Gå til innhold

Kaker til bryllup - har du forslag?


Nightigale

Anbefalte innlegg

På 13.4.2017 den 22.14, Mystix skrev:

Syns at verdens beste og suksessterte er et naturlig valg i et bryllup. Ville droppet muffins og eplekake, tenker at de kakene er kanskje litt for hverdagslige.  

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svinekamkake (anbefales)👌🏻👌🏻

Anonymkode: 8eed5...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha eit bryllup med 80 gjestar, og her er det normalt med masse kaker. Vi har havna på dette:
Snickerskake, blautkake med jordbær, brownies, verdens beste, pavlova, fruktfat, chips og saltstenger, suksessterte, ostekake med og utan gele, diabeteskake, glutenfrikake, cupcakes, oreokake, brun pavlova, marsipankake, gulrotkake, kanelbollar. + 3 etg. bryllaupskake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova er jo kjempe godt om sommeren!

Tror også jeg ville servert noe som er friskt og ikke fult så mettende da mange er mer enn mett nok etter middagen. Kaker frister heller ikke så veldig om man har drukket en del alkohol. 

F.eks en god fruktsalat med vaniljesaus/krem til. Eller oppskjært frukt (jordbær, melon, kanskje noe eksotisk frukt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det holder med en stor flott bryllupskake. Ingen er vel interessert i å proppe seg med kaker etter en stor middag.

Anonymkode: 9b996...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det holder med en stor flott bryllupskake. Ingen er vel interessert i å proppe seg med kaker etter en stor middag.

Anonymkode: 9b996...723

Jovisst er vi det! 🎂

Anonymkode: 8f675...4eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det holder med en stor flott bryllupskake. Ingen er vel interessert i å proppe seg med kaker etter en stor middag.

Anonymkode: 9b996...723

Ikke du nei, men da blir det mer kake på oss andre ;)

Du er jammen meg sær! 

Anonymkode: 8eed5...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det holder med en stor flott bryllupskake. Ingen er vel interessert i å proppe seg med kaker etter en stor middag.

Anonymkode: 9b996...723

Duh, det tar da gjerne minst en time fra desserten ryddes av bordet til kakene settes fram, med kleine leker, mingling, gavebeskuelse og dans. Mødrene (fedrene er opptatt med å organisere kleine leker) trenger den tiden til å finpusse kakepynten på de viktigste kakene, dessuten er gjerne de små asjettene kaken skal spises av brukt til forretten, slik at de må vaskes opp først.

Kakene skal da holde energien i festen oppe til over midnatt, når nattmaten endelig serveres.

Det er også viktig at det er masse rester. De nygifte kan da dele et stykke kake etter middag et par ganger i uka noen måneder etter bryllupet (mange kaker kan fryses), og knyttes tettere sammen ved å slikke krem av hverandres neser og ved å lekesloss med skjeene over den siste biten. Parets respektive familier kan også få sin andel rester, for etter å ha bakt flere kaker enn noen gang siden sitt eget bryllup er det greit å ha noe godt å servere kaffegjester i fryseren. Naboen kan da også finne på å stikke innom dagen etter for å prate om bryllupet og få smake en kakebit.

Kakebordet er også en viktig arena for å vise frem sine kakebakekunster.

Det finnes heller ingenting verre enn et bryllup der det blir tomt for kaker før det blir tomt for gjester.

Anonymkode: 2db8a...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankake med sjokoladekrem er kjempegodt. Den kan fylles inni og fryses, så trenger den bare å dekkes med krem utenpå.

Om sommeren er ostekaker og fromasjkaker godt, gjerne flere varianter.

Friske jordbær, melon og andre frukter vil være et friskere og sunnere alternativ til alle kakene.

Krydderkake eller gulerotkake med ostekrem er overraskene friskt i sommervarmen, lag to kaker i rundform, legg oppå hverandre med ostekrem mellom og skjær en dekor i kremen på toppen (eller pynt med spiselige blomster), så blir det mye mer festlig.

Anonymkode: 2db8a...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, December 04, 2016 den 18.42, Nightigale skrev:

Ønsker innspill/idéer til kaker på kakebordet i et sommerbryllup :) Og hvor mange kaker bør man ha til 80 gjester?

Så langt har vi:

  • Bryllupskaken (sannsynligvis sjokoladekake med frisk bringebærkrem i)
  • Kransekake
  • Ostekake med bringebær og blåbær på
  • Is! (sommerbryllup)
  • Kanelboller
  • Bløtkake
  • Eplekake
  • Muffins

Det finnes mange meninger og tradisjoner rundt dette, så vi vil gjerne ha innspill - og vi er ganske åpne for forslag :)

Høres mer enn nok ut. Jeg ville foreslått friske kaker som ikke er for mektige fordi det blir så syykt mye mat og kaker i bryllup at man får vondt i magen. Ville droppa oreokake f.eks. den er ekstremt mektig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Høres mer enn nok ut. Jeg ville foreslått friske kaker som ikke er for mektige fordi det blir så syykt mye mat og kaker i bryllup at man får vondt i magen. Ville droppa oreokake f.eks. den er ekstremt mektig.

 

Legger til at jeg henger på den som nevner frukt som et alternativ. Et stort flott fruktfat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Maleficenta skrev:

Legger til at jeg henger på den som nevner frukt som et alternativ. Et stort flott fruktfat

Var i et bryllup hvor de hadde en stoooor fruktkurv i tillegg til kake, det var så godt! Melon i ulike varianter, bær, druer og div frukt. 

Samboern her vil ha "vetlagraut", en vestlandsk greie, i bryllupet, i tillegg til kake. Og det skal han få! 

Anonymkode: 3533c...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Duh, det tar da gjerne minst en time fra desserten ryddes av bordet til kakene settes fram, med kleine leker, mingling, gavebeskuelse og dans. Mødrene (fedrene er opptatt med å organisere kleine leker) trenger den tiden til å finpusse kakepynten på de viktigste kakene, dessuten er gjerne de små asjettene kaken skal spises av brukt til forretten, slik at de må vaskes opp først.

Kakene skal da holde energien i festen oppe til over midnatt, når nattmaten endelig serveres.

Det er også viktig at det er masse rester. De nygifte kan da dele et stykke kake etter middag et par ganger i uka noen måneder etter bryllupet (mange kaker kan fryses), og knyttes tettere sammen ved å slikke krem av hverandres neser og ved å lekesloss med skjeene over den siste biten. Parets respektive familier kan også få sin andel rester, for etter å ha bakt flere kaker enn noen gang siden sitt eget bryllup er det greit å ha noe godt å servere kaffegjester i fryseren. Naboen kan da også finne på å stikke innom dagen etter for å prate om bryllupet og få smake en kakebit.

Kakebordet er også en viktig arena for å vise frem sine kakebakekunster.

Det finnes heller ingenting verre enn et bryllup der det blir tomt for kaker før det blir tomt for gjester.

Anonymkode: 2db8a...39e

Er det såå viktig å vise kakebakekunster? Er bryllup virkelig arena for å konkurrere om hvem som har bakt den beste kaken?

Og det er vel gjerne like greit at man ikke har hauger og lass med kaker i fryseren. Kake er ikke sunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 7.12.2016 den 23.06, Mrs. Random Nick skrev:

Lyn og torden (aka Verdens Beste). :wow:

Kjenner ikke navnet Lyn og Torden, men jeg hadde også tenkt til å foreslå Verdens Beste. Den hører liksom til i tradisjonelle bryllup og andre selskaper.

Ei kringle må også til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...