge deg selv til å gjøre ting alene/selv. Det er utrolig hva man klarer. Jeg har enebolig og hage, og ingen familie i  nærheten, så jeg har virkelig fått prøvd meg der. Og vokser på det.:)

Jeg passer på å fyller dagene med aktiviteter jeg liker, og som samtidig er sosiale. Jeg trener mye, er en del sammen med venner (har heldigvis et par single venner, ellers er utfordringen for meg i 30-årene at de fleste er travelt opptatt med familie og barn), går turer (fjelltur alene går helt fint!), går på kino (det kan man også fint gjøre alene, ellers så slenger jeg et spørsmål på FB, og da er det nesten alltid noen som hiver seg med) eller koser meg hjemme med film eller gode bøker. Jeg har et veldig langt forhold bak meg, med barn som jeg nå har annenhver uke, så jeg nyter faktisk muligheten til alenetid, og det å kunne gjøre akkurat det jeg vil uten å ta hensyn til andre. Bare det å kunne se akkurat hva man vil på TV, når man vil, er jo utrolig deilig. Tenker at det bare er å nyte, plutselig er drømmemannen der igjen, og så er det et annet liv igjen.:)

Anonymkode: 77d17...c02

Jeg nyter veldig alenetiden. Jeg forstår ikke alltid hvordan jeg skal få ork og overskudd til en mann. Men jeg tror det er fordi jeg har blitt såret så mye tidligere, og at redselen for å inngi meg med en igjen er stor. Men man kan ha det fint alene og.

Lengselen etter nærhet og kos blir stor, men har man hatt mye regelmessig sex før så blir den tyngst i starten.

Det er også mulig å ha seg en fuckfriend på lur, eller ha seg noe uforpliktende sex, men lurt å være forsiktig. Fins desverre sykdommer. Derfor er det best og tryggest å ha sex i forhold. 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sex men noen stykk i en liten periode jeg var singel, så det er ikke det at jeg ikke kan ha uforpliktende sex. Jeg bare føler meg tryggere på alle plan og at jeg kan slippe meg løs hvis det er en person jeg er trygg med. Har så langt klart meg uten å få kjønnssykdommer og vil ikke starte nå. 

Takk til den som sa at jeg må prøve å sette pris på her og nå. Det skal jeg ta til meg. 

Anonymkode: dc052...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, December 06, 2016 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Har vært i ett par forhold fra jeg var 14 og nå er jeg 24. Jeg har vært singel i 8 mnd nå og det er det lengste jeg har vært singel og gått uten sex. 

Synes helt ærlig det er veldig tungt. Det verste er å ikke ha tilgang på nærhet, kos og sex. Jeg vil egentlig ikke ha en kjæreste, vil ta tid til å lære meg selv å kjenne og se at jeg takler å være alene. At jeg kan klare å være selvstendig. Jeg trodde det skulle bli lettere over tid og at jeg kom til å bli komfortabel med å ikke få sex og nærhet, men det føles nesten enda verre nå. 

Dere som har vært singel over lengre tid, hvordan takler dere det? 

Jeg føler meg så uselvstendig og mislykket. 

Anonymkode: dc052...16d

Jeg er lik. 27 år. To lange forhold bak meg  (5 og nesten 4 år). To forhold på 1 år hver.. vært i forhold siden jeg var 17. Nå singel. Vil finne meg selv og har det bra uten mann😊 to barn jeg er alene med.

Anonymkode: 3c339...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...