Gå til innhold

Hvordan får jeg ut bilder fra mac?


SparrowR

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel mac book som er full av gamle bilder og annet stæsj jeg gjerne vil ha ut. Problemet er at den er jo ti år gammel og kræsjer når jeg vil åpne bildeprogrammet. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Kan man levere den på feks eplehuset for å få ut alt? Hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx - problemet er at jeg knapt får skrudd på datamaskinen. Den er som sagt snart ti år gammel, så så fort jeg åpner noe som har stort innhold, så kræsjer den.  Jeg bruker ikke maskinen til vanlig, har en annen. Men jeg skulle gjerne tømt den og fått den kastet. Vil beholde innholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve terminal/kommandovindu og kopiere bildene et eller annet sted (minnepinne?) ved å skrive inn kommandoer. Det kan være litt komplisert hvis man aldri har gjort det før, men søker du på f.eks. "copy files with terminal" el.l. på Google så dukker det nok opp masse info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste du kan gjøre er å installere dropbox å kopiere filene over der... da får du tilgang til dem fra web eller annen maskin med deopbox installert. 

Dropbox er gratis for 5 gb, programmet er ikke stort og krevende og krever lite ressurser av maskina di bortsett fra at den må være på nett.

skulle du ha mye mer enn 5gb så er det bare å laste ned til en annen maskin og så slette fortløpende fra dropbox kontoen.

Alternativt om du abonnerer på office 365 så har du 1 tb på cloud der du kan dytte det til men det krever jo at du har abo som du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...