Gå til innhold

Har gått ned 7kg på to uker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var og er overvektig. Jeg er 1.63 cm høy. Veide 90 kg for to uker siden, nå veier jeg 83 kg! Jeg drakk mye brus med sukker hver dag, de to siste ukene har jeg ikke rørt brus eller noe med sukker i. Spiser også to måltider pr dag, et babymiddagsglass og fisk hver dag med masse brokkoli. 
Er så stolt, og får kick av dette her! Tror dere jeg vil fortsatt gå raskt ned i vekt? Jeg hater kroppen min, og ser frem til å føle meg normal. 
Når jeg veier det jeg gjør nå, tenker dere at jeg er en person dere vil lagt merke til på gata og ville dere ha tenkt; shit så stor hun er? Vil ikke legge ut bilde, men tenker at man får jo kanskje litt pekepinn på vekt og høyde? Ikke vondt ment mot Erna, jeg liker henne, men tror dere jeg er like stor som henne..?

Anonymkode: d339c...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var og er overvektig. Jeg er 1.63 cm høy. Veide 90 kg for to uker siden, nå veier jeg 83 kg! Jeg drakk mye brus med sukker hver dag, de to siste ukene har jeg ikke rørt brus eller noe med sukker i. Spiser også to måltider pr dag, et babymiddagsglass og fisk hver dag med masse brokkoli. 
Er så stolt, og får kick av dette her! Tror dere jeg vil fortsatt gå raskt ned i vekt? Jeg hater kroppen min, og ser frem til å føle meg normal. 
Når jeg veier det jeg gjør nå, tenker dere at jeg er en person dere vil lagt merke til på gata og ville dere ha tenkt; shit så stor hun er? Vil ikke legge ut bilde, men tenker at man får jo kanskje litt pekepinn på vekt og høyde? Ikke vondt ment mot Erna, jeg liker henne, men tror dere jeg er like stor som henne..?

Anonymkode: d339c...2e6

Nei.

Anonymkode: b244e...1b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var fysisk mulig å gå ned 7kg på 2 uker! 

Har du trent eller noe? 

Å når på døgnet spiste du babymat og fisk? TRENGER DETTE SELV!

Anonymkode: 94bbb...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er garantert ikke like stor som Erna. Derimot kan det virke som om du er på god vei til å skaffe deg en spiseforstyrrelse. Sannsynligvis er det mest vann du har mistet på disse to ukene og disse kiloene kommer raskt tilbake når du begynner å spise normalt igjen. Og det må du jo.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke det var fysisk mulig å gå ned 7kg på 2 uker! 

Har du trent eller noe? 

Å når på døgnet spiste du babymat og fisk? TRENGER DETTE SELV!

Anonymkode: 94bbb...795

Trodde ikke det var mulig selv, men her forsvant kiloene fort. Har ikke trent, men jeg drakk enorme mengder med brus, det blir mye kcal. Og så kuttet ut dette helt. Spiste også sikkert dobbelt av det jeg gjør nå.
Babymat spiser jeg rundt kl 14. Fisk og brokkoli spiser jeg til kvelds, ca kl. 18-19.. :)

Anonymkode: d339c...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Nei, du er garantert ikke like stor som Erna. Derimot kan det virke som om du er på god vei til å skaffe deg en spiseforstyrrelse. Sannsynligvis er det mest vann du har mistet på disse to ukene og disse kiloene kommer raskt tilbake når du begynner å spise normalt igjen. Og det må du jo.

Takk for svar. :) 
Forstod ikke helt med det at jeg må begynne å spise normalt igjen, jeg tenker at jeg kan fortsette dette, fordi jeg går ikke og er oversulten hele tiden eller noe..Og føler meg ikke slapp eller noe, heller omvendt.. 

Anonymkode: d339c...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over tid har du ikke SJANGS til å få i deg det du skal av næring med det kostholdet du har nå, å sjangsen for at du går opp igjen de kiloene du har tatt av er større en å bli der nede. Du trenger å snakke med kostholdsekspert før di ødelegger kroppen din. 

Anonymkode: cba37...4ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. :) 
Forstod ikke helt med det at jeg må begynne å spise normalt igjen, jeg tenker at jeg kan fortsette dette, fordi jeg går ikke og er oversulten hele tiden eller noe..Og føler meg ikke slapp eller noe, heller omvendt.. 

Anonymkode: d339c...2e6

Selvfølgelig må du begynne å spise normalt igjen. Du får jo i deg både for lite og ensidig næring og det kommer kroppen din etter hver til å protestere kraftig på. Og når du begynner å spise normalt igjen kommer alle kiloene, og gjerne noen til, raskt tilbake. Å slanke seg på den måten du beskriver er rett og slett bare dumt. Slanking bør skje ved å spise sunne, regelmessige måltider og man bør få i seg nok kalorier til at man har et vekttap på maksimalt 1 kg. pr. uke. Helst mindre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Problemet med dietten din er at du ikke får i deg de næringsstoffene du trenger. Du føler deg topp nå, men det vil ikke vare. Kroppen vil gå tom og da vil du gå i kjelleren. Det er da folk går opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først begynner slankingen går man ofte litt mer ned i starten. Vannvekt og alt det der. Spesielt om man er rimelig stor. Store folk går fortere ned i begynnelsen enn de som er normalvektige.

Anonymkode: 3f01d...b83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojoslanking på sitt beste :P du er dømt til å gå på en smell her. 

I alle år har alle eksperter advart mot slike "kurer" og bråslanking fordi det aldri har funket. 

