Gå til innhold

Tenk på barna - argument på 90-tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukes fortsatt når myndighetene i forskjellige land ønsker å begrense ytringsfrihet eller overvåke innbyggere på nye og spennende måter. Se f.eks. på England.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Think of the children" kan brukes som argument for alt. Ja, til og med som argument til å gå til krig mot en annen nasjon.

Grunnen er enkel. "Think of children" appellerer til følelser og beskyttelsesinstinkt som gjør oss i stand til å godta hva som helst.

Think of the children er brukt som hovedargument for mange merkelige lover og dommer verden over. Blant annet forbud mot sandaler og forbud mot epler!. Det er også blitt brukt som begrunnelse for å øke skatter og avgjøre eiendomsgrenser til sjøs. 

I tillegg er det blitt brukt i utallige straffesaker i domstolene verden over, særlig i saker med jury.

Anonymkode: 175fb...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare noen få år siden jeg hørte "hvis det kan redde bare ett barn, så er det verdt det!" Jeg tror det var lov om dataovervåking. Ubrukelig argument som spiller på følelser og frykt. 

Anonymkode: d6b3b...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest merkelige situasjonen hvor jeg høres det er når det er snakk om toppløse kvinner. Innbiller noen seg at barna plutselig skal få seksuelle lyster av å se noen damepupper? Eller at barna skal få flashback til babystadiet og bli sultne? Jeg er helt med på at man kan si det når det gjelde sex. Når det gjelder toppløse damer vil jeg hellet si det er voksne man eventuelt skal ta hensyn til: Enten kåta mannfolk eller misunnelige damer. Barna bryr seg vel nepe om damepupper med mindre noen har fortalt dem at det er rart.

Anonymkode: d3bc9...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...