Men et stort pluss til deg som har kuttet ut sukker og brud :) det er nok derfor du føler deg bra også. Sukkeret er mye mer skadelig enn mange tror. Den virker jo på psyken også. 

Dropp sukkker og brus, spis fisk og grønnsaker og spis et par-tre måltider til med normal mat. Da skal du se at du får en vektreduksjon på en riktig måte :)

Anonymkode: 352fc...9d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned 7 kg, men det tok meg 5 mnd. Er 161 cm og nå 60 kg. 

Anonymkode: f055a...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Babyglass mat ? Hvor gammel er du 1? 😂 

Sorry, måtte bare. Men hva med å spise rikelig med grønnsaker, rein kjøtt, fisk og trene ? Da har du bedre utgangspunkt for å holde vekta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over tid har du ikke SJANGS til å få i deg det du skal av næring med det kostholdet du har nå, å sjangsen for at du går opp igjen de kiloene du har tatt av er større en å bli der nede. Du trenger å snakke med kostholdsekspert før di ødelegger kroppen din. 

Anonymkode: cba37...4ae

Hvis TS går ned 3.5 i uken vil hun jo nå 60 kilo på et par måneder (vekttapet vil sannsynligvis gå saktere etterhvert), så hvorfor antar du at hun skal gjøre dette over tid forstår jeg ikke. 

Å gå ned fort i vekt reduserer ikke sannsynligheten for å lykkes. ALLE som går ned i vekt har stor sannsynlighet for å legge på seg vekten igjen. Prognosene til noen som er overvektig er dårligere enn for en alkoholiker eller en heroinmisbruker (for å varig være normalvektig og for å varig være rusfri).

At TS bør endre kostholdet sitt noe er vi vel alle enige i, å spise mye av få matvarer er ikke bra. Uansett hva man mener om kosthold kan man være enig i at variasjon er en av grunnpilarene i et sunt kosthold. 

Hvis brokkoli er den grønne, kan jeg anbefale å spise den hvite grønnsaken som er helt lik (eller vice versa). Det finnes mange andre kalorifattige grønnsaker som er sunne og gode. Å spise for mye av en kan føre til at man får for mye av vitaminer. Leste om en alkoholiker som erstattet alkohol med å knaske på gullrøtter hele dagen, hun endte opp med skabbete hud og å miste hår fordi hun ble vitamin A-forgiftet. 

At synes babymat er godt å spise synes jeg er litt kuriøst men folk må jo få spise det de vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet slik som deg. Kiloene raste ned fordi jeg spise så lite, og jeg følte meg uovervinnelig. Fikk ikke næringsstoffene jeg trengte og all fokuset mitt var på vekta og hvor lite jeg kunne spise. Ble undervektig og utviklet anoreksi. Nå kjemper jeg hver dag for å legge på meg. 

Anonymkode: f732a...68c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder

Jeg mister lett 2.5 kilo på 5 dager uten Cola eller ved kun 2 liter den ene dagen. Men da har jeg gjerne vært usunn lenge. Vanlig å miste flere kilo på kort tid den første perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er dømt til å feile, fordi du ikke får i deg nok næring til at kropp og psyke holder ut over tid. Nå er du på en "high" fordi du mister vekt, men etterhvert kommer du til å føle deg slapp, deppa og uthungret, og du kommer til å gå på en smell og fråtse ganske snart.

Livsstilsendringer handler om tid og fornuft. Flott at du dropper brus og godteri i hverdagen, men ikke dropp vanlige sunne måltider. Frokost, lunsj, middag og kvelds. Grovt brød, mye grønt, ren fisk og kjøtt, egg, litt nøtter, olivenolje.. Babyglass er for babyer, ikke voksne som skal ha energi til å leve et aktivt liv. Kom deg ut på trasketurer i vinterværet, på ski, i svømmehallen. Ikke ta deg vann over hodet, men gjør lystbetonte aktiviteter. Gradvis vil du merke endringer.

Holder du en sånn normalt sunn og aktiv linje uten mye brus og godis i ett år, skal jeg love deg at du ser resultater. Og det uten å være psykisk nedbrutt og hate livet, fordi du aldri får være mett.

Anonymkode: 902d7...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 20kg siden i sommer, ved å kutte ut brus og godteri, bytte ut brød med næringsrik smoothie som holder meg mett mye lenger, og spise vanlig middag. Eneste treningen jeg gjør, er lange turer med hunden. 

Anonymkode: a34b5...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få rynker så det holder av det kostholdet der!

Anonymkode: 10f06...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Dette er vel selve oppskriften på å mislykkes. Jeg har selv hele livet vært tynn, men når jeg begynte å komme i siste halvdel av 30 årene , var jeg ikke naturlig tynn lengre. En omfattende omlegging av livstil var det som skulle til. Ikke å leve på et lite glass med babymat. Det er for babyer. Hjemmelaget ren mat og lite karbohydrater var det som skulle til for meg, samt trening og å tenke annerledes. Jeg var aldri sulten og unnet meg noe ekstra ihelgene også. Dette var et nytt liv jeg kunne leve med. Sånn som du spiser , er det ikke lenge du kommer til å holde ut desverre. Hva har Erna med dette å gjøre? Du må sammenligne deg med deg selv og jobbe mot den kroppen det er muli gfor deg å få. Selv er jeg høy og egentlig en slank type , så det måtte mye vektløfting til , for å få de musklene jeg selv ønsket. Vet jeg aldri kan bli noen Schwarznegger, men er relativt fornøyd med det jeg har oppnådd.
 Lykke til

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...